Part 48

67 8 1
                                    

Awal pagi kami Ara terbangun terus kami turun bawah dorang abang,Pari sama parents duduk2 sudah minum2. Aiks,ingatkan kami yang awal bangun rupanya dorang lagi awal bangun.

"Ba,marilah sama2 minum milo panas NC..Ugou.." mama

Hehe..tiba2 nama Ara betukar pigi Ugou sudah. Kami pigi join di meja minum2 panas.

"Jadi,sedia sudah mau pigi naik gunung kinabalukah sayang?"

Tiba2 Abang besuara sambil tuang air milo untuk kami Ara..

"Aah..sayang? Sapa gea sayang ko ni sini..yang ini..(Ara angkat tu kuih panjaram pigi muka si abang) hehehe.." Ara

"Issh,pura2 lagi tidak tau..tapi kana garu2 tu yang sini kan.. ( abang tunjuk dada dia) hehehe.."

"Atukoi si abang...bulum move on hehe.." NC

"Jadi,kamu semua join laitu program bekhemah di Bukit Gagapas tu? " Bapa

"Eya appa..sambil2 mau kasi rasa ni sumandak KK kana gigit namuk hehe.." NC

"Haa,banyak nyamuk k? Bawa racun namuk la.." Ara

"Inda payah bah..ada saya juga tukang halau namuk..nanti saya pasang sepanduk basar2 supaya namuk tidak berani dakat2 ko aar.." Brandon

Hehehe..saya teringat si Giuk dulu taim momutung mau pasang sepanduk supaya tu nyamuk tiada.

"Ko ni pun spesis namuk juga ni saya nampak..jangan2 ketua namuk lagi hehe." Ara

"Ba,jaga2 kama basar ni namuk banyak darah kabagal (cukup) kalau itu.." Pari

"Inda apa, nanti saya boli tu spray namuk ..bikin spray tu namuk basar.." Ara

Aduii sakit perut ketawa awal pagi lagi pula ni. Macam biasa dorang parents jalan awal kami Ara pun ikut dorang juga jalan tinggal poh dorang abang sama Pari di belakang. Kami Ara tulung di  Cafe,kasi sedia menu mau masak untuk sarapan..  Siap semua baru kami pigi di Opis. Dorang abang sana sudah ramai juga yang ikut berkhemah. Macam biasa ada ceramah periksa apa yang di bawa. Kalau kemves,alat2 keperluan masak semua ada sudah di sana cuma bawa diri sama keperluan peribadi saja.

Jam 8 kami jalan naik bukit Gagapas. Kapus2 lagi si Ara naik itupun bag dia si abang kunu yang bawa. Atokoi,prihatin kaka gea si abang nikali.

Sampai puncak Bukit Gagapas..

"Yuuhuu...wahh bestnyaaa...yuuhuu..!" Ara

Lompat2 lagi kama ni sumandak.. Hehe macam poh budak2 tahun dua..

"Sayaanggg..aduii  sini dulu bah jangan dulu lompat2.."

Si abang berabis panggil Ara pun sia2 sebab situu pondok sudah dia berabis selpe.

Kami Pari pigi duduk di pondok menghadap arah ST.. Pari bagi saya botol mineral yang kisi terus saya minum dia pun minum juga.

"Sweete mana lah kita pasang kemves ni.."

"Mana2 pun buli bah tu. Hmm tunggu tu bos dululah atur. Adiii mana sudah dorang tu.."

Tidak lama dorang sampai senyum2 si abang..entah apa butul dia senyum ni. Abang atur tu susunan kemves..ngam2 negi kemves kami Ara bersebelah saja dengan kemves dorang abang sama Pari. Nasib siap juga pasang.

Malam tu kami pasang unggun api..sambil kami makan malam bersama peserta yang lain. Kami masak untuk semua peserta kio. Itu sudah kana sedia awal2 kalau mau pigi berkhemah sana,so tinggal poh makan lah. Tapi kalau bab cuci2 ni masing2lah..

Malam tu masing2 dengan hal sendiri. Kami masih lagi duduk depan unggun api sambil nyanyi2 si abang main gitar..nasib tidak hujan..angin pun betiup sepoi2 bahasa ..

❤ CINTA KANTALAN ❤Where stories live. Discover now