Bab 29

2.6K 62 2
                                    

Safiya berdecit seketika apabila langkahnya terhalang untuk melalui laluan ke tandas itu.

"Hey!Look there!!"

Safiya menoleh.Oh kau!siapa gadis cina itu?Cantik!

"Hey,you Safiyakan?"

Safiya mengerutkan dahi.

"I Kara.The last of girlfriendsssss Fais Wong"

Ini barulah perlu buat muka -_- .Dah kenapa semua perempuan duduk sobuj cerita tentang tu je?!Kalau ya pun tak perlulah bunyi sss tu panjang bagai!!Menyampah!Mesti nak cari gaduh!

Tapi dalam kumpulan gadis cina itu,Safiya terpandang seseorang.Asyik menunduk aje.Pakai mask macam tema fairy tale.Tapi bukan tema fairy talekan?Dah kenapa lari tajuk?Tangan seolah mengenggam sesuatu!Rahangnya nampak bergerak-gerak.

Ketap gigi ke?Geram dekat siapa?Namun,semuanya terjawab apabila gadis itu mendekatinya.Senyuman itu...Mengingatkan Safiya pada seseorang...Tapi siapa?Semakin hampir..Lagi jelas matanya yang sepet itu.Eh!Kejap-kejap!Itu bukannya..Xia Mei!!

"Hello my old past friend!Tak sangka I akan berjumpa you dekat sini,Fiya.."

Xia Mei berdiri betul-betul dihadapan Safiya.Safiya sudah gusar kerana ditangan gadis itu seperti ada sesuatu.Dia mengerling mencari Izz.Tak ada!

"Hey!Dah tak nak bercakap dengan I?Where Fais?"

Safiya tersentak apabila lengannya dipaut.Dia menoleh.Izz!Tepat pada masanya!Oh,shit!Sumpah Xia Mei dalam hati.Dia terpaksa menyimpan balik pisau di tangannya

"Eh,Fais!Fais Wong Youh Keu!Long time not see you!"

Ujar Kara sambil melambai girang.Siap nama penuh lagi.Izz mengukir senyuman pada Kara dan jelingan pada Xia Mei

"Oh,Kara Wismen.How are you?"

"Oh!!Fine!Hey..You tak cakap dekat I yang you dah kahwin!Dengan gadis Melayu!And don't say you're muslim right now!apa-apa pun..I sokong you..Keputusan you selalunya tepat..Okay..tell me..Apa nama you dalam Islam?"

Izz tergelak kecil.Pinggang Safiya dirangkul.

"Izz..I mean Izz Irsyad."

Kara bertepuk tangan.Eh perempuan ni..Overlah..Gerutu hati Safiya.

"A nice name!!!Tapi tak salahkan kalau I still panggil you Fais?"

"No..Is okay."

"Hah!Fais..I nak kenalkan you dengan tunang I"

Oh..Patutlah  macam dah boleh move on..Ada tunang dah..Seorang jejaka cina berdiri disisi Kara

"Ni Xhin Wei.Darling..Ni my old boyfriend,Fais Wong..Now,he is muslim"

Xhin Wei berjabat tangan dengan Izz.Izz mengukir senyuman.Amboii..Manisnya..Safiya mencebik.

"Ni siapa pula?"

Xhin Wei melirik mata ke arah Safiya.

"Oh..Wife saya..Safiya"

Xhin Wei mengangguk.

"Anggun orangnya..Hey..Kara..Let's go..Don't bother them.."

Xhin Wei menarik Kara.

"Nanti kita jumpa lagi."

Mereka berdua berlalu.Safiya mengerling Xia Mei.Tak paham-paham lagi ke?Bila nak blah ni?

"Fais..I really miss you dear...You pergi mana?Puas I cari you!Mummy I jemput you hadir ke rumah untuk sambut tahun baru cina bersama..Ada tarian singa sekali..You sukakan?Youkan pandai kendalikan kepala singa?Hey,Faiss!Kenapa you diam?"

Safiya merenung Xia Mei.Air mata ditubir mata gadis cina itu menitis.

"Saya hanya kisah silam awak,Mei..Lupakan saya..Saya dah wife..Ada anak pula tu..Carilah lelaki lain..Ada yang lebih baik dari saya..Lagi satu.Polis tengah buru awak.Tapi,saya boleh tarik balik laporan jika awak tak ganggu hidup saya,wife saya dan family kami."

Xia Mei menggeleng.

"I mana ganggu mereka!I tak kisah semua itu!I just nak you..Nak you jadi milik I!Kan dulu you pernah janji yang kita akan bina keluarga bersama?Tulis dekat diari.."

Air mata dipipi gadis itu semakin deras mengalir.

"Mei..Seperti yang saya cakap..Saya adalah kenangan dalam hidup awak..Kenangan paling manis..Tapi bagi saya..Fais dulu telah mati..Saya Izz..Izz Irsyad..I'm muslim..And I married!Have a daughter..Tolonglah Mei...Saya letihlah nak bertekak dengan awak..Sekarang saya cakap secara baik"

Xia Mei menggeleng laju.Esak tanggisnya semakin kedengaran.Safiya jadi resah.Risau nanti jadi tumpuan.Mujurlah tetamu lain buat hal sendiri.

"Hey!Fais..Nama you I telah ukir atas hati I!Fais Wong just mine!!You senanglah cakap sebab you dah musnah banyak hati wanita!You tak pernah rasa bersalah!I yang paling tak boleh move on sebab percaya kata-kata you yang you nak kahwin dengan I!I tak macam Kara.."

Izz mendengus.Safiya ditarik.Mereka keluar dari dewan itu.

"Sayang masuk dalam kereta.Safiya mengikut.Pintu Lomborghini ditutup.

"Faisss!!!You nak ke mana?!"

Izz merenung tajam wajah Xia Mei

"Saya tak mahu berkasar dengan wanita sebab tak nak dianggap dayus!!Tapi kali ini,kekasaran itu penting.Kau ni memang perempuan tak faham bahasakan?Kau nak aku cakap bahasa apa lagi?Korea?India?Jepun?Kau tu silalah move on!!Dunia ni berputarlah!!Aku dah kahwin!Ada anak!"

"You baru ada anak seorang!I masih boleh terima!"

Izz merengus.Rambutnya ditolah kebelakang.Macam manalah nak cakap dengan wanita jenis macam ni?!

"Hey!Xia Mei!Listen to me!Aku tak nak kahwin dengan kau!Taknak!Kau faham tak?!T.A.K.N.A.K.Kalau kau tak faham tu memang..Aku tak mahu kahwin dengan kau sebab aku tak suka kau!Aku tak cinta kau!Cinta aku yang tulus ikhlas hanya pada seorang gadis.Safiya Iman!S.A.F.I.Y.A.I.M.A.N!Aku ada anak seorang tu sebab aku belum dapat no 2."

Izz membuka pintu kereta lalu masuk.Enjin dihidupkan.Pedal minyak ditekan rapat.Xia Mei teresak.Ya.Benar.Dirinya terlampau obses tentang lelaki bernama Fais Wong Youh Keu!Nama  tanpa sedar perlu dihapuskan!Dia nekad!!

#guys...Sini Sha nak cakap..Tolong jangan copy paste cerita ni ya..Tak halal tau!Hahaha!!Okay..Sila vote and comment..😸😺😺😺

Selamanya cinta ✔Where stories live. Discover now