LESSIE
Nah,si abang tiba2 muncul depan tangga..senyum2 kunu ada laitu.. Macam ada makna saja senyuman dia ni. Saya tingu si Ara di belakang ya ampun kororoi bihis (meleleh air liur) dia..
"Ottoo..posik noh (bangunlah).. nokorikot toko noh (sampai sudah kita).."
"Haa sampai sudah? Kenapa ni galap sudah.."
Berabis saya ketawa nelibabaan (mengigau) ee Ara..
"Memanglah tadi kita jalan masih siang sekarang sudah gelap sebab mau malam sudah.."
"Oohh..eya pula..hehe. Omm mana sudah bag saya tu..deii narabus (tertumpah) gula2 tuntung ku ttoo.."
Risau negi betul sama gula2 tuntung dia macam saja tiada kana jual sini oo..bising betul belum lagi turun2 dari kereta. Kami kasi tinggal saja dia sana, kami di dalam rumah sudah tinggal si abang lagi lah sana luar tunggu si Ara sebab sambil2 jaga si Luky di tangga. Sekali nga dia teriak di luar.. Cepat2 kami keluar balik sebab takazut ni..sekali nga dia masuk balik sana kereta. Berabis si abang ketawa bukan negi tulung.
"Tasuu..eeh mada haro tasu! ( Puppy..tidak mauu ada puppy)..Ko aar sama saja macam tu duku bikin takut.. Sudahlah hilang gula2 tuntung saya satu biji ko kasi ketawa saya lagi huhu.. Tulung bah ambil saya.."
"Adii si abang ni.. Mandak,Inda tu dia gigit sium saja..sikapai kama goyon ko kama loh gusaao. (tidak menggigit tu cium saja..cepatlah nanti dia kejar tu).."
Sapat kama ni dia keluar baru tu dia langgar saja si abang sana dekat saya. Hampir2 si abang jatuh tepaluk si Luky.
"Nanti ko..ko kasi ketawa saya aar. .. Tunggu pembalasan si pitung!."
Habislah si abang oleh si Ara. Pandai2lah kamu berdamai hehe. Dorang bapa sama mama belum balik lagi dari ST. Saya terus angkat tu bag saya pigi atas sama Ara. Dorang abang sama Pari masih di bawah cerita2.
"Otto,takazut saya tu tasu ko tadi oo..ondos kud om tasu palsu aiso gea mato. Bolou kah iri? (Otto,takazut saya tu puppy ko tadi..ingatkan patung tiada mata saya nampak. Buta kaitu?)"
"Deii okon bolou ri..nolisok gea tobuk dia ( bukan buta tu..tertutup bah sama bulu dia).."
"Ohh..nororosi oku madi..tiba2 minogusik, koguli tombiruo kud hilo korita haha (punya saya takut..tiba2 menyalak, terbang roh saya masuk kereta balik haha).."
Barabis kami ketawa. Patutlah Ara masuk balik dalam kereta..rupanya dia kajar tu tombiruo (roh) dia.
"Otto, sejuk pula disini kan.. Duii macam2 lagi bunyi di luar tu..serimbutuon (seram) pula saya dengar.."
Bunyi burung hantu saja pun tu..biasalah tu kalau kampung macam2 bunyi ada. Bunyi cengkerik lah yang tidak pernah miss. Asal mau petang2 sudah ada laitu.
"Sinikan jauh sudah dari pekan hutan saja sekeliling. Nanti lagi ko kogogor (begagar) tu Otto,begagar popong ko kana siram air bukit..hehehe."
"aiks nah..macam mana lah mau mandi ni bebau sudah saya punya popog ni...mau minta siram.."
"Masak air panaslah kita. Saya pun tidak tahan mandi sejuk ni..malam sudah."
Kami Ara turun bawah masak air. Sambil tunggu masak kami makan sebab ada lauk sedia abang bawa dari ST. Pari ikut si abang kali sebab bag dia ada sini urangnya tiada.
~Skip~
Siap kami mandi dan pakai baju kami turun bawa tingu tv ngam2 lagi muvi horror. Siok2 kami tingu tiba2 terbuka tu pintu..
"Aaarrrrggghhh!.." Ara
Telumpat si abang ba pigi belakang sebab dia yang duluan masuk. Kami Ara berabis ketawa kelucuan. Lelaki pun pandai takajut juga pula...
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romansa... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...