5 : chance

4.5K 325 1
                                    

Alif pov,

" bro macam mana ni? Are you serious? Kau nak bawak el jumpa naufal? " aku mula bermundar mandir dalam office bila dengar cadangan Gila alif.

" luke, Kau nampak je dia macam singa nak terkam orang but he need her so much, so i think dengan cara bawak el jumpa dia akan membantu naufal " aku yakin dengan apa yang aku buat.

Bukan aku dengan luke tak kenal macam mana perangai naufal, dari kecik lagi dia jarang bercakap dengan perempuan.

And yes i shook when he bring us and meet Helena dekat cafe queen's tu.

" i hope so " aku akur, sejujurnya aku pun ingin kan yang terbaik untuk kawan aku. Aku pandang alif yang nampak macam serabut semacam tu.

" kau nak bawak dia pegi jumpa naufal harini ke? " alif picit dahi nya.

" aku tak tahu la luke .. If el kata dia nak pegi hari ni then kita ikut kan je " luke mengganguk.

Dan masing masing terdiam dan hanyut dalam dunia sendiri.

End pov,

--------

El pov,

Aku rasa aku dah tahu jawapan nya. But I'm not going to tell you guys now haha.

Harini pergi cafe macam biasa cus ada event so aku kena make sure yang everything is perfect.

" morning boss " sapa riz yang sedang mengelap meja.

" morning, awal pulak kau sampai harini eh " riz hanya tersengih.

" everthing dah siap ke kak? " aku pandang kak nita. Dia angkat tangan macam ni👌

Aku tersenyum.

" ena.. Ooo ena ku sayang " ena muncul bersama sudip kayu di tangan nya.

" el aku tengah busy ni. Lagi Sekali kau panggil aku ketuk pakai sudip ni kang " aku tertawa halus.

Drittt drittt.. (aku tak tahu lah apekepelik sangat bunyi ringtone nya haha😂)

Aku tilik skrin Iphone 5s .

Luke is calling

Luke? Apa dia nak?

" hello luke, why? "

" hello el, kau free tak? " soal luke.

" emm pagi ni tak sebab aku ada hal dekat cafe maybe afternoon i will be free why? "

" aku dengan alif dah setuju nak bawak kau jumpa naufal "

Ya Allah ,betul ke ni?

" oh my, luke? Seriouslah? Thank you so much! Ya allah " aku tak tahu la aku patut nangis ke apa tapi tu lah.

"then see you around 2 "

" okey, once again thank you very much "

Alhamdulillah. Aku bersyukur gila. Should i wear something nice? Aku tersenyum sendiri.

--------

Selesai saja event di cafe tadi aku terus balik rumah tukar baju.

Simple but nice

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Simple but nice.

Seperti yang dijanjikan , aku ,luke dan juga alif akan berjumpa di high residence town.
Setahu aku kat situ kebanyakan nya orang orang ternama and dikawal ketat.

" kenapa taknak bagi tahu aku kenapa kita kat sini? " tapi soalan aku dari tadi tak diendah kan.

Hello aku still wujud kat belakang ni.

Ok aku fedup. Then aku sambung main fon.

Setelah 30 minit berada didalam high residence town kami tiba disatu tempat. Aku tak sempat nak baca sign board. So ya aku tak tahu.

Hotel ke apa ni?

Lol dah kenapa bawak aku pegi hotel. ?

Luke dan alif menlangkah masuk kedalam lift. Aku akur. Langkah mereka aku ikuti.

Mereka berhenti dihapadan satu bilik.

Bilik naufal ke?

" vvip room , Tengku Aiden Naufal "

" you have read it, then tunggu apa lagi? Masuk lah " kata alif yang sudah duduk di kerusi berhadapan dengan pintu.

" later kita orang masuk, now kau masuk dulu and ya do what you want " kata luke pula. Ok they act so weird

Pintu bilik itu aku buka perlahan lahan.

" naufal? "

Aku tergamam.

End pov

Tbc,

0.0 | Stranger  ✔Where stories live. Discover now