Bab 22

2.9K 82 4
                                    

Safiya mengerutkan kening.Sinar mentari dari jendela tidak menganggu dirinya untuk melihat televisyen.Safiya meneguk liur melihat kek cheese coklat yang tampal menyelerakan dengan coklat yang meleleh-leleh.Izz yang bqru turun mendekati isterinya.Jam dikerling.Baru pukul 9 pagi.Pipi Safiya diusap membuatkan Safiya menoleh.

"Abang..Iman nak minta sesuatu boleh?"

Izz menjongket kening.Menghantar soalan sambil meregangkan badan.Sakit kerana tadi dia duduk merenung laptop tentang projek syarikatnya.Hari ini walaupun dia tak pergi kerja,dia still menyemak hasil kerjanya.

"Iman nak kek cheese coklat!!"

Izz merenung isterinya.Mengidam ke?

"Sekarang ke?"

"Ha'ah la sekarang..Takkan tahun depan pula..Cepatlah bang...Iman dah terliur tengok tu.."

Izz mengerling program masakan di kaca TV.Dia menggeleng.Namun,dia akur juga.Dia bangun untuk keluar.

"Abang nak ke mana?"

Berkerut dahi Izz.Wajah mulus isterinya direnung.

"Nak pergi beli keklah..Iman tunggu kejap ya?"

Safiya pantas menarik lengan Izz.Pelik pula Izz.

"Tak payah..Iman nak abang yang masak."

Terpempam Izz.Dia masak?Mahu meletup dapur tu.Pinggang isterinya dirangkul.

"Iman sayang...Abang beli ye?Lagi cepat Iman makan?Lagi pun..Kalau nak abang buat,kena beli bahan-bahan dulu."

Izz mencipta alasan.Takkan dia nak cakap dia tak reti pula?Malu pula.

"Okay..Iman nak ikut!!"

"Tak payahlah..Duduk je sini..Abang baliklah nanti,sayang...Tak cari madu sayang pun"

Izz menyakat Safiya.Apa lagi?Masam mencukalah wajah Safiya.

"Hah..Macam ada niat je,bang?Nanti ada juga apek yang kena tidur dekat luar malam ni"

Izz tergelak kecil.

"Apa lu gelak-gelak lo apek?Lu lingat wa ni main-main sama lu ke?Wa tarakk main-main lo..Ini benar-benar lo..Wa naknak kek tu ma.."

Izz tergelak lagi.Tangan isterinya digenggam.

"Alo amoi..Ini apek..Mahu pegi itu cari lu punya kek..Nanti amoi kempunnann lo..Wa tarakk mau lo wa punya listeri alir liur meleleh lo..Wa nak naik ni.."

Safiy tergelak.Izz kalau cakap Mandarin rasa cutelah pulakk!!Izz mencuit hidung isterinya.

"Okaylah apek..Amoi tunggu apek balik"

Izz mengukir senyuman.Dia turut selesa dengan nama gerangan Safiya yang baru kepada mereka.Apek dan amoi

"Okay..Bye,muahhss..Apek sayang lu la amoi..Lu goda apek la.."

Selamanya cinta ✔Where stories live. Discover now