"Okey guys. We will held music matches at the end of August this month as usual. The name of your duet couple will stick on the board. Please refer to it later. Okey. Thank You.."
Semua bangun termasuk aku dan aku hanya mengikut menunduk hormat.
"As usual? Do they always held the music matches?" I 'm asking Melina
"Yes. They will make music matches at least 6 times a year. And it will held on the University carnival"
"Ohhhhh" Aku menganguk faham.
"Hi Ayu" seorang gadis menegur aku. Dari warna kulit dan rupanya gadis itu. Terserlah dia merupakan. Indian.
"Hi Ayu! OPPS I means Noona!".
Aku hanya melambai sambil menguntum kan senyuman kepada gadis bernama Bella tanda balasan.
Sekarang semua memanggil dia 'Noona' ataupun 'Sister' kerana umur nya yang tua setahun dari mereka
Aku mengambil beg aku dan mengalasnya di bahu kananku
"Hi Ayu-Nonna. Where are you going after this?" Seorang lelaki entah dari mana menegur aku. Ayu memberikan senyuman manis dan berhenti di wajah milik lelaki pakai mask itu. Entah kenapa di merasakan dia pernah kenal mata itu. Tetapi dia cuba hiraukan.
"I dont know. Maybe home?"
"Oh so bad. Why not join us to out university carnival?"
"Ohh.. That must be fun. But-...."
Telefon aku tiba-tiba berdering. Aku mengambil telefon di poket seluar aku.
Aku melihat nama yang tertera.
Kepala Bengap is calling
Ya, Aku tak tukar nama itu dari bab 1.
Ehem."I'm sorry. I have to pick up the phone...." Aku mengangkat telefon bermaksud aku perlu mengangkat telefonnya.
"Ya It's okey"
Aku meminta laluan untuk mengangkat telefon jauh sedikit.
"Hahahaha. She so funny. Why she pick up the phone far from us?" Melina tergelak.
"Yes. Me too. I think the same" Xium Xi membalas.
"Maybe she get call from her boyfriend!" seorang lagi pompuan.
"OMG! Wow. I envy her. She older from me but she look young from me.."
"HAHAHAH" Mereka gelak kerana kenaifan Bella.
"She older from you? " Soalan yang berputar di dalam fikirannya tiba-tiba tanpa dirinya sedar dia terlepas.
"Ya She's 22. Same age with you." Xium Xi membalas.
Taehyung mengangguk tanpa sedar.
"Let's go find Ayu guys" - Xium Xi
Mereka mengangguk dan berjalan mencari Ayu.
----
Aku berjalan bersama - sama rakan baharu ku. Sangat meriah karnival itu.
Terdapat banyak permainan yang seronok boleh dilakukan. Kami berjalan sambil ketawa melihat karenah mereka.
Satu permainan menarik perhatian aku. Di mana tersedia bola air dan jika mambaling tepat ke arah yang ditetapkan seorang lelaki akan jatuh di dalam kolam dibawahnya.
"Why are you staring at them? Wanna try?" Melina bertanya aku apabila dia perasan aku memandang permainan itu. Aku lihat seperti tiada siapa yang dapat menjatuhkan lelaki itu lagi kerana jarak tempat balingan agak jauh dari sasaran
"Look fun" Aku berkata sambil senyum.
"But I..."
" But you have a short hand gurll! Don't dream that you can throw that water ballon.."
Satu suara menyakitkan hati aku berbunyi dan suara itu dari arah belakang.
Aku boleh melihat mereka menahan gelak.
"Tak guna punya sepet!"
"Heh! Sorry. I have a long hand okey!"
"Huh!" Bunyi dengusan sinis kedengaran.
Aku panas. Boleh tak aku nak bunuh dia?
"Let's make a battle."
"What Battle?"
"If you can make that boy fall down. And I will follow your instructions for 2 days. Deal?"
Menarik..
"But.... What will happen if I lose?"
"Why? Do you afraid?" V menggertak Ayu.
Ayu mula terasa mencabar.
Should I accept?
"Deal" Aku terus pergi ke arah lelaki yang menjaga kaunter pembayaran.
" Here you go. You just can throw 3 times."
Aku mengangguk.
Beberapa orang berkumpul di sekeliling kami. Wajah lelaki sepet itu berada di sebelah aku.
"Good Luck.....""Noona"
Aku menjeling lelaki itu. Dari suara lelaki itu aku dah pasti dia mengejek aku....
Aku melihat sasaran aku. Aku membayang muka abang aku yang membatalkan janji temu kami hari ini.
Tak Guna!
SPLASHHHHH!!!
Damn! Tersasar.
Lelaki di atas papan itu sudah bergetar melihat muka aku yang penuh kemarahan.
Aku melihat lelaki sepet itu. Walaupun mukanya ditutupi oleh mask muka.. Tetapi jelas dia sedang tersenyum sinis.
Aku mengambil bola yang kedua yang aku suruh Melina pegang tadi
Aku mula membayangkan wajah bekas kekasihnya sewaktu darjah 1.
Wajah yang naif itu telah menipunya hidup-hidup!
Nahhh kau... Arif batak macho !!!
SPLASHHHH!!!!.
SIKIT LAGI.
Hanisah selalu ajar. Bila nak baling lontar peluru fikirkan orang yang kita benci..
Tapi kenapa tak berjaya?
Aku sedikit gementar. My last chance.
Aku melihat tepat sasaran. Aku membayangkan lelaki yang aku bertemu di kedai serbaneka. Kerana dia. Aku dapat gastrik. Kerana dia air kopi aku tumpah pagi tadi. Kerana dia baju aku kotor!
"Your last chance dear.. " Suara garau itu membuatkan aku punya semangat berkobar - kobar ...
Anak mata aku memandang tepat sasaran ku.
"Kameeee...."
"HAMEEEEEE...."
"HAAAAAAA!!!!!!!"
Aku membaling sekuat hatiku.
SPLASHHHHH!!!!!!
Mata Taehyung terbuka luas melihat situasi kini. Dia tidak menyangka perkara ini akan berlaku.....
--Enjoy--
YOU ARE READING
Dasar Mr.Sepet Tak Guna!
RomanceAku? Puteri Ayu Seorang gadis yang biasa mendapat tawaran belajar ke Korea Selatan. Lain yang di pinta lain yang dia dapat. Mahu ke Amerika tapi rezekinya di Korea. Korea? Ya Allah percaya author cakap semua hensem hensem tapi satu pun tak dipandang...