6 : "he needs you"

4.4K 338 7
                                    

( sila ulang lagu diatas sehingga chapter ni berakhir)

Stranger ;
Chapter 6





El pov,

" Naufal? " Aku tergamam .

Apa yang aku nampak hanya sekujur tubuh yang terbaring kaku bersama wayar yang berselirat di dada.

Tit.. Tit.. Tit..

" Naufal " air mata aku jatuh setitik.

Aku hampiri Naufal yang terbaring lemah .What happened to you? Perlu ke aku meraung? Ya allah aku tak kuat.

" Fal ma-macam mana? " sebak. Aku tak mampu, tembok air mata yang aku bina retak dan runtuh juga.

" Fal... Ya allah, apa aku dah buat ni? " wajah pucatnya aku tilik. Tiada senyuman. Tiada gelak tawa. Ya Allah aku rindu dia. Selama sebulan ni.. Dia menderita? Kenapa? ..

" Dia dah lama sakit " sampuk Luke.

" He needs you El "

" Dah sebulan dia koma " aku terkedu.

" Aunty Ain tak tahu? "

" Naufal pernah cakap, walau apa pun yang jadi dekat dia, jangan bagi tahu aunty Ain " aku tarik nafas dan cuba mencari kekuatan.

" Apa yang jadi sebenarnya? "

" Dia.. " Alif mati kata.

" Dia apa??! " jerit aku.

" Dia dah tak lama dah El " dunia aku bagaikan terhenti seketika.

" Sebab tu dia ajak kau kahwin.. " tangisan aku semakin lebat.

" Kenapa tiba tiba? "

" Kenser otak tahap 4 " dan waktu tu aku rasa macam ada bunyi petir dengan kilat menyambar nyambar.

" El tolong bahagia kan dia, aku merayu dekat kau. . Tolong lah... " Alif melutut dikaki aku.

Aku? Menangis dan menangis. Lidah aku kelu. .

" Dia perlukan kau El, aku merayu sangat sangat kau bahagia kan dia sebelum dia pergi " Luke mula teresak esak.

Aku bungkam. " Luke, Alif boleh tak keluar kejap? " pinta aku. Luke dan Alif meninggalkan aku sendirian disitu.

" tak! "

" Fal! Tolong la bangun! Aku rayu dekat kau tolong lah bangun... please Fal please! "

Tangan Naufal aku gengam. Ya aku tahu dosa. Dan Disebabkan itu aku tekad .aku dah buat keputusan. Aku nak kahwin dengan Naufal. Dan aku nak jaga dia. Tak kesah lah dia hidup lama ke tak..

" Fal bangun please! Kalau kau bangun aku janji aku akan kahwin dengan kau " aku tak berhenti rayu dan merayu.

" Betul kau nak ka-kahwin dengan aku? " aku mengangkat muka. Aku nampak Naufal bukak  dia bukak mata.

" Ya aku janji " dia tersenyum. Air mata aku dikesatnya.

" Kita kahwin as soon as possible " Naufal angkat kening.

" Gelojoh jugak kau eh " balasnya. Wajah pucat itu aku tatap.

" anything for you "

" Helena .. "

" Hmm? "

" I'm in love with you " kata Naufal sambil tersenyum lebar.

Aku terkedu.





End pov,

Tbc,.

Yayaya i know takde lah sedih mana huahuahua ,kau tunggu jelah lepas ni. Plis stand by tisu banyak banyak k. HAHAHAHAHAHAHA.

0.0 | Stranger  ✔Where stories live. Discover now