PART 21 CINTA KANTALAN
BY: EVARIS
OLANDO CRISTILLANO EVANS
Cupp!!😱😱.. Sa terpaluk dia!! Sudah terpaluk.. Sa tersium lagi nasib dahi dia saja.. Bah dia sampai telinga sa saja gia.. Apalagi tu 💓.. Gedebuk2 bilang lagi.. Taim sa terjam sana.. Tiba2 sa kana tulak kuattt!! BUKK!! Macam nangka norugus saja bah sa jatuh sana tanah.. Nasib time tu kering. Adoii punya sakit korintut.. Kalau ada lagi batu kah tunggul.. Kompom lain tu pattern sa bejalan 😬..
"Kau Pari!!.. Biarpun sa ni bukan spesis Pari.. Inda suka2 ko buat hal ikut hati ko oo!!.." Badut
Iii... Marah pula si Badut ni.. BUKKK!! Badut tendang lagi lutut sa.. Ya ampunnn!! Punya lah sakittt... Inda jadi sa bediri.. Sa sempat saja pigi duduk sana tunggul tu kayu tempat si Badut duduk tadi.. Sana sa berabis tekan2 tu lutut sa mau kasi kurang sakit. Punyalah ganas ni Badut!! Inda2 sa pernah jumpa perempuan seganas dia. Nanti ko Badut.. Sa bukan sengaja pun buli2 lagi ko tuduh sa suka2 pigi ambil kesempatan.. Lari lah ko sana jauh2 ada masa ko kena juga tu nanti!!.. Panas terus oo ginawo sa.. Sa duduk saja sana pura2 check phone tau2 hilang suda mud ni..
Adalah satu jam kami sana mangkali sebelum kami meneruskan perjalanan.. Ni kali mau turun bukit sudah ni.. Terpaksa sa jalan lidut2 ni takut sa tergelincir pula.. Nasib kurang2 sudah tu sakit lutut sa. So, sa pigi sana barisan paling belakang.
Ada mangkali setengah jam lah baru kami sampai sana Waterfool Kapas.. Wahhh.. Hilang tu kapanas hati sa sekejap ooo... Jalan sa pun terus lurus bila nampak tu view waterpool dapan mata 😂😂.. Sa turun pigi sana bawah inda sa jadi mandi.. Sa bil pic saja sambil main2 tu air sana.. Sorou poh lah.. Topijak poh tu air.. Sejukkk saja.. Tambah2 lagi bila terkena tu tempias tu air terjun.. Mcm sa rasa ada mandi saja.. Segar oo...
Sa pusing2 bil pic urang2 sedang mandi.. Selpi diri sendiri 😂😂.. Kesian bah ni si Pari.. Semua pun sibuk kan sama hal masing2 inda pula dia berani pigi kacau dorang. Sa cari2 si Badut. Saaanaa dia pondok duduk2 sama beberapa urang lagi becerita2.. Takpe biar kapanas tu ginawo sa.. Sa bil juga pic dia.. Cute bah Badut ni tapi kinapa bah tu gaya dia inda cute.. Dalam hutan disaksikan oleh Waterpool Kapas si OCE memuji kecutean c Badut 😀..
Tu bos cakap mau balik pigi Sulap Tokou sudah sebab mau tengahari sudah.. Nah, sa kasi biar dulu dorang jalan baru sa kut dari belakang. Time bediri sa terpijak ni sama satu batu licin.. Entah macamana sa tejatuh ni.. Nasib inda sa terduduk.. Sakitnya.. Terseliuh mangkali tu buku lali ni. Sa logot2 juga jalan takut tertinggal tapikan.. Adalah sepuluh minit sa berenti sekejap.. Sakit pula. Pastu sa sambung balik jalan tapi sekejap.. Sa berenti lagi inda sudah sa tahan ni.. Sa tigu yang lain mangkali sudah jauh kasi tinggal sa. Inda apa buli juga sa ikut saja jalan yang dorang jalan nanti harap2 lah inda sesat. Sa duduk saja sana atas batu ngam2 tepi tu jalanan sa mau kasi kurang ni sakit baru sa sambung balik jalan. Sambil sa duduk2 sa tigu sekeliling semua pokok besar2.. Jarang2 sudah pokok yang kecil2 dibawah tu pokok..
Hmmm... Segar betul.. Tenang.. Bunyi tu air mengalir.. Ungas2.. Cengkerik saja sa dengar.. Sa berabis bil pic ni. Bah, besok lusa mau balik sudah kan.. Sa selpi sendiri2 ni biarpun bida ni muka.. 😉. Inda apa abaikan tu muka sa yang inda laku ni. Yang penting view belakang sa tu.. Yang santikk.
Siok2 sa duduk ni entah berapa lama sudah sa sana sa lupa sudah.. Tiba2 ni..
"Astagaaa.. Pari!! Kalau inda pandai jalan di darat kenapa pigi darat juga.." Badut
Auto sa terlepas cakap ni.. Inda bah sa mau marah2 sudah si Badut bah ni.. Sa tau maybe sa punya mistake juga tadi pigi tarik dia sampai kami terbepeluk.. Sedar diri juga bah sa ni.. Biarpun inda laku..😬. Tapikan bikin kapanas bah gaya dia becakap ni..
YOU ARE READING
❤ CINTA KANTALAN ❤
Romance... Cinta antara NC dengan OCE? Macam cinta antara dua benua..perbezaan dua taraf hidup yg sangat jauh.. Perkenalan?..mereka di ibaratkan seperti kucing dengan anjing? Ya, begitu lah mereka.. Adakah cinta mereka seindah nama mereka atau sebaliknya s...