21

62 12 0
                                    

( så här ser hotellet ut där dom bor)

Klocka är bara 09:00 i lokal tid vilket betyder 08:00 i svensk tid. Amanda ( Benjamins lilla syster) hon hoppar upp och ner i våran dubbelsäng och säger " Benjamin vakna!!!" Och försöker få liv i han. " Amanda vad är ens klockan?" Säger han sömnigt." Den är snart 09:30 och om en halvtimme öppnar vatten parken. Du lovade att gå med mig ditt ." Säger hon.
"Jaja jag kommer, ge mig en timme ska äta hotellfrukost med Alicias föräldrar och mina. Du borde följa med. Du kan väll ta med Emma till vatten parken. Så slipper jag bli blött" säger han och vänder så han ligger på mage och sen muttrar han till.

Just nu har jag satt på min bikini och är redo att få en fin brun nyans av solen. Inte för ljus och inte för mörk. Så jag tar på ett lager av sol kräm. Sen sätter i hörlurarna i öronen och lyssnar på musik medan jag solar. Nu har jag solar en timme har fått en fin brun nyans.

När jag vänder mig till höger ser jag Emma som är rosa som en friterad räka. Så jag knuffar till Benjamin och han vaknar. Vi skrattar för oss själva över att Emma ser ut som en friterad räka. Sen så säger jag " Emma tog du solkräm?" Hon skriker till" NEEEJ!! Ser jag ut som en friterad rosa räka nu!?" Jag nickar. Sen försvinner hon. Skulle gissa hotellrummet.

När jag kommer in till hotellrummet så har hon fått tydligen någon salva för solbrännan. Men hon får inte gå ut. Säger läkaren. Så hon får sitta och ha tråkigt i hotellrummet fem dagar till.

Vi går på någon resturang på kvällen som jag inte kan ut tala namnet på. Jag beställer någon mat där det står" vill du smaka på Grekland. Denna maten har olika röror och bröd du ska doppa i rörorna/såserna. Detta är en grekisk vana många brukar äta det här. Detta är bästa sätet att testa på nya smaker och få en touch of Greece."den heter "Mezé" så jag tar den.

Väll på hotellrummet så tar jag en sur godis ur min hemmakväll burk. Jag tar fjärrkontrollen och bläddrar alla kanaler vi har på våran tv. Tydligen den enda barnkanalen/ ungdomskanalen  går det "Dora utforskar" vi båda bläddrar förbi den. Alla ungdoms program börjar klockan 19:00.  Så jag och Benjamin suckar.
Vad ska vi göra nu i en timme. Så vi går in till Emma som är fortfarande  rosa som en räka.
- vi kan väll spela "försvunna diamanten." Vad jag vet så finns den i min resväska. Säger Benjamin och går mot sin resväska och börjar gräva.

Några minuter senare. " hittat spelet"

                 ~ 1 timme senare~
Klockan är 19:30. Så vi bläddrar till kanalen där det var "Dora utforska " när vi stängde den. Det är tydligen något program jag aldrig hört talas om.  Så jag kollar ej på den. Jag stänger av teven.  Sen tar jag mobilen och scrollar genom Instagram och snap.  Thilda hade skickat en snap och undrade om vi kunde ses jag tog en bild från mitt rum och skrev " tyvärr är i Grekland och kommer tillbaka om cirka 2 veckor."

Klockan är 21:30 och jag borstar tänderna och går och lägger mig. Och tänker tredje dagen avklarad. Hoppas att Emma lär sig något när hon ser ut som en friterad räka.

Nästa morgon så har vi inga planer.

OMG!! Tack för placering 25 i romantik och freaking 700 läsare. Tack så sjukt mycket❤️
Hur ska jag kunna tacka er💝 ni är bäst. ❤️❤️
Har ej skrivit 22 tar tyvärr tid. Hoppas ni orkar vänta.
-Vilma

Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?Where stories live. Discover now