BAB 29 : SALAH BILIK?

147 12 0
                                    

PUTERI AYU membuka mata. Bunyi deringan telefon dia capai lalu ditutup.

8.00pagi.

"Ish! Malasnya nak bangun!"

"Adik, abang rasa kau kena pergi sendiri lah.. Aku kena pergi Gangnam lah. Ada shoot untuk TXT Shows."

" TXT ? Apa benda tu? "

" TXT tu satu kumpulan baru dibawa syarikat BigHit. Kau ni! Kau tak buat research ke dulu! Tak sedar ke engkau nak kerja dekat bawah Syarikat Big Hit. Ni BigHit ni kau tahu tak apa?!"

"Tahulah! Adik buat research lah semalam. Tapi adik tertidur" pekataan tertidur di perlahankan. Rambutnya diikat.

Tuala dicapai.

Ezry mengeleng. Entah tertidur atau sengaja tidur awal! Nanti alasannya nanti tak cukup tidur lah kalau kerja as pengurus. Tapi Ezry tak nafikan. Kadang-kadang dia sendiri tidur hanya selamat 5jam kerana kesebukkamya.

"Adik naik lah teksi jangan lambat. Pukul 9 sharp kena ada kat sana."

Boleh sempat Ayu ingat bertanya lebih lanjut, abangnya lebih cepat keluar.

Ezry memperbetulkan tali kasutnya sambil menunggu lift untuk sampai.

Suara seseorang dari arah belakang mengejutkan dirinya.

Ezry memusing belakang.

" Eh Yonggi. Korang ada practice ke harini?"

"Ha.ah. This week kitaorang ada comeback.

" Huh? Oh my.. Aku tak tahu pun. Sorry lah aku lately ni busy dengan schedule TXT, tak sempat jenguk korang. "

Suga hanya menangguk

Ting!

Bunyi lift terbuka. Mereka berdua memasuki lift. Tingkat bawah ditekan.

"Manger Kim tak cakap apa-apa?"

"Hurm maksud Hyung?" Suga bertnya pelik. Matanya yang ralit melihat telefon beralih kepada Manager Yoon.

"Pasal Assistant Manager baru?"

"Ohh. Ada. Katanya hari ini atau esok dia masuk."

Ezry hanya menganguk. Dia masih berharap tiada siapa tahu Ayu merupakan adiknya.Bukan apa takut jadi buah mulut orang.

***

PUTERI AYU melangkah masuk ke dalam bangunan tinggi.

Rekaan yang moden menyebabkan dirinya kagum

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rekaan yang moden menyebabkan dirinya kagum. Struktur bangunan juga nampak cantik sekali. Terpesona dirinya melihat bangunan tersebut.

Langkahku terus ke kaunter. Kelihatan seorang wanita sedang berdiri sambil memberi senyuman manis.

Aku menyapa gadis itu dalam bahasa Inggeris dan berharap gadis itu memahami.

Dasar Mr.Sepet Tak Guna!Where stories live. Discover now