V.

551 64 6
                                    

A Parker ikrek visszafolytott lélegzettel meredtek az idegenre. Negyvenöt körüli volt, magas, 190 centi körül. Sötétbarna haja az álláig ért, arcán enyhén borostás volt. A szemszínét nem tudtam megfigyelni, de tippelésem szerint barna volt. Farmert viselt és kapucnis pólót. Arca gyűrőtt volt, és úgy tűnt, mint aki nem nagyon aludt az utóbbi időben. Szeme alatt sötét karikák húzódtak. Foghíjasan elvigyorodott.

- Amy! Gracey! Örülök, hogy látlak titeket!

Akármennyire is volt vészes a helyzet, a "Gracey" megjegyzésen nem tudtam túlsiklani.

- Kotródj innen! - közölte megvetően Grace.

- Lassan a testtel, lányok! - emelte fel a kezét.

- Húzz innen, vagy mi lövünk szét! - mordult fel Grace.

Amy még látható sokkban volt.

- Ugyan már! - nevetett fel az idegen. - Így kell üdvözölni a családtagotokat?

- Te nem vagy családtag. - köpött ki Grace. - Bácsikám.

Kissé összezavarodtam. Ez a férfi Amy és Grace nagybátyja?

- Mi már nem ismerünk téged. - jött vissza Amy hangja is. - Jonathan.

- Tűnj el! - kiáltott rá Grace.

- Nyugodj meg, kislány. - suttogta Jonathan.

- Nem nyugszom meg! - Grace előkapta a pisztolyát és a saját nagybátyjára szegezte. - Tudod, hogy megteszem.

Jonathan elmosolyodott.

- Te nem vagy ilyen.

Grace elgondolkozott és csak azután felelt.

- Te sem.

Jonathan újra felemelte a fegyverét, de ezúttal nem Gracere, hanem Amyre fogta.

- Ha nem teszed le a pisztolyt, a nővéred meghal!

- Inkább maga hal meg. - lépett elő Matt, felemelt fegyverrel.

- Ez meg ki? - undorodott Jonathan.

- A társam. - felelte Amy. - Tudod, hogy sose dolgozunk egyedül.

- Még mindig a CIA-nél vagytok. - állapította meg. - Magán ügynöknek sokkal jobbak voltatok.

- Fogalmad sincs, mikbe keveredtünk pár meló miatt. - Grace kék szempárát a nagybátyja barna íriszeibe fúrta.- Mi a jókkal dolgozunk. Életeket mentünk. Te pedig csak gyilkolsz szüntelenül, mint egy elmebeteg pszichopata. És már kezded is elhinni, hogy az vagy.

- Tegye le a fegyvert, Jonathan. - lépett előre Ricky.

Pislogtam párat. Nem tudtam, hogy ő is ismeri Jonathant.

- Ricky! - üdvözölte "Parker-bácsi". - Rég láttalak. Hogy van Lisa? - csevegett.

Ricky nem válaszolt.

- Értem, nem akarsz beszélni róla. - bólogatott Jonathan.

- Fordulj fel! - mordult rá Grace.

Joan feltápászkodott, majd bilincsét és fegyverét előreszegezve megkötözte a csuklóját.

*****

- Valaki megmagyarázná, mi történik? - kértem.

Matt sóhajtott, majd a másik szobában járkáló Amyre és Grace-re nézve felelt.

- Jonathan Parker, Amy és Grace nagybátyja, bár erre gondolom már rájöttél. - kezdett bele. - Amy és Grace a szüleik halála után a nagybátyjukhoz kerültek, ő inkább volt apjuk, mint a hajdani Robert Parker. Jonathan nevelte fel őket. Amy és Grace sok ideig magánügynökként dolgoztak. Veszélyes munka volt, épphogy sikerült az életüket megmenteni. A CIA-hez kerültek és évekig nem hallottak a nagybátyjukról. Egyszer egy gyilkosság gyanúsítottjává vált, és akkor döbbentek rá, hogy Jonathanből bérgyilkos lett. Sosem akarták elhinni. Még most se. A nagybátyjuk szörnyeteg.

Én, mint titkos ügynök Où les histoires vivent. Découvrez maintenant