Izz mencuri lihat wajah gadis itu yang sedang ketawa.Cantik sungguh raut wajah gadis itu.Macam gadis Arab pun ada.Macam perempuan English pun ada juga.
"Tak apalah..Saya hantar Iman baliklah?"
Safiya terhenti ketawa.Dia merenung lelaki itu.
"Eh?Macam mana dengan kereta saya?Takkan nak tersadai disini?"
"Tak apa...Saya hantar Iman balik.Nanti saya tolong check tengok ye..Saya akan pastikan...Achumm!"
Izz menutup hidungnya.Safiya menahan ketawa.Tapi dia tertelan tawa itu pabila melihat raut wajah lelaki itu sudah merah menyala.
"Eh,eh!Dahlah..Jom kita masuk dululah.Awak dah macam nak demam ni!"
Izz mengangguk seraya mereka melangkah menuju ke arah garaj kereta.Fuyooo!Berderet kereta!Audi,Lamborghini,BMW,Porshe pun ada.Terlopong mulutnya.Izz menutup payung lalu diletak di dalam bekas letak payung.Dia merenung gadis di hadapannya yang seolah-olah terpegun melihat koleksi keretanya.Kunci Lomborghini di keluarkan.Dia membuka kunci.Lomborghini blueblack itu membuat Safiya terpaku.
"Dahlah,jom."
Safiya terkedu lagi.Izz membuka pintu kereta itu yang dibuka hingga ke atas bumbung.Nampak gah sekali.
"Dipersilakan masuk,Puteri"
Safiya oantas mencantas lamunannya.Dia tersenyum lalu segera masuk.Seketika kemudian,Izz sudah berada disisinya.Enjin kereta dihidupkan lalu kereta itu diundurkan dan menderum laju ke jalan.
"Err..Banyaknya kereta.Saya tengok ada 7 buah kereta.Tu pun ada lagi ruang kosong dalam garaj tu.Yang siapa tu?"
Izz hanya tersenyum.
"4 buah je kereta saya.Yang lagi tiga tu kereta Kak Is,papa dan mama."
Safiya berminat ingin tahu.Dia memang minat dengan kereta.
"Yang mana yang awak?Saya ni..Peminat kereta tau?"
Izz tergelak kecil.Tak padan dengan perempuan!Safiya mencebik.
"Mesti awak fikir saya ni tak padan dengan perempuan,erk?Salah ke perempuan minat tentang kereta?"
Izz menoleh seketika ke arah gadis itu.
"Okay,okay.Kereta saya salah satu yang ni.Hah,mana jalan rumah Iman ni?"
Izz menukar topik.Dia sememangnya tak suka bermegah-megah dengan harta dunia.Safiya mencebik sebelum menunjuk jalan ke rumahnya.Seketika kemudian dia kembali menyoal.
"Yang 3 lagi tu apa?Erm..Awak jangan salah sangka yang saya ni penyibuk atau macam nak kikis awak.Saya just minat."
Izz tersenyun lagi.Hailah..Pemurahnya mamat ni.Desis hatinya
"Erm..Saya tak fikir macam tulah..I know..Audi,Porshe and Ferrari tu.Dahlah. Tutup this topic,okay?Lagipun dah nak sampai dah ni"
Safiya mengangguk.Setiba saja dikawasan rumah,Safiya terkedu tatkala melihat Asyraf masih berdiri disisi kereta dan dipayungi dengan payung.Lelaki itu merenung tepat ke arah mereka berdua.
"Err..Thanks Izz."
Safiya pantas keluar dan ingin menerpa ke arah Asyraf.Hujan yang masih lebat tidak dihiraukan.Mesti lelaki itu marag padanya.Jarak 5 tapak daripada Asyraf,Safiya terhenti.Dia memerhati lelaki itu dari jauh.Tiba-tiba,hujan terhenti.Erk?Hujan lebat lagilah.Serta-merta dia mendongak.Izz sedang memayunginya dengan sekaki payung.
"Eh,bukannya awak letak dekat rumah ke?"
Soal Safiya.Izz tersenyum.
"Saya selalu simpan satu kaki payung dalam setiap kereta."
YOU ARE READING
Selamanya cinta ✔
Romance💥(My first novel so cliche and bnyk grammar errors)💥 Gadis pujaan remaja.Itulah nama sandangan bagi Safiya Iman.Dirinya juga digelar gadis sombong oleh gadis-gadis lain yang cemburu akan popularitinya disekolah.Safiya cuma kurang berbual dengan pe...