A/N : cuba lah hayati even tak sedih mana pun huhu, makin lama makin hambar en?
El pov,
" Ma, pa, mummy, daddy .. Fal nak mintak maaf kalau selama ni fal ada menyusahkan sesiapa " kata Naufal yang terbaring lesu diatas katil.
Mummy menyeka air matanya.
" Tak sayang, Fal anak yang baik .. Mummy dengan daddy sayang Fal sangat sangat " tubuh Naufal dipeluk mummy erat.
Daddy hanya menjadi pemerhati begitu juga aku dan yang lain.
" Ma, pa maafkan Fal kalau Fal tak dapat bahagiakan anak mama dengan papa " kali ini tubir mataku terasa hangat.
" Mama dengan papa maafkan Fal, Rest well okey? " kata papa mewakili mama yang tak mampu berkata kata.
Naufal senyum.
Kini haikal dan hakimi pula yang mendekati naufal. Ku lihat wajah keduanya. Masing masing tahan air mata .
" Haikal, Kimi janji dengan abang jagakan kak El baik baik. Jangan bagi dia sedih, dengar cakap, jangan nakal nakal " pesan Naufal. Keduanya menganggukkan kepala lemah.
Tubuh Naufal dipeluk dan mereka berlalu pergi meninggalkan aku dan Naufal . Fal.. Kenapa kau buat macam ni? Kenapa kau mintak maaf seolah-olah macam esok kau akan pergi? Ya allah.. Aku tak kuat.
" El.. " panggil Naufal lemah. Aku mendekati Naufal lalu duduk di sebelahnya.
" Nak dengar bed time story tak? " soal Naufal. Aku anggukkan saja .
" Dulu, aku ada minat dekat sorang perempuan ni tau. Aku selalu stalk dia dalam diam " aku hanya mendengar.
" Boleh kata setiap hari dia akan pergi tengok perempuan tu, tengok dia buat kerja, tengok dia menyanyi macam orang gila.. Dalam hati aku cakap, ya allah kenapa adorable sangat ciptaan mu yang satu ni " Naufal ketawa.
" Aku akan jadi gila kalau aku tak dapat tengok muka dia yang cute plus innocent tu, dengar gelak ketawa dia, bebelan dia, semua tu buat aku jadi gila.. Tak tidur malam dibuatnya " Naufal menyandarkan kepalanya dibahuku.
" Aku cuba nak approach dia, tapi siapalah aku ni, bagi dia aku ni stranger je, jadi aku simpan dulu keinginan tu "
" Dalam tak sedar, rupanya dah dua tahun aku stalk dia, boleh kata semua benda pasal dia aku tahu, sounds creepy tapi itu lah kenyataan nya " aku turut terkejut .dua tahun mak oi. Lama nya..
" Satu hari tu mummy aku ajak pergi rumah kawan dia, mula-mula aku tak nak.. Tapi tak tahu lah kenapa instinct aku suruh aku pergi sana "
Tangan Naufal memeluk lengan ku. Sejuk!
Aku menarik selimut hingga ke paras dadanya." Rupanya instinct aku tak salah, aku jumpa dia. And I'm so glad yang dia anak kawan mummy sebenarnya "
" Waktu first time aku jumpa dia, masyaallah kerek gila, senyum pun tak nak ish ish " dahi aku berkerut. Wait macam tahu je.
" Lepastu sekali lagi allah jumpakan aku dengan dia dekat tepi jalan, kereta dia rosak, muka dia waktu takut tu comel gila.. Aku rasa nak je peluk dia waktu tu supaya dia tak takut lagi, tapi tak boleh.. Haram " kata Naufal. Aku tersenyum.
" Aku dah tak tahan lagi, then aku terus ajak dia kahwin, tapi dia reject. Dia kata dia tak kahwin dengan stranger, hati aku rabak gila waktu tu " aku sedikit tersentak. Kenapa cerita dia ni macam cerita aku dengan dia?
" Sebulan aku menderita, aku rindu dia, aku nak jumpa dia, tapi aku tak boleh.. Aku tak dapat nak bukak mata, aku lemah sangat waktu tu "
" Mungkin Allah tu maha mendengar, Allah dengar doa aku supaya temukan aku dengan dia lagi, and yes.. Aku jumpa dia " Naufal pandang aku.
" Aku lah orang yang paling bahagia bila dia bagitahu yang dia nak kahwin dengan aku, aku bersyukur sangat sangat. Rasa nak cium-cium je pipi dia waktu tu " aku tersenyum lagi.
Dan baru aku tahu, perempuan itu adalah aku..
" El, aku cintakan kau.. Aku sayang kau, aku tak nak kehilangan kau. Tapi kau akan kehilangan aku " kata kata Naufal membuat dada aku sebak.
" Aku tak tahu sampai bila aku dapat bertahan lagi El.. Aku penat, aku sakit " rintihnya. Air mata aku jatuh setitik demi setitik.
" Kalau aku tak ada nanti, cari lelaki yang betul-betul sayangkan kau, yang boleh jaga kau. Cinta kau sepenuh hati " aku sudah teresak-esak.
" Aku nak mintak maaf, sepanjang aku jadi suami kau, aku ada terlukakan kau ke.. Kasar dengan kau or buat something yang kau tak suka " Naufal membelai pipiku.
" Kalau aku dah tak ada nanti, jangan lupa sedekah kan Al-fatihah , aku nak kau janji dengan aku yang kau kena kuat hadapi semua dugaan yang akan datang " air mata aku mengalir deras.
Naufal.. Aku tak kuat..
" Ingat El, allah uji sebab dia tahu kau mampu , dia tahu kau kuat " Naufal menggengam erat tapak tanganku. Lalu dicium lembut.
" Aku nak kau tahu cinta aku akan kekal sampai bila-bila untuk kau El, orang yang aku cinta, orang yang aku stalk selama dua tahun, selama ni apa yang aku buat tak sia-sia.. " dicium dahiku pula.
" Now you're my wife . Bersaksikan bulan dan bintang dekat luar sana tu, aku Aiden Naufal cintakan kau setulus hati aku Helena Nu'ireen " bibir kami bertaut . Lama ..
Naufal melepaskan bibirku dan bersandar pada bahu kanan.
" El aku ngantuk lah " kata Naufal. Betul lah tu. Dah berapa kali aku nampak dia menguap .
" Okey Fal, tidur kat bahu El je lah malam ni okey? " Naufal mengangguk.
" Sebelum Fal tidur, El nak cakap.. Terima kasih sebab sudi terima El sebagai isteri, and i love you so much my husband " Naufal tersenyum lebar.
" I love you too my heart " bisiknya perlahan.
Lama kelamaan mata naufal makin memberat dan akhirnya dia lelap di bahu ku.
" Rehat lah Fal, i won't disturb you " air mata yang mengalir aku kesat menggunakan hujung tudung.
Selamat malam kekasih hati..
TBC,
Sedih tak? Stay tuned for the next chap okeyyy. Hohoho se yaaa later ❤
#Helenanaufal :'))
YOU ARE READING
0.0 | Stranger ✔
ChickLit" Selamanya dia " - Helena ( Belum diedit lagi huhu ) A M A R A N : STORY NI SAD ENDING. HATI TAK KENTAL TAK BOLEH BACA HAHAHAHAHAH *** P/s : forgive me for the typo's and grammatical errors. will improve my writing soon :) Enjoy the story guys :)...