Bab 23

3.6K 87 10
                                    

Okay first author nak bagitau yang bab 22 tu ada sambungan lagi. Author terpublish masatu😂 siapa2 yg baru tahu tu dipersilakan baca lah. Yang dah tahu enjoy lah bab ni😄

Oh ya atas tu gambar Redza dengan Lisa masa Redza out station. Lisa sibuk kacau Redza sampai send gambar tu. Jadi Redza pun balas dengan gambar tu😂

Terpekik terlolong Lisa dalam bilik. Sweet taa? 😂
---------

Adam dan Afiq melawat Redza di bangunan itu keesokan harinya. Mereka tak nak lah Redza seorang yang buat kerja sedangkan yang hilang tu adik mereka sendiri.

"Weh, kau okay tak? Kenapa makin kurus ni? Cengkung lagi. Muka pun tak terurus." Adam membelek2 wajah Redza. Dicengkam rahang Redza. Dihalakan ke kiri dan ke kanan. Redza hanya membiarkan. Badan dia pun tak bermaya nak melawan.

"Jangan cakap dekat aku kau tak jaga diri" Mata Adam dah tajam memandang Redza. Redza hanya mampu senyum tawar dan leraikan tangan abang ipar nya tu perlahan.

"Tu lah bang, orang suruh rehat tak nak. Tidur tak nak. Makan tak nak. Bila orang tanya nak apa. Dia cakap nak Lisa. Nasib aku tak hempuk je kepala dia ni. Kepala dia ada Lisa Lisa Lisa Lisa je tu." Zafri tiba2 masuk sekali. Redza hanya buat tak tahu dan berlalu dari situ. Mereka hanya menatap Belakang Redza yang berlalu.

"Biasalah tu Zaf. Orang sayang bini." Adam pandang Zafri disebelahnya. Mata Zafri yang dari tadi mengekori Redza sudah beralih ke wajah Adam pula. Zafri hanya tersengeh.

"Macam mana sekarang? Korang nak buat apa pula?" Afiq yang dari tadi diam sudah berbunyi. Zafri pandang Afiq yang di Belakang Adam.Afiq memang lebih tinggi dari Adam.

Kitorang nak get ready ikut jejak yang Redza tanda dalam hutan tu. Redza baru je balik dari situ sebenarnya. Kesian dia. Aku yang tengok pulak rasa lelah" Adam dan Afiq pandang satu sama lain.

"Tak de orang ikut dia ke?" Adam bertanya. Dia bercekak pinggang. Afiq sudah menyinsingkan lengan bajunya. Panas betul dekat sini. Macam mana Redza boleh duduk selama beberapa hari? Betul lah apa yang umi dan abah bagitahu aku haritu. Redza sangat sayang kan adik aku. Afiq bermenolog dalam hati.

"Eh mestilah ada! Kalau tak hilang dia tu. Bukan hilang sebab sesat ke apa. Sebab dia dah bukak langkah dulu pergi cari Lisa sorang2. Tadi dia dah cakap dia nak buat ni sorang2 tapi kami bangkang sekeras2nya! Tengoklah dengan keadaan dia sekarang ni. Aku risau apa2 jadi dekat kawan aku tu" Zafri bercekak pinggang juga dan buat riak gusar. Berkerut2 wajah nya yang berkeringat tu.

Mereka diam seketika.

"Kami datang pun nak bantu apa yang patut. Kalau boleh dapat ringankan sikit beban Redza tu. Lagipun yang hilang tu adik kesayangan kami sendiri." Afiq mengangguk dengan kata2 abangnya. Zafri ukir senyum lebar. Disuruh Adam dan Afiq mengekori dia ke satu tempat.
----------
Mata Lisa meliar ke sekelilingnya. Dipastikan sekelilingnya selamat dari dikesan Fahmi.Dikental kan hati untuk tidak berbalik lagi. Dia nak balik. Dia tak nak buat keluarga nya risau kan dia. Lebih2 lagi suaminya yang tercinta itu.

Sekarang Lisa tengah mengukur jarak antara tingkap bilik dia ni dengan tanah di bawah tu. Dia takde pilihan lain. Kalau turun ikut laluan rumah nanti takut Makcik Linda pula nampak dia.

Lisa teguk air liur. Dia yakin boleh terjun. Bukan tinggi sangat pun. Kan? Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim, Lisa angkat kakinya sikit.

Isteriku AlissaWhere stories live. Discover now