Blestemele - cuvintele otravite

402 14 0
                                    

Simpla idee de blestem suna infiorator, e un fel aura de ghinion si catastrofa care te urmareste in orice moment al vietii. Si orice ai face, oricat ai incerca sa indrepti karma, totul pare ca se naruie si merge pe o panta descendenta. Un blestem nu e doar putin ghinion care te indispune intr-o zi, ci un fel de boala spirituala care te poate indrepta catre dezastru. Daca v-am speriat atunci poate ca ar trebui sa intelegem un pic ce sunt blestemele, cum le putem evita sau chiar inlatura.

Ce sunt blestemele?
Un blestem este o conjurare menita sa aduca ghinion, suferinta sau chiar moarte celui blestemat. Victima nu este chiar nevinovata, pentru ca de cele mai multe ori un blestem este aruncat in cazul unei nedreptati grave. Blestemul poate viza direct victima sau poate afecta mai multe generatii.

Blestemele pot fi aruncate si cu scopul de a proteja un obiect sau un loc sacru. Va amintiti ce s-a intamplat cu cei care au intrat prima data in mormantul lui Tutankhamun? Chiar daca stiinta ofera explicatii perfect valide pentru mortea tuturor celor care au indraznit sa tulbure odihna faraonului, intrebarile persista. Oare avem de-a face doar cu o serie de coincidente nefericite sau s-a activat un grav blestem?

Se crede ca un blestem nu functioneaza decat daca tu crezi in el. Atunci ghinionul si tragedia incep sa faca parte din viata ta. Din pacate, lucrurile nu sunt atat de simple. Experitii in folcloristica ne amintesc ca un blestem nu este chiar un deochi si are sa isi afecteze victima indiferent daca aceasta crede sau nu in el.

Daca pana acum nu am vorbit decat despre victima, aviz si celor care blesteama. De multe ori un blestem este atat de nociv incat functioneaza ca un bumerang si se intoarce la cel care l-a rostit initial.
Radacini adanci in ortodoxism
Surprinzator sau nu, in folcloristica romaneasca blestemele sunt strans ancorate in radacinile ortodoxiei. Ati auzit vreodata expresiile a scrie pe toaca sau a arde la candela? Daca da, ele se refera la metode arhaice prin care romanii isi blestemau dusmanii. Persoana scrisa pe toaca nu va muri de moarte buna ci va fi afectata de boala, suferinta sau va fi victima unei morti violente. La fel si pentru cei arsi la candela.

O alta practica arhaica de blestem este citirea de Psaltiri cu gand rau catre dusman. Contrar aparentelor, Psaltirea nu functioneaza ca pansament pentru sufletul celui nedreptatit ci arunca un grav blestem catre cel care a gresit. Insa nici nedreptatitul nu scapa de blestem. Se spune ca necazuriile i se vor inmulti si singura modalitate de a scapa de povara e sa isi recunoasca fapta la spovedanie, sa isi ceara iertare si sa sa se pocaiasca.

Unii crestini recurg si la ajutorul preotului pentru a scapa de un blestem. Dupa spovedanie, preotul le citeste “rugaciunea de dezlegare de blestem” din Molitfelnic, menita sa inlature raul si sa linisteasca sufletul. Dar atentie, aceste rugaciuni sacre sunt menite sa fie rostite doar de slujitorii directi ai Altarului, altfel pot fi la fel de daunatoare ca si citirea Psaltirei de neavizati.

Cum sa te feresti de blesteme
Voluntar sau nu ii nedreptatim pe ceilalti, asa ca sa nu ne mire daca intr-o zi ne loveste o pasa incredibila de ghinion. Daca simtiti ca sunteti aproape de tragedie atunci e posibil sa fiti victima unui blestem si e bine sa actionati din timp. Blestemele pot fi inlaturate cu ajutorul preotului prin spovedanie si pocainta, asa cum povesteam mai sus, dar e bine de stiut ca pot fi evitate. Exista cateva solutii ajutatoare care opresc blestemele sa se “lipeasca de noi”. Ajuta apa sfintita bauta pe stomacul gol in fiecare dimineata, un banut de argint purtat in permanenta in buzunar si sarea sfintita presarata in incaltari. Toate aceste metode au menirea de a proteja de energiile negative, de deochi si furia celor care vor sa arunce asupra ta o incantatie sau un blestem. Dar inainte de orice, incercati sa nu comiteti nedreptati atat de grave incat sa atrageti blesteme asupra voastra.

Povesti De Groaza RealeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum