3 : kahwin?

6.3K 358 11
                                    

El pov,

" Jom " ajak Naufal. Aku terkaku seketika.

" Woi kau dengar tak? " dan aku kembali ke reality.

" Pegi mana? "

" Balik lah mana lagi.. Ke kau nak duduk sini sam- "

" Ehhh NOOOOOOO! " jerit aku.

Naufal tersenyum. Ya allah kenapa aku baru perasan yang dia ni hensem nakmatey.

El! Jaga mata, amboi bukan main kau tilik anak teruna orang eh.

" Tapi saya nak kena singgah cafe hantar barang dulu, tak menyusahkan awak ke? " yelah aku tengok muka dia macam terpaksa je.

" Mummy aku cakap bila nampak orang yang dalam kesusahan kita kena tolong dengan hati yang ikhlas so ya aku hantar kau pegi cafe lepastu balik rumah "

Aku pandang dia.

" Ke kau nak jalan-jalan dengan aku sebelum balik rumah sebab takut kau rindu? " tembak Naufal.

" Eh buang masa saya je nak rindu awak " Aku berlalu ke bonet dan mengalihkan barang ke bonet kereta naufal.

" Let me help you " Naufal merampas beg plastik ditangan aku dan diletak kan kedalam bonetnya.

Naufal mula memandu ke cafe.

" Kau anak bongsu ke? "soal naufal.

" Tak lah, saya ada lagi dua orang adik tapi lelaki lah " balas aku.

" Kenapa tanya " aku pandang wajahnya yang focus akan pemanduan.

" Kau sorang je ke anak perempuan? " soal Naufal lagi.

" Ye.. Saya satu-satunya anak perempuan dalam keluarga " Naufal tersenyum senget.

" No wonder lah manja nak mampus " gumam naufal.

" Hello i still can here you mister whatever " aku cubit tangannya. Dia mengaduh sakit.

" Ok dah sampai " Aku dan naufal berjalan beriringan masuk kedalam cafe.

" Abang Shah, Riz! " laung ku

" Ni ambil barang-barang pastu simpan dalam frezer " mereka mengangguk. Barang yang berada di tangan naufal diambil dan dibawa ke dapur.

" Ok so Encik... Em apa nama awak tadi? "

" Kau ni kan, nama aku yang sedap pun kau tak ingat? Haihh parah betul kau ni " bebel Naufal .

" Cepat lah apa nama awak?! "

" Nama aku Aiden Naufal, N.A.U.F.AL Naufal " Naufal mengeja namanya. Hey perli aku ke apa dia ni.

" Emm so Encik Naufal terima kasih sebab tolong saya, sebagai tanda terima kasih .. Jom saya belanja Encik makan " kata aku sambil tersenyum.

Naufal diam

" Emm Encik Naufal? Sudi ke tak ni? " soal aku lagi.

" Oh okey " aku tersenyum.

" so Encik nak makan apa? "

" Helena stop calling me Encik plis, lagi sekali aku dengar kau panggil aku encik aku takkan teragak agak nak cium kau " wajah Naufal bertukar serious.

" Dah tu nak saya panggil apa? " aku nampak dia tersenyum.

" Just call me Naufal can you? Ireen? " aku tersentak.

" Nama saya Helena Nu'ireen ya en-" aku nampak Naufal pandang aku tajam. Segera aku tekup mulut.

" Tahu takut " dia tertawa halus.

0.0 | Stranger  ✔Where stories live. Discover now