Episod 7 :Rehearsal

280 19 0
                                    

BTS MEMBER POV (with korean sentences)

Ahli Kumpulan Kpop itu sudah menuruni tangga. Manager Yoon sudah menunggu mereka di hadapan TV.

"Have a breakfast first" kata Manager Yoon lalu menunjuk ke arah meja yang terdapat pelbagai jajangmeyon(mee hitam) yang dibuat oleh Manager Yoon mengunakan mee kuning serta paste jajangmyon.

Mereka berebut terus berjalan kearah meja makan.

Mereka membuka chopstick kayu.

"eumsig-eul gajyeo jusyeoseo gamsahabnida(Terima kaish untuk makanan)" kata mereka serentak seraya itu menyuakan mee hitam kedalam mulut mereka.

" Jal mogessemnida(selamat menjamu selera " kata Jimin sebelum mematah chopstick.

" Jal mogessemnida( Terima Kasih kerana menghidangkan)" kata mereka serentak lagi.

"mas-issneun!(sedap!)" Kata lelaki yang paling muda dalam kumpulan itu. Jeon Jungkook

Mereka menikmati makanan sehingga licin.

Mungkin terlalu sedap. Selepas menjamu selera. Mereka dikehendaki untuk memeasuki kereta Alphard berwarna hitam.

Kim Tae Hyung dan Kim Nam Joon menaikibkereta bersama Manager Kim. Kereta toyota itu dipandang.

"Your car?" Tanya Kim Nam Joon.

Pelik melihat beberapa barang majalah tentang negara barat.

"Anii, my sister" balas Manager Yong.

Mereka menganguk. Mereka memang tahu bahawa lelaki itu mempunyai seorang adik wanita.

"i jabjileul bol su iss-eulkkayo?(boleh aku tengok majalah ni?)" Tanya V mencapai satu majalah di bahagian belakang pemandu lalu diangkat ditunjukkan di cermin tengah kereta itu

"jebal(silakan)" balas Manager Yoon lalu menganguk.

V melihat muka surat depan tertulis satu note sticker tertulis.

" Jangan curi! Majalah kegemaran Ayu! Hilang! Kau mati!"

Tapi V tidak memahami hanya terus menyelak helaian demi helaian. Satu helaian yang bernote menarik minat dirinya

My Charlie! Oh why so handsome!♡♡

Itulah yang tertulis di note kecil itu.

Seraya itu V tergelak. RapMon yang duduk di bahagian depan memandang pelik.

"yun gamdognim-ui eonnineun-i namjawa aju heubsahabnida.(tak sangka Adik Yoon macam ni)" Gumam Kim Taehyung perlahan sambil tersenyum kelakar. Gambar penyanyi Charlie Puth itu dilihat. Ada garisan berbentuk hati di sekitar muka Charlie Puth.

Dia menyelak. Kini gambar Justin Biebier.

Gambar itu pulak tertulis mengunakan makker pan

Marry me! ♡My favorite Picture♡

V menyelak ke muka surat seterusnya di bahagian tengah.
V terus menyelak sehingga tidak sedar sudah sampai.

Dia tergelak lalu menutup dan menyimpan didalam begnya tanpa sedar.

Aku terus bergerak mengikut Manager Yoon.

Setiap kali bertemu para staff kami akan mengucap

'Annyeong'

Mereka bertiga bergerak kearah pentas. Ahli lain kumpulan BTS. Turut berada di situ.

"annyeonghaseyo!" Ucap mereka sesama sendiri. Sesekali ada yang mengucapkan 'good morning'

"Cah! Lets start" tepukan dari manager memberhentikan perlakuan mereka.

" joh-a, sijaghae. ulineun jigeumkkaji silhaeng han geoscheoleom sijaghabnida. hyeobjo haejusibsio. gag nolaemada 15 bun-ui hyusig-i issseubnida. dangsin moduga chungbunhan sumyeon-eulhagileul balabnida. ulineun ohu 2sie sijaghago ulineun 2si hyusig-eul chwihal geos-imyeo geu sigan-eun hyusig-eul chwihal geos-imyeo 4sineun tal-uisil-eul-wihan junbiga doel geos-ibnida. al-ass-eo? " panjang lebar pengurus mereka memberi maklumat. Mereka terangguk-angguk.

( Okey kita mulakan. kita akan mulakan macam yang pernah berlatih. Tolong bagi kerjasama. setiap lagu ada 15 minit berehat. so berharap kamu semua sudah mendapat tidur yang cukup. kita alan mulakan sekrang and kita akan rehat pukul 2 dan masa itu korang berehat and pukul 4 siap sedia dekat bilik persalinan. Faham? )

"Question?"

Mereka memandang sesama sendiri..

"No? Ok lets started our dance practice" kata pengurus lalu berjalan dan duduk di temoat duduk berhadapan dengan stage.

Baju lebih yang mereka bawa mereka letak ditepi. Segala mask dan topi di buka. Ada juga yang memakai topi.

" Take your place "jerit pengurus.

Para camereaman juga mengambil temoat masing-masing.

Bunyi lagu Sweet Blood dipersemabah oleh mereka. Camera bermain peranan.

"Alright. Next music. Stand by!"


" Nice! Good job! 20 minutes rest" jerit Manager Yoon lalu berjalan. Telefon milik tidak henti berdering bukan di tidak tahu siapa yang menelefon kalau bukan adiknya.

"Water.." jerit seseorang lalu menghulurkan mereka sebuah botol.

"I'm tired!" Kata Jungkook.

"Me too!" Balas J-Hope camera di tangan dirakam untuk perminatnya.

Selepas 20 minit berehat mengambil tempat kembali.

Lagu dibunyikan. Lagu DNA berbunyi. Mereka semua sudah bersedia dengan kedudukan mereka. Tetapi Pengurus Yoon tidak kelihatan.

"Manager Yoon say just continue. He had a emengercy" kata ahli yang bertanggungjawab.

Mereka diberikan rehat 3 minit sebelum menyambung. Para penari extra juga sudah bersedia memgambil tempat. Mereka menari beruangguh-sungguh tanpa sebarang kesilapan. Bermakna mereka sudah bersedia untuk malam ini.


Akhirnya latihan sudah tamat pada pukul 1 tengah hari. Awal satu jam dari waktu yang dijangkakan. Mereka diberikan rehat.

Baru kami semua ingat yang pengurus kami akan menunaikan solat Jumaat. Baru mereka ingat pengurus Yoon pernah memberitahu mereka.

Akhir mereka diberikan suhsi sebagai makanan tengah hari.

---

Tbc. And enjoy💕

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now