Bab 11: Same Flight, Same Apartment?!

278 24 4
                                    


"Okey man! Did you heard 'lady first?' " Ayu cuba bermain kata-kata.

"Why?" kata lelaki itu.

"So. Let me walk first okey?" Ayu melangkah satu kaki kanannya penuh berhati-hati.

"But. Did you heard? Gentelman guy?? "

Aku menagnguk. Tanda mengiakan.

"But I'm not that type of guy" kata lelaki itu. " kaki kiri lelaki itu juga dilangkah satu tapak ke hadapan.

Tak puas hati betul aku. dia boleh ikut jalan satu lagi kot.Nak jugak cari pasal!

"Hayahhh!! "

Terus Ayu menyepak kaki lelaki itu dan cepat saja berlari anak. Panggilan lelaki itu yang menjerit kesakitan dihiraukan.

Ada yang premugari yang memandnag kami berdua pelik. Yelah dan besar panjang tapi tak mutured langsung!

Dia terus berlari mencari tempat untuk di mengambil begnya. Setelah menjumpai. Terus dia mencapai beg dan berlari. Keluar banyak betul liftnya.

Selepas selesai sekala benda yang perlu diselesai. Dia terus keluat dari pengurusan. Dia melihat beberapa orang yang sedang mengambil para pelawat mungkin. Aku terus berjalan keluar. Ticket bas dibelinya untuk ke Seoul. Perjalanan dari Icheon airport dan Seoul agak jauh. Nasib tempat duduknya selesa.

Abangnya tidak dapat mengambilnya. Hanya alamat rumah dan password rumah yang diberitahu.

Perjalan dari lepangan terbang iconshshsb mengambil masa lebih kurang 2 jam.

Sesudah sampai aku diberhentikan di Seoul. Aku terus mengambil 2 buah bagasi berwarna merah dan putih.

Aku berjalan sebelum mangambil telefon samsung note 8 ku. Alamat abang berikan di lihat di telefon bimbit.

Akhirnya dia berbuat keputusan untuk mengambil teksi.

Sebuah teksi ditahan. Satu bagasi di letakkan di bonet belakang dan satu lagi dibahagain tempat duduk penumpang di bahagian belakang. . Ayu mengambil tempat di bahagian hadapan.

Lebih kurang 45 minit. Teksi itu berhenti di sebuah Apartment.  Selepas memberikan duit aku terus menolak beg aku. Mengangkat begku semasa menaiki dua anak tangga.

Tu pun lift! Baru aku ingin menekan butang atas. Satu tangan menekan juga. Habis jari kami bertemu.

Ayu menoleh milihat gerangan tangan.

"You again? Are you stalking me hah?! " Rengus Ayu tidak suka. Macam mana lelaki ini boleh satu aparment denganya.

Lelaki itu juga mencebik.

"Oh please!" kata Suga perlahan lalu mata menjuling keatas.

 Kami tidak bercakap sehingga bunyi lift dibuka. Aku terus menolak bagasiku.

Baru ingin menekan punat 8 lelaki itu sudah menekan dahulu.

What the! Tak akan rumah di sama dengan aku?!

So aku dekat tak tahu malu menakan butang 11. Butang paling atas sekali.

Entah main tekan je.

Lelaki itu nampak terkejut. Entah.

Lift makin naik sehingga skrin bertukar nombor 8.

Ting! Bunyi lift terbuka.  Lelaki itu terus keluar dari lift.

Tiba-tiba dia berhenti lalu menoleh kearahku. Ayu memandnang pelik. Pintu hampir tertutup.

" I don't know all this time that m there are people who living in the rooftop  " kata lelaki itu seraya tersenyum penuh makna. Memandang dia sudah membuka mask hitamnya.

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now