20 : tak kuat

8.2K 400 75
                                    

P/s : play the video :)
Sorry late update

Stranger :
Chapter 20:






El pov,

Aku biar air mata yang mengalir dipipi . Harini bagi aku lepaskan semua. Biar lah pada mata orang aku ni nampak lemah.

Diorang semua tak tahu dan tak faham apa yang aku rasa. Apa yang mereka tahu? Mengumpat dan mengata. Dikatanya aku ni tak dapat terima takdir tuhan.

Cuba kalau mereka di tempat aku.. Rasa sendiri betapa peritnya hilang orang yang kita sayang.

Tetamu yang hadir di rumah mummy mula beransur pulang. Hanya tinggal keluarga aku dan juga keluarga Naufal.

" Mummy naik rehat ya? Biar El yang kemas " mummy hanya mengangguk lemah. Daddy membawa mummy ke bilik.

" El, tak apa lah sayang, biar mama dengan yang lain je yang siap kan, El pun naik rehat juga ya.. Pucat dah muka tu mama tengok " pipi aku diusap mama lembut.

Aku hanya tersenyum nipis dan berlalu ke ruang tamu.

Satu persatu kenangan mula menerjah masuk kedalam otak. Semuanya seperti tayangan semula. Tanpa dipinta air mata aku mengalir lagi.

Dari jauh mama, papa dan yang lain hanya memandang sayu kearah ku . Adryna mendekati ku. Tubuh ku diraih kedalam pelukan .

" Lepaskan semuanya .. Split it out " belakang aku digosok gosok perlahan. Aku kalah. aku menangis sepuas-puasnya di dalam dakapan Adryna. Dia juga turut menitiskan air mata.

" Akak tak kuat Ad .."

Adryna diam. Lama aku berkeadaan begitu. Dalam 30 minit macam tu baru reda. Air mata aku lap menggunakan hujung tudung. Harini tudung dah jadi tudung 3in1 . Lap air mata, lap hingus semua boleh.

" He left you this .. " Adryna menghulurkan sebuah frame dan kotak berwarna biru gelap . Kening aku Terangkat.

" It's yours " kata Adryna lagi. Lambat lambat aku mencapai kedua barang tersebut.

" El, Ad.. Dah malam, masuk tidur ya " arah mama. Aku dan Adryna mengangguk.

Aku mengatur langkah ke bilik. pintu bilik ditutup dan dikunci. Frame yang berbalut yang diletakkan diatas katil itu aku pandang lama, apa benda ni?

Perlahan-lahan kertas yang membaluti frame itu aku koyak kan. Tangkai hati kembali dijentik rasa sebak. Air mata bertakung di tubir mata.

" pemilik hatiku "

Frame itu diusap perlahan, hati ini masih mengharapkan kau kembali. Tapi semua tu adalah mustahil. Kini mata beralih pada kotak bersaiz kecil itu.

Kotak kecil itu dibuka. Terdapat sebuah loket berwarna white gold . Loket itu dibuka. Gambar Naufal dan aku menjadi santapan mata. Air mata terus mengalir deras.

Semua ni terlalu berat untuk aku. Mampu kah aku bertahan. Aku tak kuat,aku lemah.

Tok tok.

Aku bangun dan mendekati pintu, lalu membenarkan orang yang mengetuk itu masuk kedalam. Frame gambar itu kembali ditatap sayu. Haikal tarik aku kedalama dakapannya.

" Kak, kau kena kuat . Ni semua takdir yang Allah dah tentutakan, kita kena redha " kata Haikal.

Aku diam.

" Kak El, Haikal tahu akak kuat .. I will always be by your side . And Haikal janji Haikal akan buat akak kuat balik, i want my old El back.. Bring her to me " Haikal menggengam bahuku kuat.

Aku menghamburkan tangisan dihadapannya.

" Now kau nangis lah Kak, but esok aku tak nak tengok kau macam ni lagi , aku nak kakak aku yang kuat,yang keras kepala, degil macam dulu.. Okey " kepala aku terangguk-angguk mengiakan kata katanya.

Aku mengesat air mata.

" Kal, tolong gantung dekat situ " aku menghulurkan frame gambar tadi kepadanya.

Frame itu digantung pada dinding. Aku tersenyum tawar.

" Thankyou " ucapku.

" Okey lah Kal keluar dulu, ingat Kal pesan apa tadi , good night kak El " Haikal melangkah keluar dari bilik.

Aku melangkah ke balkoni. Langit yang cerah dihiasi bintang-bintang yang bersinar menambahkan keindahan suasana malam pada ketika itu, angin sepoi-sepoi bahasa menyapa muka.

" Semua berlaku terlalu pantas.. Aku bersyukur sebab Allah hadirkan kau dalam hidup aku walaupun sekejap but I've learned how to loved, I've learned how to be strong, and I've learned how to let go " aku melepaskan keluhan berat.

" Sekejap sangat masa kita bersamakan? Kalau lah aku tak lambat dulu , aku rasa mesti sekarang kau ada depan aku.. Ada dekat sebelah aku, peluk cium aku "

" Aiden Naufal, i love you so much, you are my first love. No one can replace you in my heart.. "

" Aku doakan semoga kau tenang dekat sana, kau dengan Danish tunggu aku eh? Thanks for the gift.. Frame gambar tu cantik sangat.. I love it "

Mata ku pejam rapat.

Ya allah, kau berikan lah aku kekuatan untuk tempuhi hari yang akan datang.









































Thankyou kepada yang sudi baca cerita palimg ringkas dan berterabur ni :)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Thankyou kepada yang sudi baca cerita palimg ringkas dan berterabur ni :)


Xoxo Alya

0.0 | Stranger  ✔Where stories live. Discover now