Bab 24 : Rasa Bersalah

182 12 1
                                    

NEXT DAY.

V bangun dari pembaringannya. Jam dilihat 2.00 pagi. Entah kenapa dia tak boleh tidur dari tadi. Otaknya ligat memikirkan perkara yang tidak berlaku pagi tadi.

Entah kenapa kata-kata Xium Xi membuatkan dia rasa bersalah. Dia membuang pandangannya di katil sebelahnya kelihatan Kim Seok Jin yang masih memegang telefon di tangan melihat drama korea. Maklumkan esok kitaorang takda sebarang jadual aktiviti.

"Hyung.." aku memanggil.

"Hmm.." aku melihat dia mengangkat keningnya.

V mula baring di atas tangannya. 

"Aku ada seorang kawan ni, dia punya girlfriend menangis tanpa sebab. Kau rasa apa patut dia buat?"

"Tanpa sebab?" Jin-Hyung memandang aku sekejap sebelum menumpukan perhatiannya di dalam telefon bimbitnya.

"Aku pun tak tahu dia tiba-tiba dia menangis.. Budak tu main piano, lepas tu tak sampai separuh dia main lagu tu dia berhenti lepastu nangis-. Pelik tahu! Macam why dia menangis padahal lelaki itu tak buat apa-apa pun! " V bercerita dengan tekun sebelum memandang Jin-Hyung yang kelihatan pelik dengan V.

" Maksud aku. Aku ada dekat tempat kejadian tu. Tu yang aku tahu.. " dengan awkward V membalas.

Jin-Hyung menangguk walaupun dari diri masih tidak mempercayai.

" Kau belanja jelah dia makan. Sebab aku tengok research kebanyakan perempuan gembira bila jumpa makanan yang sedap. " kata SeokJin sambil menyimpan telefon bimbitnya dah bersiap untuk tidur

" Ohh macam- Ehh! Bukan akulah Hyung!"  V bangun dari pembaringannya apabila tersedar apabila Jin-Hyung syak bahawa dia yang membuat gadis itu nangis.

Jin tidak membalas hanya tersenyum dalam diam.

V menepuk dahi perlahan. Haish kau ni! V baring tanpa sedar dia sudah berada di alam mimpi.

******

V  mrngambil motorsikal miliknya yang berjenama Kawasaki.

Ejen dihidupkan sebelum dia memandu ke Universitynya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ejen dihidupkan sebelum dia memandu ke Universitynya.

Perasaannya bercampur.

Dia turun dari motosikal sebelum langkah kakinya menuju ke bilik musik.

Punat lift ditekan. Sementara dia menunggu lift dia melihat telefonnya sebentar. Tinggal 10 hari lagi sebelum hari pertandingan.

Tiba-tiba dia melihat seperti ada seseorang yang menutup bayang-bayangnya. Kepala diangkat. Kelihatan gadis itu sebuk membalas message seseorang.

Ayu tersedar apabila pintu berbunyi. Matanya bertemu dengan mata lelkai itu. 'Aduh malunya aku! Kenapalah aku menangis depan dia semalam' . Ayu terus masuk ke dalam lift. Kelihatan budak yang sama seperti semalam. Eh budak ni memang suka membaca dekat dalam lift ke doh.

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now