LESSIE
Saya tingu muka dia..hmm memang muka down sangat. Saya baring menghadap dia. Saya renung muka dia saya mau tingu sejauh mana kejujuran kata2 dia. Tidak sedar tertidur sebab penat menangis.
Saya terbangun pagi sebab saya rasa ada seseorang pegang tangan saya. Sekali nga Pari pula. Saya kesian nampak dia tidur berduduk sejak dari semalam. Dia senyum saja bila nampak saya terbangun. Hmm dia tidak tidurkah dari semalam? Terus saya rasa bersalah ni.
Saya bangun dari katil. Mesti dia rasa sejuk ni. Saya bawa dia pigi di dapur. Saya masak air dan buat minuman panas sebab nanti dia pigi kerja juga dabilang. Awal juga dia jalan balik rumah d KK.
Saya berfikir panjang pagi tu.. Biarpun dia cakap supaya tidak fikir pasal tu hal tapi hati tetap fikir juga. Saya pigi mandi sebab mau pigi kuliah nanti.
Macam biasa kami Ara pigi kuliah. Saya cuba positifkan hati saya biarpun tidak pernah berhenti berfikir.. Ara pun tidak banyak cakap pasal itu sebab dia sendiri tidak mau kasi sedih hati saya kaanto. Eya ba saya jenis yang jarang share hal peribadi sama sapa2 kecuali bila sudah betul2 terdesak.
Sejak hal Pari di Thailand, dia hari2 call ni..pagi,tengahari kadang2 taim tidur. Biarpun begitu hati saya tetap ada yang halang untuk rasa selesa. Lagi2 ada saja no baru masuk lepas saya block no Lopung ni. Entah berapa sudah tu saya tidak kira sudah sebab memang saya tidak ambil peduli sudah. Saya anggap saja ia stranger.
Suatu hari tu kami Ara pigi kk mau jalan2. Kamu terserempak dengan Lopung sama saturang lelaki ni. Lain lagi ni lelaki dari yang sebelum ni. Bila dia perasan kami nampak, dia pura2 kasi lepas tangan dia yang di tangan ni kusai. ' hudi no loh bantaton' ( tuuna sudah si sundal) Ara bilang. Kami sengaja lagi tingu dorang lopung jalan pigi di seberang jalan.
Suatu hari tu,saya sama classmate Malinda pigi library mau buat reserch sikit mengenai assignment yang sir Johnny bagi tadi. Mau hantar next week ba tapi bagus juga cari bahan awal tinggal buat lagi nanti.
Tengah kami duduk ni tiba2 phon saya begagar. Saya tingu dari no tidak bernama. Kompom dari Lopung laini. Saya mau ignore saja ba tapi macam ada pic dia send ni. Jadi saya buka sajalah. Sekali saya buka.. Terhenti sekijap tu jantung saya mengepam. Sejuk terus tangan saya. Saya hilang kata2.. Saya tutup mulut saya.. Begagar bah lutut saya..betul kaini? Atau..
"Kenapa tu..kamu sakitkah NC pucatnya kamu ni!"
Kawan saya tiba-tiba pigi pegang tangan saya. Saya geleng saja sebab tidak tau apa mau cakap. Saya berdiri terus sambil susun semua buku yang berampaian atas meja. Hilang terus semangat saya.
"Mel,saya rasa tidak sihat tiba2 macam saya mau balik dululah."
"Hah,bulikah kamu jalan sendiri ni? Kalau tidak saya kasi kawan kamu sampai rumah.."
"Tidak apa ok bah. Nanti saya logot2 jalan ba bukan juga serius betul ni pening saja sikit "
"ooh ba tapi hati2 kama kalau ada apa2 call saya kio."
"Ok..saya balik dulu kio. "
Saya keluar dari library.. Aduii jalan pun macam tidak mampu ni rasa lutut tiada tulang saja. Sampai gate kolej betul2 tu kepala saya rasa pusing. Saya logot2 juga jalan baru beberapa langkah saya dari gate tiba2 saya dengar brek memgejut dari belakang dan terus saya tidak dengar apa2. Sedar saja saya terbaring di katil. Macam ada bau ubat saja. Saya bangun pelan..
"Bangun sudah?"
Saya tingu arah suara wanita 'nurse'? Sabilang dalam hati tapi saya senyum juga sama ni nurse.
"Baring saja kalau masih rasa belum ok kio mandak. Hmm kamu penat ba ni.. Itulah body kamu lemah. Jangan banyak stress kio.. Atur makan juga.." nurse
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romance... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...