Episod 3: Pavillon Hit

383 21 2
                                    

Aku melangkah masuk ke dalam pavillon. Cardingan lengan panjang biru tua dan t-shirt lengan pendek berwarna putih serta seluar jeans hitam yang tidak ketat di pakai dan rambut panjang diikat gaya .

Aku mengambil tempat di bahagian luar. Sebab selalunya ramai tak duduk luar. MALAYSIA IS LIT LIT. but best apa iklim dia.

Aku melihat jam apabila sudah memesan air serta kek red velvet. Tekak nak makan kek pulak..

11.56

Dari jauh aku lihat seorang llraki bersuit hitam serta cermin mata berdiri di sebelah lelaki yang memakai jaket hitam. Badannya bukan menghadap aku.

Wah! Ada bodyguard bhai!!

Akumrgmbil grafu kecil lalu mencalik sedikit dan makan. Tangan sibuk scroll instagram.

Bunyi kekecohan sedikit mengejutkan aku. Dua orang memakai mask hitam bersalam dengan lelaki itu. Ei panas kot pakai jacket. Kalau ye pun duduk lah dalam.

Yang buat aku  terkejut dua lelaki itu datang dengan 2 orang bodyguard yang segak.

"Anak Tan Sri ke ke menteri"

Mata yang sepet membuat aku rasa diornag ini orang cina kerana mata yang sepet dan kulit yang putih.

Tapi dia cakap macam bukan cina. I think Korea. Sebab dialek diorang macam sama abang aku cakap. Mungkin.

Mereka mula bersembang salah seorang lelaki yang duduk bertentangn 2 orang lelaki memandangku.

Aku hanya buat muka selamba.

Dia berbisik sesuatu kepada lelaki bersuit hitam.

Bila lelaki itu pandang aku terus aku alihkan ke arah jam tangan.

Bunyi derapan kaki jrlas kedengaran.

"Hello Miss,can i ask you something. Are you a reporter?"

"Pardon?" Aku tidak memahami apa yang di katakan oleh lelaki itu. Reporter

Kau fikir Tuan kau tu apa? Seleberiti ke? Takde masa aku nak jadi reporter. Huh!

"Are you a reporter?"  Ulang lelaki berbadan tegap itu.

Huh! Kau fikir tuan kau tu famous sangat ke sampai aku nak stalk huh?!

"Sorry I dont have a time to be a reporter just for saw that guys." Aku menunjuk ke arah mereka berdua. Satu Persatu aku tunjuk. Amik kau!

" Okey?" Aku membuat tanda 'ok' selepas itu lalu tersenyum sinis.

Lelaki berbadan tegap itu menangguk dan memohon maaf.

Selepas aku melihat kelibat Hanisah terus aku segera menghabisksn kek red velvet dan telefon aku masukkan di dalam seluar jeans.

Sebelum mencapai dua bekas air starbuck yang disuakai Hanisah.

Aku perasaan lelaki itu bangun. Bunyi dari kerusi bergesal. Mungkin ingin meminta maaf.

Tapi...

Ada aku kesah?

"Kau dah kenapa keluar. Aku nak citer benda ni!" Kata Hanisah lalu mengambil satu bekas air yang sudah sedikit cair krimnya lalu dihirup.

"Alah citer jelah sambil berjalan. Aku nk pergi beli barang ni. Lagipun aku ada benda ni fakao dengan kau"

-

"Giler ar untunglah anak orang kaya boleh lah gi korea"

"Yah! Kau tu anak pemilik hotel. Tapi sayang kena jaga hotel ye yang?"

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now