15 : Danish

3.6K 306 12
                                    

P/s : Play media










El pov,

Keadaan Danish semakin kritikal, dia kekurangan darah dan malang nya jenis darah itu adalah darah yang susah didapati.

Tubuh kecil itu aku rapati. Naufal dari tadi menjadi pemerhati .

" Danish.. " bisikku ketelinganya.

" Sayang, mama bawak papa ni..  Ninish bangun ya? " aku sudah teresak-esak disisi Danish.

" Danish kata Danish nak jumpa papa kan sayang? Mama dah bawa papa ni, bukalah mata ya? " Naufal turut menitis kan air mata .

minda nya cuba untuk mengingati sesuatu namun tidak berjaya.

" Pa-pa " aku dan Naufal terkejut.

" Alhamdulillah Nish dah sedar " kataku lalu mencium pipi gebunya.

" Mana pa-pa? " soalnya.

" Fal " panggilku. Naufal mendekati danish, tangannya digengam erat.

" I'm here " Danish tersenyum.

" Mama, papa. Nish sayang mama, papa... " Danish tersenyum comel. Matanya semakin mengecil dan Akhirnya..

Tutttt....

..

..

Dunia aku bagaikan berhenti berputar. Tak. Tak mungkin !

" Da-nish ss-sayang " panggilku namun tiada sahutan daripadanya.

Naufal terkedu.

" Danish?  Danish tak boleh tinggalkan mama sayang!.. Nish mama dekat sini Nish.. Jangan buat mama macam ni...Nish " aku jatuh terduduk dan menangis teresak-esak.

Allah.. Kau rahmati lah pemergian nya, semoga Danish tenang di sana..

" Danish tunggu mama dengan papa dekat sana ya sayang,  berehatlah, mama tahu selama ni Nish dah tak larat, Nish tersiksa dengan penyakit ni, terima kasih sebab hadir dalam hidup mama dan papa sayang " wajah comel milik Danish aku pandang, aku cium, aku tatap sepuasnya.

Aku dah hilang Danish, dan selepas ini.. Mungkinkah aku akan kehilangan Naufal juga? 

Allah..

Sesungguhnya aku hanya insan yang lemah dan tak berdaya... Kau tabahkan lah hatiku..

Kuatkan lah diriku supaya dapat aku tempuhi segala dugaan mu..









Tbc,

0.0 | Stranger  ✔Where stories live. Discover now