Intro
"Jangan sedih sedih bah, kalau kamu masih single.. Tuu matahari juga single, tapi tetap juga bersinar" NC
"Cinta tak perlu dicari..cinta boleh saja hadir sendiri. Menilai seseorang bukan dari luaran semata-mata tetapi dalam hati nurani. Sa benci penipuan" OCE
"Petik jari..sepuluh yang datang. Aku inda pernah gagal bro" Peter
"Sial punya budak!! Aku akan ajar ko budak!!..siap kamu sana" Bella
"Sudah2lah tu menangis otto..banjir sudah ni..silap2 datang bomba nti..mau ko naik speed buutt" Haa'ra
************************
Lesaie aka NC.. Gadis sedarhana dari segi perwatakan. Dia seorang easygoing dlm apa jua aktiviti. Keluarganya hidup biasa biasa sja dgn mengusaha pusat peranginan di daerah kampungnya. Berdikari dan tidak mau menyusahkan ibubapanya dan demi untuk mengajar impiannya menjadi seorang pendidik dia sanggup menunda untuk melanjutkan pengajiannya sementara dan melakukan pelbagai kerja termasuk mengusaha kebun getah peninggalan arwah neneknya untuk mengumpul perbelanjaan pengajiannya nanti.Orlando Castillano Evans aka OCE anak kepada pemilik Syarikat hartanah yang termaju di Sabah. Biar dia datang dari keluarga yang sangat berada tetapi dia lebih suka menjadi seseorang yg lowprofile. Dengan kesibukannya untuk mengurus syarikat dia seringkali gagal dalam hal mencari pasangan hidup.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kenapa Cinta Kantalan?.... Kantalan ni kalau dilambung2 inda jga pandai pecah... Biar ko tarik2 dia..gulung2 dia tatap jga inda pecah. Biar berubah bentuk sekalipun tatap kantalan juga namanya.Bau? Ya kalahkan belacan tapi wangi kama kalu sudah jadi lui lui maah.. Gitulah juga cinta.. Banyak dugaan di hadapi bila sudah bilang cinta mensintai tu...pagar duri c gutut pun buli lumpat kalau kena kejar c hansom Luky.. (Jangan kama suka cium buntut tu.. Tpi yg kuat kentut saja la... So,yg kuat kantut tu main ko jauh2..). Nah jodoh tu kan di tangan Tuhan gitu jaga takdir. Bau2 kantalan pun wangi juga tu kalau sudah di lamun sinta.. Inda picaya ? Cuba test.. Kalau inda butul sa lastik ko pakai sikarap!.. Kiiihaa buli suda ni buat kuih golong jadi teruss..tapunnnn.
Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh..
Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya seperti cerita cinderella tau fairy tale? Adakah takdir akan berpihak kepada mereka atau sebaliknya?..
So,enjoy membaca.. Kalau inda siok scroll laju2. Ini story pertama so, sorry banyak2 kalau inda bikin kabak2 . .fff saja kalau mau tau cerita seterusnya.. kalau lebih 100 readers yang ff sa onn saja
Lastly but not least.. Tq kepada Alyna Gison sebab telah banyak membantu sa dalam penyediaan cover.. And idea2 yg meletup latuppp.. Paluk katat2.. Ok bai..
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romance... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...