Bab 31

2.8K 67 0
                                    

Safiya menguap.Matanya ditenyeh-tenyeh.Irdina yang berada di dalam katil kayu dikerling.Sudah tertidur.Jam dinding ditenung.Pukul 2 pagi.Manalah Izz ni?Safiya sudah tak sedap hati.Takkanlah kerja sampai macam tu sekali.Iphone dicapai.Nombor Izz didail.

'Tutt..tuttt..tuttt..Your number is you dial..'

Safiya mendengus.Mana ni??Ya Allah!Janganlah benda buruk berlaku..Safiya mencuba call sekali lagi.Masih serupa.Sekali lagi dicuba.Dan berkali-kali.Sama.

Safiya menjengah kepala sedikit ke katil Irdina.Tidur.Safiya menulis SMS lalu dihantar.

'Abang..Abang dekat mana?Iman risau..Kenapa tak jawab call Iman?Abang sakit ke?Nak Iman jemput ke?'~2.18a.m

Safiya meraup wajahnya.Dia duduk di birai katil.Selang dua tiga minit,dia menghantar lagi SMS.

'Abang..Abang ada hal ke?Iman risau ni..Baliklah..Esok pagi abang keluarlah..Ke abang marahkan Iman?Apa salah Iman?'2.24a.m

Safiya sememangnya sudah masak dengan perangai Izz.Mesti ada yang tak kenal.Hatinya memang sudah tak sedap.Bunyi enjin kereta sedikit melegakan hatinya.Pantas dia berlari turun.Membuka pintu utama dan..

Izz masuk ke dalam rumah sambil melonggarkan tali lehernya.Baju kemeja merah gelapnya dibuka kancing pertama dan kedua.Kot hitam dibaling ke atas sofa.Izz meraup rambutnya naik.Dia merebahkan badan ke atas sofa kelabu panjang.Dia mendengus.Safiya mendapatkan suaminya.Bibir Izz yang terdapat kesan lebam sedikit itu menarik perhatiannya.

"Abang?Kenapa ni?"

Safiya mengusap pipi Izz.Izz mendengus.Tangan isterinya ditolak kasar.Tersentak Safiya.Namun segera dia mengusir rasa kecil hatinya.Penat ni..

"Abang kerja sampai jam 2 pagi dah kenapa?Ada tender besar ke?Ke ada hal?"

Safiya masih berdiri terpacak disisi suaminya.Izz merenung tepat ke wajah isterinya.Dia bangun.Izz mendekati Safiya.Safiya jadi seram dengan renungan tajam Izz.Dia berundur ke belakang sehingga dia terkurung antara dinding dan Izz.Izz mengurungnya dengan memagari Safiya dengan kedua-dua belah tangannya.Desahan nafas panas Izz mengenai pipi Safiya.

"Iman curang dengan abangkan?"

Terbuntang mata Safiya.Matanya tepat memanah pada mata hazel Izz.

"Apa abang mengarut ni?Mana ada!"

Izz tersenyum sinis.

"Safiya Iman!Apa permainan awak hah?!"

Terkelu Safiya ditengking sebegitu.Matanya dipejam rapat.Mencari kekuatan melawan fitnah itu!Hatinya terasa sangat mendengari panggilan Izz berubah.

"Permainan?Permainan apa?Iman tak buat apa-apa pun..Iman setia dengan abang je!"

Safiya sudah ingin menitiskan air matanya.Namun ditahan.Izz menghembus nafas panas.Tapi lagi panas hatinya mengenangkan peristiwa di pejabat tadi.Nyata telinga dan matanya tidak silap!Dia dengar sendiri dari mulut Xia Mei dan Asyraf!Bukan dia bodoh.Dia dah kaji sebelum bercakap mengenai ini!Tapi memang benar!

Selamanya cinta ✔Where stories live. Discover now