Ayu mengusap perutnya yang tidak henti berbunyi.
Macam mana entah stok makanan boleh habis dengan begitu sekejap.
Dia melihat gula-gula mentos yang hanya tinggal satu. Plastik di koyak kan perlahan-lahan.
Gula-gula itu dimasukkan di dalam mulut penuh berhati-hati.
Mulutnya menguyah gula-gula itu penuh mimik muka seperti tidak makan 5 tahun.
Muka penuh nikmat merasai gula-gula mentos.
Selepas habis mengunyah perut kembali berbunyi.
Ayu meramas rambutanya seperti orang gila.
"Lapar!!! Abang! Adik kau lapar ni!" jerit Ayu seperti orang gila di dalam apartment.
Jam dilihat 8 malam. Selepas solat magrib dia kembali tidak betul.
Akhirnya dia membuat keputusan untuk keluar ke kedai serbaguna.
Penat menjerit.
Tenaga sudah hilang.
Dia hanya menyarungkan cardigan. Rambut di ikat kuda.
Beg dompet di capai. Telefon tidak lupa.
Selepas memastikan semula lampu di tutup. Dia memulas tombol lalu perlahan dia menutup kembali.
Tinit Tinit. Dia berpaling ke kanan untuk ke lift.
Seorang lelaki berambut merah yang kebetulan berjalan ke arahnya itj menguntum sebuah senyuman kepada Ayu. Ayu hanya membalas senyuman jejaka itu kembali.
Mungkin Jiran aku.
Ayu melihat lelaki itu memasuki pintu dihadapanya.
Sempat mereka berpandangan sebelum lelaki itu tundukkan sedikit kepala sambil senyuman lebar diberikan . Ayu juga turun melakukan perkara sama. Senyuman kekok diberikan.
Kalau lelaki itu duduk di hadapan rumahnya. Sebelah itu pula Makcik bernama Mina. Lelaki itu duduk dekat mana? Tetapi sebelah rumahnya kosong. Tak akan lelaki itu hantu?
Ayu sudah seram sejuk. Cepat sahaja di menakan punat lift yang bebentuk arah
Ting!
Lift terbuka.
Ayu menekan butang close
Ayu terdengar seseorang menjerit suruh di menahan pintu tapi dirinya terlalu takut.
Ayu melihat sekeliling di dalam lift itu.
"Think positive Ayu! Think! Arghh aku tak leh fikir.. AKU LAPARRR"
____
V POV
Aku menekan butang loceng di depan muka pintu apartment Suga-Hyung.
Jungkook pula mengetuk pintu.
"Hyung! Open the door!" Jerit Jungkook.
Semua ahli BTS berkumpul di rumah Suga untuk berborak antara satu sama lain.
Akhirnya bunyi pintu dibuka.
"Arr Hyung! naneun mun-eul dudeulineun de pigonhaessda.(Ah hyung! Penat saya ketuk pintu)"
"ha! jeong-gug(jungkook) dangsin-i gajyeo wass-eo.(Hah! Jungkook, kau dah sampai" Suara NamJoon kedengaran dari dalam rumah. Kelihatan Namjoon sedang duduk di atas karpet sambil memegang alat kawalan.
Aku terus menolak Suga keteputerus berlari dan membaringkan diri di atas sofa baharu milik Suga. Badan digulingkan ke kanan dan ke kiri.
Suga menggeleng kepalanya lalu menutup pintu itu kembali.
YOU ARE READING
Dasar Mr.Sepet Tak Guna!
RomanceAku? Puteri Ayu Seorang gadis yang biasa mendapat tawaran belajar ke Korea Selatan. Lain yang di pinta lain yang dia dapat. Mahu ke Amerika tapi rezekinya di Korea. Korea? Ya Allah percaya author cakap semua hensem hensem tapi satu pun tak dipandang...