Bab 16: University

243 20 2
                                    

Korean National University of Arts.

"Belajar elok-elok. Bismillah dulu Kang tak pasal-pasal baru satu langkah dah terpeleot. Patah tangan kaki kang dah tak boleh main piano. " Sempat kata-kata 'nasihat' di berikan kepada Ayu daripada Encik Ezry kita.

Ya. Hari ini abangnya yang menghantar untuk hari pertama di universiti baharu.

" Ergh! Tahulah!" Ayu menjeling abangnya. Tangan abangnya diambil lalu disalam.

" Dah. Belajar elok-elok" Ezry menggosok rambut aku yang lurus dan kini sudah kusut disebabkan oleh perosak ini.

Ayu mengambil fail untuk pendaftar dirinya.

Sebelum keluar. Pintu kereta ditutup dengan kuat.

Jelas kedengaran abangnya menjerit di dalam kereta.

"Yaaaaa!"

Ayu tergalak jahat dsn terus berlari dan lama kelamaan dia kembali acah Ayu. Well I kan cantik. Pakaian hanay simple. Cardigan hutam serta deluar jeans.

Uhuk!

Sempat di memuji diri sendiri hingga tidak sedar bahunya dilanggar menyebabkan telefon lelaki itu jatuh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Sempat di memuji diri sendiri hingga tidak sedar bahunya dilanggar menyebabkan telefon lelaki itu jatuh.

"Sorry-Sorry!" aku memohon maaf lalu membantu lelaki itu mengambil telefon yang sedikit calar lalu diberikan kepada lelaki.

"Oh my telephone" lelaki itu berkata penuh dramatik.

Ayu memandang lelaki tinggi lampai itu yang mengenakan cermin mata hitam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ayu memandang lelaki tinggi lampai itu yang mengenakan cermin mata hitam.

"I'am really - really sorry.." kata Ayu lalu menundukkan kepalanya beberapa kali.

"Wait a minute!" Lelaki itu berkata sambil cuba memandang muka aku.

"Yoon's girlfriend? Baja?! (betulkan ?!)"  Lelaki itu berkata penuh excited.

"Yoon? Abang Ezry ke? Lelaki ni kenal abang ke?" gumam  ku sendiri.

" Did you know Ezry?" tanya Ayu mendapat kepastian.

"Ezry? Yes Ezry. He is my-..."

"Hyung! We are late! Paliiwa" satu suara menjerit di belakang aku.

Serta merta aku menoleh ke belakang.

Seorang lelaki di dalam kereta hitam sedang mengeluarkan kepala dari tingkap.

"Okay . I got to go. Till we meet again. Anyeong" lelaki itu menundukkan kepala sebelum pergi. Senyuman nampak ikhlas diberikan.

Ayu tidak menunggu lama terus mencari pejabat universiti untuk mendaftar.

Jin POV.

Selepas menghantar Taehyung ke Universiti pelanggaran bahu dengan seorang perempuan mengejutkan dirinya.

Habis pecah telefon Iphone 6 nya.

Gadis itu memohon maaf dan terus mengambil telefon aku yang sedikit calar dan memohon maaf. Telefon calar itu aku ambil.

"Oh my telephone!" mahu sahaja dia menjerit.

Mata terus menangkap mata gadis itu.

Macam kenal.

Oh Waita minute! Bukan ke ni perempuan yang panggil Manager Yoon 'oppa' yangaku jumpa dalam kereta Yoon?

"l'm really - really sorry!"

"wait a minute." aku melihat wajah gadis itu memang mirip dengan muka girlfriend Yoon.

"Girlfriend's Yoon? Baja??!! (betulkan!?!!)" Aku mula berkatalenuh teruja apabila dapat mengenali gadis itu betul-betul.

Gadis itu terdiam sekejap.

"Did you know Ezry?" Gadis itu bertanya.

"Ezry? Yes Ezry. He is my-...." perktaan 'manager' tidak dapat disambung apabila suara jungkook memangil aku.

Ish budak kecik ni!

Aku terus meminta diri dna terus memasuki kereta hitam milik syarikat.

"nuguya? nae olaen chingu ya?(siapa tadi ? Kawan lama?!) "

"ani, uliga geu nal mannass-eul ttae, yun-i yeojaga geunyeoui 'oppa'lago bulleossgi ttaemun-e hoeuileul chwiso haess-eo.(Tak lah, ingat tak wkatu kit ada meeting, tapi Yoon batalkan sebab seorang perempuan yang panggil dia' 'oppa'?)"

"wae gieoghaji? (Ingat. Kenapa?)  "

"geu yeoja chinguui yun(Itulah Manager Yoon punya girlfriend)"

" jinja???! (serius???! )"  Jimin yang hanya mendengar turut terkejut. Dirinya hanya mendengar dna tangan bermain game Superstar BTS.

"wau yu yeoja chingugaissda. naneun yun-ui yeoja chinguege nae eolgul-eul ilh-eossda(Wah Yoon sudah ada girlfriend.. Ruginya aku tak tengok muka dia)" Jungkook berkata sedih.

"geunyeoga aleumdab ji anh-a?(Cantik tak dia?) " tanya Jimin pula

"gwiyeoun. yun bujang-ui mal-e ttaleumyeon( Comel. Sesuai dengan Manager Yoon )"  Jin berkata.

"Aaahh.... I wish I can meet her" Jungkook berkata penuh berharap.

" Hyung Cha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


" Hyung Cha. jamsi dong-an jeonhwa gage geuncheoeseo meomchul su eobsda() ."

"Arrseo(Okey)"

"wae hyeongnim? sae hyudae jeonhwaleul sago sip-eo?"( kenapa hyung? Nak beli telefon baru ke) "

"nae jeonhwagiga gojang nass-eoyo.(telefon aku rosak. Jatuh tadi) " kata aku sambil menunjukkan kesan calar ditelefon.

Jungkook mengangguk. Dia faham kerana dia juga pernah mengalami situasi ini. Situasi dia digangu oleh makhluk tak guna sewaktu tidur.





(ARMY AKAN FAHAM LAWAK AKU!) 😂🔥

Tbc🔥Vote and Comment for more🎈❤️💥

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now