Part 41

79 5 0
                                    

LESSIE POV

Saya duduk sebelah Ara, Pari pula duduk sebelah saya depan dengan kak Lucy. Dorang cerita2 Ara pun ikut2 dalam cerita dorang. Bosan pula saturang diam2 sana. Sakit kencing lama2 duduk lagipun belum lagi terpigi tandas sejak dari tadi lagi. Saya pigi tandas saja. Taim saya keluar dari bilik tandas bediri ni si anty Lopung depan cermin. Ok, saya kasi limpas saja pigi cuci tangan sana singki. Tiba2 dia pigi dekat2 saya sambil tingu saya semacam.

"So, you happy lah budak? Bangga jadi pemuas nafsu Olando? Well, dengan penampilan you saja ketara sangat ketandusan. Hairanlah kenapa Olando tertarik dengan budak bida macam you.
You nampak right who is Olando? He is CEO Syarikat terkemuka di Sabah. You know what the difference between both of you? You budak kampung miskin Olando inda suka2 pilih girl yang inda setaraf dengan status dia. Mau jadi gf dia? Fikir dalam2 budak. Sudahlah bida, miskin, urang kampung ada hati mau goda dia?..huuhuu bodoh betul. Hahaha funny!
Urang kaya hanya layak untuk orang kaya like me and you tiada punya apa2 layak untuk orang yang setaraf dengan you. Satu hal lagi saya mau bagitau you. Kami banyak kenangan bersama. Tak kan saya buli lupa semudah itu. Tentu sekali Olando pun macam saya juga. Kami lebih kepada kawan. Hmmm so sweete.... Hahaha  poor budak! I suggest you to leave him before he kick you out macam rubbish!"

"Hello anty, saya tidak faham langsung apa yang anty cakapkan ni. Suka hatilah siapa gf dia. Itu hak dia. Saya bukannya berminat  dengan keberadaan kehidupan dia. Kejujuran dan keikhlasan itu inda buli diukur dengan kebendaan, kekayaan. Saya ikhlas dengan dia. Dia pun buli terima saya biarpun saya miskin tiada punya apa2. Bukan macam anty ni dari permulaan hingga kesekarangan terlalu bangga dengan status. Kekayaan anty inda akan buli bawa pigi kubur. Kaya kah, miskin kah papan kusung jadi rumah terakhir. Bukan ikut ko tu amas2, duit berbilion2, kereta segala ko dalam sana."

"Bravo! Hmm besuara juga you kan. Ingatkan dah jadi bisu. Ok, how about you? You terlalu yakin dengan kata2 you? We wait and see what happen next."

KREEK! Terkuyak lengan kiri dress saya kana tarik. Sudah tu tiba2 dia tulak saya kuat pigi singki sampai terantuk tu pinggang sa di bucu tu singki. Sakitnya tu tapi saya tahan saja.

"Itu untuk penghinaan you dengam I tadi yang ini barulah untuk pengajaran bitch macam you yang tidak pandai malu!"

PAP! Kana tampar pipi kanan saya terus saya terduduk ni. Sudah tu dia pigi tarik lagi rambut sa sampai tu muka sa tingu atas.

" I ingatkan you, ini baru perkenalan antara you dengan I. Next you will regard yang lebih dari ni. You got it Hahaha... sorry princess. See you again. Bye."

PUB! Pintu tandas kana tutup kuat. Saya masih duduk tahan sakit pinggang sambil tangan saya sebelah pigang pipi saya yang kana tampar. Punya sakit tapi lagi sakit hati saya bila kana hina2 saya urang ketandusan terkejar2 si Pari. CEO? Syarikat ***** ? Panas terus hati saya. Kenapa Pari inda terus terang cakap dia bos. Kenapa saya tau siapa dia dari mulut tu Lopung?  Saya pelan2 bediri. Saya pigi depan cermin, saya renung muka saya. Bida? Budak kampung? Miskin? Ya, saya memang miskin tapi saya ada maruah. Maruah diri saya lebih mahal dari kekayaan. Saya tunduk sedih pula tiba2 bila Lopung cakap kenangan dorang Pari. Tiba2 pula saya marah sama Pari patutnya saya marah si Lopung. Berabis saya nangis. Sudahpun pipi sakit, pinggang lagi sakit tambah lagi sakit hati saya. Saya cuci muka saya.. pedulilah tu mikap...

Buduh o saya, kenapalah saya buli percaya Pari... Tapi kenapa pula saya perlu percaya cakap tu Lopung? Saya tingu cermin balik.. kenangan dorang berdua mana buli lupa kan... Apakah layanan Pari sama dia sama seperti layanan dia sama saya selama ni?
Saya ambil tisu lap tu muka saya sampai kering. Saya kasi bagus tu rambut saya yang macam poh kuntilanak.. Pastu saya jalan mau keluar dari tandas. Sekali nga baru pula saya perasan tu baju saya kuyak. Macam manalah saya mau keluar ni begini. Mau call Ara tapi tiada saya bawa phon. Tengah saya bediri depan tandas ada saya dengar tapak kaki macam mau pigi sini. Cepat2 saya pusing mau masuk tu bilik tandas balik tapi malangnya saya terpijak tu hujung dress and gedebukk!

❤ CINTA KANTALAN ❤Where stories live. Discover now