"Hemm..bah mula sudah mumy ni..balik laini.." sabilang
😂..pura2 kunu bah..tapi bukan juga sa balik eksen saja..awal lagi bah..😊..terek!!
"eeh..gurau saja bah. Hemm.. bah jadi mana lah anak mumy pigi becuti.?" Mumy
"Nah, (sa bagi kertas. Sa pigi printout bah tu broser Sulap Tokou)..sa mau pigi sini.." sabilang
Dorang parents tigu..mumy angkuk2 kapla macam tu kapla burung balatuk..😂😂
"Best ni tempat ada sa dengar kawan daddy cerita. Dorang sudah balik2 pigi sana. Dorang bilang cantik tu tempat. Pigi sekali..mau lagi pigi berkali2 dabilng." daddy
Nah kan..ni yang sa mau tau ni..pigi sekali mau lagi pigi berkali2 😂😂. Lucu ni ayat tpi bagus punya barang!!.. Mmm best yang macam mana?.. cantik macam apa?. Bah ko tunggu sa Sulap Tokou kita jumpa kejap lagi!.
Malam tu sa p online. Sa pigi masuk Sulap Tokou punya website. Bah, inda sa mau lama2 ni kalau buli besok pun sa mau pigi sana..😂. So, besok sa call tu tempat mau kompom tempat tinggal.
Esoknya lewat sa masuk offic. Sa cll PA Lucy saja tadi tolong punch tuk sa. Sa pigi site. Mr Sylvister call tadi ada masalah sana. Jam 10 baru sa masuk offic. Sa call tu PA Lucy bawa tu fail2 projek site sama dokumen yang berkaitan. Sa mau mau kasi beres dulu semua sebelum sa cuti. Nanti tinggal daddy handle benda2 lain. Tiada lagi yang perlu dia risau.
Tengahari tu baru sa call sana offic Sulap Tokou. Sa buking tempat selama seminggu. Cukup kaitu aaa..😎. Tigu keadaan lah bah kan.. Okey beres. Buli2 kunu sa minta tempat penginapan yang special.. Miahahaha kepie ti malehing..😀😂😂.
**************************
LESSIE aka NCPagi yang indahhh..kenapa indah?? Semalam sa mimpi berkarung2 emas..( berkarung2 emas kih.. Berkarung2 kantalan.. Nah duit tu..😂😂). liseyy..inda bah. Tiada bah yang indah2 biasa2 saja.. Pagi tu sa bangun macam biasa..semangat kunu sebab mau pigi momutung. Bah, selalu cuti saja kan.. Ini ari harap basar pulut heehahaha...
Sa momutung macam biasa .. wal juga sa siap. Sementara tunggu koturu tu pulut sa balik umah... Nah, baru sa sampai ngam2 sana depan garaj si Luky pigi pusing2 tu tangki sana belakang dapur. Bah depan dapur kan ada parit kisi sanalah si Luky menyalak ni. Mula2 sa ingat dia main2 saja bis kebiasaan dia gitu main2.. tapi ni kali lain pula dia menyalak serius noh tomod.. Adeeh kada poh dia uku.. Mondorosi ko bosss..iisey boss kaka.. Risau la sa kunu manatau lopung kah.. Biawak kah. . Pelan2 sa jalan macam tu skill pembunuh upahan si galanut.. Ching3...gedebuk..gedebak.. gedebuk..gedebak tu hati sa bebunyi berebut2 pula bebunyi.. terlampau nebes.. Sekali sa hampir sampai.. LUKKYYY!!!.. 😱 TAMAT!! Babai2 kamurang..
Inda bah butul pula mimpi sa samalam nah sa jumpa emasss!!.. 😂😂 terekk.. Babag (kura-kura) kisill.. Anak babag bah..tambah lah babag sana Sulap Tokou ni.. Hehe..mau sa bagi nama kah?.. Janganlah.. Nti ada yang perasaan.. Kalau kamurang mau tau juga pigi sana kandang dia malakat tu nama dorang sana..
Sa pigi siud tu anak babag dalam parit..jantan baini.. sa kasi masuk dalam baldi. So, apa lagi siap sa pigi cuka gatah sa cepat2 besiap mau pigi sana Sulap Tokou. Kali ni sa pakai kereta kancil si papa. ( diam2 kamurang aa..tara lesen ni.. lesen parit saja ada..tpi lurus jga meti sa bawa inda juga masuk parit.. Ops! Adakah pulis sini? Nanti sa pigi bil lesen kio..jgn dulu ko saman sa..)
Sampai sana Sulap Tokou sa park sana depan tu offic. Sa angkat tu baldi babag pigi sana kandang kura2. Sana pula si Jarry dia pigi bagi makan sayur kangkung.
"Hi mandak apa ko bawa tu?" Jarry
"Emas..emas tulin originol dari parit.. Emas jantan. Nah!!" sabilang sambil kasi tingu si Jarry
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romantizm... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...