BAB 31 : Pick Up

199 14 3
                                    

Aku bangun seawal 5 pagi.. Haish!
Penat kalau macam ni hari-hari.

Selepas mandi dan solat subuh, aku terus mengambil barang serta buku nota di atas meja. Semalam aku mencatat schedule dan tugasanku sepanjang aki menjadi manager

Hari ini aku perlu berada di company seawal 6 setengah pagi. BTS akan mengadakan collaboration dengan Dispatch. Oleh itu dia perlu lah datang 1 jam awal daripada mereka dan memastikan semua makeup artis mereka sudah bersedia.

Aku mengambil teksi dan terus bergerak ke BigHit Entertainment. Abang aku tiada di rumah. Ezry bermalam di Busan bersama artisnya kerana ada penggambaran di sana.

Selepas 25 minit dia sampai di hadapan bangunan itu.

Aku masuk dan memberi senyuman manis kepada mereka semua.

Aku terus menekan punat lift. Selepas 3minit pintu lift terbuka. Aku the terus menekan punat nombor 3. Kakiku berjalan mencari 'BTS Room Makeup'. Aku menyapa beberapa staff disitu. Setelah sisi berkenalan selesai. Mereka menyambung kerja mereka. Memastikan semua alat makeup cukup dan mereka juga berbincang makeup look yang akan di conteng kan ke atas muka ahli BTS.

Aku duduk di atas kerusi dengan 2 orang senior manager. Mereka berbincang tugas-tugas yang akan diagihkan

Aku perlu membeli makanan lunch dan dinner sementara breakfast sudah dibeli oleh senior menager. Aku juga di tugaskan untuk membawa kereta bersama vocalist BTS. So aku kena pick up diorang? Pergh macam anak raja gila!

Patutnya aku hanya ditugaskan untuk membeli makanan mereka. Tetapi kerana Manager Han, senior manager perlu pergi dahulu sebab perlu menyelesaikan hal bersama staff dispatch.

Manager Han terus bergerak pergi selepas selesai berbincang pertukaran tugasan.

"So we have to pick them at their dorm?"

"Yes, do you know where is the dorm?"

Aku mengeleng laju.

"I already set the location of their house in the navigation and the place that they will shoot. So just follow the location thar I give"

"Do we have pick up them now?"

"No.. There will ready at 8:15 but now is 7:00. You can get ready at 7:50 maybe "

Aku menganguk kepala. So aku nak buat apa sekarang?

Manager Lee sudah bergerak terlebih dahulu selepas memberi aku kunci kereta. Dia pergi memesan coffee di Cafe bawah dan dia perlu mengambil Suga di studio. Tertanya dia juga Studio apa. Tak apalah. Tak lama lagi dia tahu juga semua rahsia ahli kumpulan BTS ini.

"I will go first. I have to buy coffee. I will meet you at the dorm after I pick up Suga at his studio ."

Aku mula bosan. Aku melihat staff dia situ juga bermain telefon selepas selesai memeriksa alatan makeup dan look yang akan di calit kan di atas muka ahli BTS.

Selepas beberapa minit. Seorang wanita mengetuk pintu untuk memanggil para makeup artist dan stylist untuk gerak ke van sekarang. Aku turut bergerak keluar dari bilik itu.

Langkahnya menuju ke cafe. Ice latte di pesan sebelum bergerak ke kereta.

Kereta CRV berwarna hitam. Cermin juga tinted. Aku terus menghidupkan enjin kereta. Nasib auto! Ya, Aku belajar auto. Memalukan betul. Hahaha.

Aku menekan mencari alamat rumah mereka. Selepas jumpa. Dia terus bergerak. Awal sikit. Tak apa kan? Mana tahu aku sesat ke. Payah nanti kalau aku lambat.

Masin mulut aku. Memang aku sesat. Haish! Berpusing aku. Aku jumpa bangunan pejabat aku dua kali! Fuhh.. Aku melihat kereta sama seperti aku di hadapan rumah BTS. Fuhh senior manager aku dah smapai dulu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 01, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now