Bab 13: Oppa?

293 15 2
                                    

Panggilan Nam Joon menyuruh dirinya ke studio dengan segera pada awal pagi agak membuat Suga terkejut.

Bukan petang ke ada Interview nya ? Tapi Suga malas mahu menyoal lebih teliti.

Terus dia membuka pili air.

Selepas menyiap kan diri. Telefon bimbit dia pegang ditangan.  Topi di pakai. Sebelum keluar dari rumah.

Dia melihat lampu di bilik Manager Yoon. Merah? Bermaksud Pengurus Yoon sudah pergi kerja. Baru mahu menumpang jejaka itu.

Dia terus berjalan ke arah lift. Pintu lift hampir tertutup. Aku cepat sahaja menahan dari tertutup. Sakit jugak tangan aku.

Baru ingin mengucapkan maaf atas perlakuannya. Sepasang mata gadis itu membuat dia kaku.

Tapi apabila tersedar  jirannya memandang serong terus dia masuk dengan segera. Maaf dia berikan kepada wanita tua itu.

Aku sesekali menoleh melihat gadis itu. Biar betul dia duduk dekat rooftop tu. Tapi cara pemakaian macam mahal.

"geugeos-eun dangsin-i aneun jeonbu-ibnidagajja os-eul sijang-e manh-i deusibsio(Alah kau ni pun dekat pasar banyak jual baju fake)"

Hati Suga berkata-kata.

Dari cara permakaian gadis itu. Gadis itu akan mulakan harinya dengan bersenam.

Jauh juga taman dari sini. Yang dekat pun berhampiran dengan syarikatnya dan rumah yang diduduki oleh ahli lain BTS.

Tangan di angkat separuh. Tidak sampai seminit teksi sudah berada di hadapanya.

"(Syarikat Big Hit)" kata Suga.

Pembawa teksi itu menangguk.

Tambang diberi apabila dia sudah berada di hadapan bangunan itu.

Seorang pengawal yang berjaga itu melihat aku.
Aku terus mengangkat muka supaya penjaga itu mengenali aku.

Pengawal itu terus tersenyum lalu menekan satu button.

Terbuka.

Terus aku memasuki bangunan itu. Kelihatan semua ahli sudah berada di situ.

Aku terus pergi ke Nam Joon.

"wae?(Kenapa ni?)"

"jigeum inteobyue daehae iyagihasibsio. ohubuteo sajin chwal-yeong-eul wihae jejue gayahabnida (cakap nak buat Interviu sekarang. Sebab petang nanti kita kena pergi Jeju untuk pengambaran)" terang Kim Nam Joon (RM)

Suga menanguk tanda faham info yang diberikan oleh NamJoon

Terus dia pergi ke bilik persiapan. Kelihatan Jimin dan V yang sedang menyiapkan rambut mereka. J-Hope pula memegang camera untuk merekod. Sesekali di mengacau Jungkook yang sedang nyenyak tido di sofa.

Selepas membuat sesi sapa menyapa. Mereka terus bergerak ke bilik interviu yang tersedia di syarikat itu.

Interviu itu berjalan lancar. Kebanyakkan berbincang tentang lagu terbaru yang akan dikeluarkan. Dan sedikit permainan.

"jal haess-eo!Good Work! (Kamu buat kerja dengan baik) " tidak henti mereka berkata antara satu sama lain sambil menundukkan kepala dan sebahagian badan.

"modudeul laeb mongwa seugaleul je-oehan hoeuisillogabnida. (Okey semua masuk bilik meeting keluar kecuali Rap Mon dan Suga) " Mereka semua menganguk kecuali Suga. Nam Joon yang pelik yang membiarkan. Dia yang berdiri duduk kembali

Rupaya Suga dan RapMon akan mengadakan interviu sekali lagi selepas diberitahu. Tapi mereka tidak tahu. Itu hanya interviu palsu.

"hoeuisil-e ibjanghasibsio. yun-eun iyagihago sipda. (Masuk bilik meeting. Aku nak bincang) "

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now