Bab 30

4.4K 51 12
                                    

"Papa! nak calips!" Suara dia menempik kecil dengan girang. Dia ketawa je bila Redza dah terbuntang mata dan tekup mulut dia. Redza ketap gigi pandang Lisa yang syok ketawakan dia. Budak ni memang nak kena lah. Hari ni hari sayang. Lepas beranak nanti hari abang pula. Redza kecilkan mata pandang Lisa yang ketawa sampai menekan perut.

Redza perhati sekeliling. Ada segelintir yang pandang mereka sambil mengulum senyuman. Dia sengeh malu. Sekarang mereka di shopping complex. Memang dia tak bagi lah Lisa jerit2 di sini. Kalau di rumah nak jerit2 macam tarzan pun dia tak peduli.

"Anda rasa saya ada masa untuk sakit kepala?" Lisa sedaya upaya keluarkan suara garau dan buat gaya Harith Iskander sambil pegang panadol actifast di tepi. Redza sedaya upaya kawal ketawa. Mampu gelak tertahan2 dan tekup mata je. Lisa sengeh2 suka. Dia suka tengok wajah Redza ketawa. Redza hensem sangat! Hmm..dengan badan berketul macam tu. Dia suka dan sayang Redza sangat! He's mine!

Nak tahu tak Redza pakai baju apa sekarang? Redza pakai baju T-shirt hitam fit dengan tulisan I'm her's dan ada anak panah tunjuk kiri. Lisa lah yang beria2 suruh suami dia pakai. Nak tak nak Lisa wajib berdiri di kiri Redza selalu.Dia tak nak ada perempuan lain pandang gedik dengan suami milik dia! Aku bagi jari tengah kang!

Tapi Lisa pakai baju jubah ibu mangandung biasa je. Redza ikutkan kemahuan Lisa. Tu yang buat Lisa makin sayang Redza. Suami dia cool sangat! Auch! Tapi dalam hati Redza tahan malu dan tebalkan muka je. Sebab jelas dia seorang yang pakai baju macam ni. Nampak macam dia yang beria sangat dengan relationship ni. Malu gila!

"Babyyy..honey nak ni boleh?" Lisa kuatkan suara sikit bila dia perasan ada perempuan yang curi2 pandang suami dia. Dia ketap gigi geram. Nampak mereka yang bisik2 dan senyum2 pandang Redza di tepi. Redza terlepas ketawa.

"Ambil lah sayang,kalau abang tak bagi pun kena ambil juga lepas ni" Lisa jeling bila dengar sindiran dari suami. Lisa ni memanglah..Lisa isteri yang baik. Kalau nak apa2 mesti dia minta izin dulu. Tapi tadi dia perasan ada gelaran baru lagi yang muncul. Hmm penat aku nak ingat.

Terus tergendala ketawa dia tadi bila Lisa heret lengan dia kasar. Tapi dia tak rasa sakit pun. Rasa tangan kecil yang cekak lengan dia adalah. Heheh comel. Dia pandang pada troli di depan. Tak de pun makanan yang Lisa tunjuk tadi dalam tu. Lisa marah ke?

"Emm..baby marah papa ke?" Dia main langgar je gelaran antonim dia dengan Lisa. Rasa macam pujuk anak je dia rasa. Malas nak berfikir. Dia risau kalau Lisa baling barang2 dalam troli ni ke muka dia pula. Redza terlongo bila isteri dia meluru mendakap dada dia erat.

Tadi Redza di belakang tolak troli. Lisa di depan tarik troli. Macam biasa. Redza pujuk isteri dia dengan cium kepala isteri dan menggosok kepala dengan tubuh belakang isteri. Dia shh shh perlahan

Dia tak hiraukan dah mata2 yang memandang. Bagi dia mood isteri dia ni yang penting. Yang dia perlu pujuk sebelum semakin melarat. Bila dia rasa dah puas dan lama peluk suami, dia angkat wajah pandang dari dada Redza. Redza hanya nampak sepasang mata Lisa je yang jelas mengintai di sebalik dada dia.

Redza senyum dan cakap hai tanpa bunyi. Kedua2 kening dia terangkat. Terus pipi Lisa membahang. Dia tak kuat pandang wajah suami dia yang hot bergaya sexy hensem ni. Dia rasa nak pengsan je. Lisa emm gesel2 wajah dia pada dada Redza. Redza heret isteri dia ke tempat yang tersembunyi sikit. Troli dibiarkan di situ. Bukannya barang2 hilang pun.

Kalau hilang,ambil balik lah dari rak2. Bukan susah pun. Benda belum bayar kan. Kalau dah bayar baru mencarut. Dia dah masuk ke dalam rak2 yang lenggang sikit tapi masih ada orang. Mereka cuma tumpukan dengan kerja mereka je.

Isteriku AlissaWhere stories live. Discover now