Part 6

103 14 0
                                    

.....ada pula friend Request dari 'Sumandak Nu'  😱...ada juga yang mau sa?.. iisey.. pura2 laitu dalam perahu.. tau2 dalam ginawo macam kana puyai2 (sayang2) bah.. kan singol minggol poribor nah sekarang ada sudah yang pigi request2... 😂😂. Sa pigi tigu status dia dulu..umur 22 tahun..muda lagi 😀.. Keje kuli2 sja..single but not available 😦.. Okey.. pic profile dia pula pemandangan.. Wah, cantik o tu tempat..ada lagi ayat2 kena tulis 'Buka matamu saat kau tertidur agar terlihat jelas semua mimpi indahmu -Luky' cantik o ni ayat kan..Luky??  So, kasi approve saja la.. Buli kasi block tu klu macam2..😎

Terus sa upload d wall sa 'Ketika dia mulai menjauh.. bukan bererti dia benci..sapa tau dia mau kentut..' sa post ..offline. Curi tulang sudah sa ni.. 😂😂..takpe bos meeh..

Tok..tok..tok

"Morning bos, ini kopi bos"PA Lucy

"ok tq..oh ya ada apa² kah tamujanji dengan client hari ini.." sabilang

"Ada bos, jam10 dengan Mr Johnson dari campony Intetpriae Bersaudara. Pastu jam2 pm lawatan pigi site dengan Mr Elbon Greg." PA Lucy

"mmm..ok tq" sabilang

"Sa keluar dulu kalau tiada apa2 sudah bos." PA Lucy

"Wait..tolong buk tiket 3 hari pigi KL lusa.. Sa mau flight sebelah pagi.." sabilang

"Baik bos..sa keluar dulu." PA Lucy

Sa hirup to kupi pelan2.... kalaulah jodoh ku sesedap ni kupi.. ( bah, mumbal nodi kaagu e gaman momusorou sorou..😂😂)

Sa check2 apa mau bawa pigi meeting d KL nanti. Pastu sa sambung keje sa yang tertunda kelmarin. Jam11 Mr Johnson datang kami bincang pasal tu projek di site. Sekarang 70% done. So, yang 30% tu yang kena pastikan siap tepat tempoh. Jam12.45 siap kami bincang.

Sa rehat kejap sa re-check balik tu perbincangan kami tadi. Sa susun dan simpan dalam fail. Sa perlu pigi lunch sebab jam2 mau pigi site lagi. Aduhh..mau cepat plak ni kejap lagi mau jam2.. Sa cepat2 keluar dari office sa pigi sana resturan sebelah office saja cam biasa yg penting kenyang. Siap sa naik balik pigi office..mcm maraton saja sa turun tdi mau naik pun maraton jga pula..😂😂.  Si Mr Elbon Greg sana sudah cerita2 sama PA Lucy ngam laitu ontime pula dia datang.

"Petang bos" Mr Elbon Greg

"Petang juga..so, kita mau jalan sudah kaini? 2 minit k.." sabilang

"okey bah bos..sa tinggal tunggu bos gerak" Mr Elbon Greg

Sa masuk office..bil apa2 yang perlu sa mau bawa pigi site..

"Ba, jom jalan.." sabilang

"okey bosku.. Babai sayangg.. muahh!" Mr Elbon Greg. Dia babay aama si PA Lucy.

Kebiasaan sudah dorang tu macam tu..bukan juga ada apa2..gurau2 saja. Orang bilang cara mau buang tu stress kerja bah..jangan saja silap..cayang2 depan laki dia kio..adalah piri2 kene tempeleng.. itu sendiri mau tanggung oo..😲

Kami sampai sana site kami round2 sana. Check pekerja.. Masalah2 sana.. Nasib tu penyelia tapak Mr Sylvister buli handle.. Senang cikit keje sa..

Jam4.30 kami balik offic. Sa call PA Lucy saja kasi punch card sa terus balik. Opilit badan sa bepeluh2 tadi.. Panas lagi tu sun, berabuk lagii..

Siap mandi..malas pula sa masak. So apa lagi pigi dapur luar laini.. Nikali sa pigi sana tanjung Lipat..biar jauh sikit  mau tukar angin sudah ni. Sa pili gerai yg kurang crowded. Apa sa mau makan? Macam biasa nasi goreng kampung.. poboret kan.. Bah, sapa mau jadi bini sa belajar masak poboret sa.. Mihahaa... Calon pun taraa.. kihaa..😂. Sambil makan sambil sa tingu2 sekeliling. Ada gelagat2 manusia yang makan sama family..sama kawan2..ada juga yang bekapol..andd adaaa juga yang saingol minggol mcm sa oo.. 😂😂. Ok, rupnya sa inda keseorangan pula di dunia ni.. 😂. Siap makan sa rehat2 kejap.. bayar dan sa jalan pigi kereta.. Nah taim sa pigi kereta tu kannn.. sa nampak..hantu nenen..eeh silap (inda kmu takajut k tiba2 ada hantu di tengga2 orang banyak..) sa nampak hantu si Bella sama hantu laki si bella..( faham jga kamu kan..laki untuk one night stand bah..) do i care... ?

❤ CINTA KANTALAN ❤Where stories live. Discover now