Lisa termenung sendiri di luar balkoni rumahnya. Sekarang dia tengah cuti sem 3.tapi yang tak best nya, minggu lepas redza dah fly ke Italy. Melepas peluang dia. Lama sangat mereka tak bersemuka. Lisa rindu sangat nak peluk pengarang jantung hati dia tu.
Fasal lelaki tu? Redza bagitahu dia yang redza memang dah sedia maklum dari adam dengan afiq pun. Semua data fasal lelaki tu,redza simpan. sempat lagi redza bagi pesanan supaya jaga diri dan keluar dengan abang2 dia kalau nak keluar. Jangan keluar sorang2.lisa iyakan aje. Pesanan tu dah berkali2 di ingat kan pun.
"Oit! Menungkan siapa tu? Hubby eh? Olololo jiwang nya dia.." afiq menggaru2 dagu lisa dengan muncung yang ntah berapa inci tu.lisa menghadiah kan jelingan tajam dan serta merta tepis tangan afiq. Afiq ketawa. Dalam sehari,tak sah kalau afiq tak kacau.kalau tak kacau depan mata,dalam what'sApp pun jadi..Adam tak kacau lisa sangat sejak berumah tangga ni.
Cakap pasal tu,dalam keluarga lisa ni, hanya afiq sorang yang belum kawin. Puas di pujuk,dihina kunyit oleh adik beradik nya. Tapi masih tak jalan. Alasan dia belum ada jodoh. Memang lah tak ada kalau dia tak cari! Ingat boleh datang bergolek ke benda tu?
"Abang ni bila nak kawin? Aku rimas lah abang duk kacau aku hari2..kalau abang dah kawin senang.. kacau je bini abang tu. Boleh gurau2 manja lagi. Dengan aku? Memang mintak kena lempang pakai kaki lah!" Lisa tayangkan penampar nya ke arah afiq yang buat muka 'eei takut nya'. Haha
"lah..siapa la nak kat abang kau ni? lagipun abang tak sedia la..belum jumpa yang betul2 berkenan.." afiq menguis2 hujung lengan baju lisa. Lisa biar kan aje. Dah biasa. Memang mereka rapat begini walaupun gaduh saja setiap hari.
"Alah ye la tu bang.abang aje yang sombong, ego melangit! Tapi okay lah..sekurang2 nya aku ada lagi abang yang concern dengan aku.hehee. kalau angah tu..hmm dengan bini dia je 24 j. Rindu aku dengan lawak bodoh angah" lisa menongkat kan dagunya pada bahu afiq. Afiq ketawa kecil. Afiq tahu yang lisa memang rindukan sakat menyakat antara mereka. Itu adalah faktor2 kenapa afiq selalu menyakat adiknya. Dia tak nak suasana janggal berlaku hanya disebab kan Adam sudah berkeluarga baru.
"Awww so sweet..korang buat apa kat sini? Sorry lah kacau drama tak bergaji korang ni. Nak angah jadi photographer tak?" Lisa dan afiq sama2 toleh ke belakang. Usai itu,mereka kembali pandang ke hadapan meneruskan perbualan mereka yang tergendala.
Adam sudah bercekak pinggang. Wajah nya berkerut seribu.
"Korang buat bodoh je? Eii angah smack down sekor2 kang haa.." serentak itu, lisa dan afiq ketawa besar. Terus Adam menyekeh kepala adik2 nya satu per satu. Biar mereng adik2 dia yang sedia mereng ni.
-----------------------------
Lisa rasa seperti diperhati. Malah rasa seperti seseorang memerhati dia dengan rasa benci. Dia memandang sekeliling. Mana afiq ni? Tadi suruh dia tunggu dekat luar kedai aje. Sampai sekarang tak nampak batang hidung. Rasa tak sedap hatinya terus bertandang. Tangan lisa direntap kasar sekaligus dia menjerit sekuat hati. Masa ini lah yang ada untuk menggamit perhatian semua orang."Weh dik,apasal kau mnjerit?" Setelah mengenalpasti suara tersebut, lisa memalingkn muka. Kelihatan afiq yang berkerut seribu memerhatikn dia. Lisa tayang sengeh. Dia memerhatikan semua orang yang sudah memandangnya. Afiq angkat tangan lalu tunduk sedikit kepada mereka. Semua yang ada di sana terus bersurai.
"Bingit telinga abang tau tak? Naik pecah gegendang telinga ni!" afiq terus2 membebel sambil mengeheretnya. Lisa memuncungkan bibir sambil mengikuti langkah afiq yang laju.
YOU ARE READING
Isteriku Alissa
RomansaAlissa Farhana terjerat dalam situasi yg tramat sengit baginya.2 jejaka yang selalu mengejar dia menerbitkan rasa yg entah apa apa! enjoy this story..