10

78 11 0
                                    

( hahaha dom där mapparna använder jag i verkligheten i skolan. Så det är inte en Google bild som det mesta är.. ville bara säga det)

Bara och börja studera nu.
Så jag tar matte mappen(gröna) och börjar räknar i den. "Om hur vi räknar bråk med olika nämnare och täljare"
Sen tar jag svenska mappen(lila) och börjar studera om hur en novell uppbyggd " om valmodelen"

nu orkar ej min hjärna så jag tar en paus och ringer till en vän. Efter att ha prata i tio minuter så fortsätter jag

engelska ( beige färgade mappen) något att skriva ett brev till våran lärare så skriver brevet klart.

Nu är jag halvvägs igenom och har två timmar kvar innan Thilda kommer och hälsar på. Hoppas bara att jag hinner.

Nästa mapp ( blå) so, samhälle som jag har get upp på. Vi läser om politik vad krävs för att ändra en grundlag.
Språk vilket är min starka sida(röd mapp) så jag läser verben vi ska kunna i spanska dom är hur böjs "AR ER IR verb böjs i jag, du, hen, det, vi, ni och de"
Nu äntligen sista mappen som är No (gul mapp) vi läser om biologi om näringskedjan.

Jag hinner just i tid innan Thilda kommer till mig och säger att hon har en jätte stor överraskning. Jag som ej vet vad det är vill ju veta det. Men hon säger ej hon hämtar den och sen ser jag vad det är. Jag är överlycklig över vad det är.

Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt