8

80 11 0
                                    

När jag vaknar så ser jag upp och möts av ögon som jag känner. Det är Benjamins ögon.

Sjuksystern är glad över att Benjamin fick mig till söms.

In kommer Thilda och hoppar till när hon ser mig i famnen hos Benjamin. Som om hon aldrig sett oss så.
Thilda tänker " varför fick Benjamin sova i sjukhuset med Alicia? För ingen får vara där efter gäst tiden är ute."
- Thilda så roligt att se dig här, Benjamin sov över här för sjuksystern hade inget val när jag grät hysteriskt. Hon visste att Benjamin kunde hjälpa.
-Okej. Men vet du när du får komma hem?
-Hoppas snart orkar ej alla identitets frågor som jag behöver svara på.

Nu kommer sjuksystern in och då går Benjamin och Thilda någonstans. Nu börjar fråga identitets frågor. Jag tänker " jag har inget val jag måste svarar på dom även om jag ej orkar tio frågor nu"
- Vad är ditt fullständiga namn
- Alicia, Sofia, Johansson
Jag ser sjuksystern skriva in en bock eller något.
~ några minuter senare~
Benjamin och Thilda är igen inne hos mig när sjuksystern säger att.
- Jag kommer tillbaka om en vecka och om du har samma resultat som du har nu. Så kan jag säga att du får åka hem.
- då måste vi shoppa loss säger Thilda
-mm.

När jag kollar på klockan säger den 15:30 och det var en timme sen mina vänner åkte hem. Så jag gör bestämmer mig att göra skoluppgifter som jag har fått av skolan samhälle om politik läser hela kapitlet om politik. Sen är jag så trött att jag orkar ej mer.

~ på kvällen~
Jag tar upp min dagbok och börjar skriva....

Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?Where stories live. Discover now