Part 28

93 10 0
                                    

OLANDO CASTILLANO EVANS POV

📞phone bunyi.. private no..??

"Hello....

"Hi dear.. Miss you soo much!!!..." suara

Sa tingu tu phon.. Sapa kaini perempuan?? Si gedek lagikah.? Tapi kalau suara dia sa tau.. Mm.. Mumy?.. Owhh lagi2 suara mumy hari2 sa dengar lagi tau.. Guna private no lagi tu..

"Hello..helloo.. Olando Castillano right? suara

"So..sorry.. Ya but sorry miss I can't reconigse you bah.." sabilang

"Oololoo.. Ok never mind dearr.. Will see you next date ok. I will around next week.." suara

"Sorry miss.. Mmmm. Really sa tak cam suara u tapi like u know me much.." sabilang

"Ofkos lah i know u.. Nanti lah.. Mana lagi suprise kalau I bagi u tau Sekarang.. K la c u dear muuaahhh!!.. Bye!!" suara

Aiks, dia sudah off pula. Adii.. Sapa bah dia ni.. She know me?.. But sa tak cam tu suara dia. Sa garu2 kapla sa yang inda gatal. Aduh2.. Perempuan misteri ni siapa madii tu.. Tiba2 call baru itu mau suprise lagi.. Mmm hairan oo kan.. Umur2 mau tua sudah begini ramai pula yang datang..(Iiseyy..ramai kunu bilang si OCE.. Perasan santut kopea) Hmmm.. Bagus negi sa buat karaja saja dari ingat tu urang.. Kanal pun inda main teka teki lagi.. No time for teka teki !!

Tok..tok..tok.. Pintu kana buka.. PA Lucy masuk..

"Bos ada call dari HQ.. Bisuk jam8 ada meeting sana Mardeka Palace Hotel Kuching tuk two days.. And thereafter melawat tu site Hilton Dayaria. So, mau sa buk tiket tuk petang ni kah tau bisuk pagi bos?" PA Lucy

"Tomorrow?.. On 8am?... Mmm ok check flight subuh esok..." sabilang

"Sudah bos paling awal jam3 pagi.. And paling lewat jam7.15 am " PA

Atok.. Jam7.15 mana sempat lagi tu kalau meeting jam8 pagi...

"Bah ok.. Buk yang jam3am punya please inform Mr.Saman to standby hantar sa pigi airport sok.." sabilang

"Ok bos.. Sa keluar dulu.." PA Lucy

Sa call parents terus bagitau yang sa outstation seminggu sana Sarawak. Petang tu awal sa balik. Sa gitau PA Lucy saja.. Sa kemas barang2 yang perlu sa bawa bisuk.. Sa tapau saja tadi tuk dinner. Malas sudah mau keluar ni bagus negi berehat tuk tenaga bisuk. Sa tingu tv saja sampai jam10 n 😴😴..

******************************

Selepas mendarat di Kuching International Airport, Mr. Lorenzo Que menanti sa sudah.. Jam5 sampai di Mardeka Palace Hotel. Uhh.. Buli lagi ni tidur sekejap..😴.

Jam7.30 baru sa terbangun.. Atookoi hampir2 sa koloboi oo.. Sa cepat2 pigi mandi.. Pakai baju segala. Sa turun bawah sempat juga minum nescafe la... Sorou poh lama2 meti tu meeting tu... Huu.. Nasib tu meeting sini2 juga..

Inda juga tepat butul tu masa meeting jam8.15 baru mula... Banyak topik kana bincang ni.. Jam10 take5.. Baru sa termakan mee guring.. Baru selesa tu perut sa. Syukur ni perut pun macam senang hati sudah. Jam10.30 sambung lagi sampai jam12.00 tengahari. Lepas makan rehat kejap sambung lagi meeting hingga jam5. Atoookk!!.. Kalah2 pigi kurusus tanam kelapa sawit oo.. Ke esokannya pun meeting tapi last sudah. So, malam tu syarikat adakan Majlis makan malam bersama staff, vip and diractor.. Kebiasaan sudah kan begini... So, jam11 balik hotel.. Kejap saja sa terlelap ada gia terminum tu minuman ogirot sompon 'Harimau bersandarkan pokok kelapa' hehehe..sikit saja bah bisuk mau pigi site.. Nanti susah bangun awal pagi bisuk pula.

*********************************

Macam biasa sa bangun awal.. Jam7 Mr. Lorenzo Que akan ambil sa pigi site... Jauh2 juga kama kalau dari Hotel ada juga setengah jam perjalanan baru sampai pigi sana site Hilton Dayaria.. Cuaca agak panas buat tu keadaan sana berabuk.. Sabar saja lah bukannya inda biasa. Petangnya sa pigi sana Offic. And begini lah kerja rutin sa sepanjang empat hari berulang alik pigi site. Penat juga kama.. Akhirnya selasai juga tugas sa di sini. So, bisuk jam10 pagi flight sa balik KK sudah.

❤ CINTA KANTALAN ❤Where stories live. Discover now