Kockan är 10:00 och vi har två timmar kvar att vara i bilen. Så jag tar upp hörlurarna från väskan och sätter på musik. Hör "Wolves" av Selena Gomez
Det jag hör är"In your eyes, there's a heavy blue
One to love and one to lose
Sweet divide, a heavy truth
Water or wine, don't make me chooseI wanna feel the way that we did that summer night (night)
Drunk on a feeling, alone with the stars in the sky"
Låt efter låt går. Och vi börjar närma oss våran slut destination. Sundsvall jag ser min skola som vi åker förbi den ser ut som ett öken håll. Som om ingen har varit där på hundra år.Väl framme hemma så har Benjamins mamma bestämt att vi ska alla äta kvälls middag tillsammans. Vi ska möta dom klockan 18:00. Så jag har gott om tid att packa upp min väska och göra mina saker som jag vill göra. Jag går ner till Coop och köper maränger. För att dom i Grekland smakade angenämt äckligt. Behövs ej gå på detaljer. Från en skala mellan 1-10 så får dom grekiska marängerna -10 så äckliga var dom.
Klockan är 15:00 och det är tre timmar innan vi ska äta. Så jag går till Thilda och ger henne souveniren det är en snöglob med två delfiner. Mer sagt en glitter glob. Hon blir överlycklig. Sen undrar hon
-blev någon en friterad räka?
-Aa. Det blev Emma den här gången.Senast så var det jag när jag var 10 år och åkte till Malaga. Har fortfarande bilder på mig. Mamma ville så gärna ta bilder så ser sur på alla.
Klockan är 16:00 så jag börjar gå hem för att sminka mig lite basic. Med mascara och lite puder. Sen så går jag och väljer vilken out fit jag ska ha på mig. Mamma hon vill att jag ska ha en svart sammet klänning. Men jag vill inte ha den för jag ska ju inte på någon Nobelmiddag. Så jag väljer en vinröd sammets klänning. Mamma suckar
- du fick ju som du ville en sammets klänning. Säger jag.
Hon nickar bara till svar.Klockan är 17:00 och alla är klara typ nu. Förutom Emma som försöker täcka att hon har blivit solbränd.
Så vi går mot Benjamins hus.Väll framme så öppnar Benjamins mamma och välkomnar oss.
Hola alla. Okej skolan var inställd idag. På grund av snö vädret. Så då kan jag skriva denna dagen mer. Har dock ej skrivit kapitel 26 men kommer kanske skriva klart den idag. Och sen kanske jag publicera den imorgon. Men vi får se.
-Vilma
ESTÁS LEYENDO
Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?
RomanceAlicia var 14 år när en olycka händer. Hennes hjärta gick i tusen bitar, men nu är frågan. Kan hon hitta vem hon är. Eller inte? Och vem är den skumma killen som kommer in hos henne? Hur gick olyckan blev hon skadad för livet? They say "follow your...