Detta kapitlet kommer bli långt med tre stora event Okay. Och boken slutar INTE här har en plan när den ska sluta men kan ej ge kapitel numret när den ska sluta nu. So just go whit the flow. Så får vi se när den slutar.
Dessutom fick jag damp när jag hade skrivit klart detta kapitel och tänkte läsa det igenom så var det bara ett blankt papper ni förstår nog paniken då. 1004 ord var borta😭. Så nu skrev jag det igen...
-Vilma.2 veckor kvar av skola vilket en av dagarna är balen.
Jag vaknar av alarmet jag vill bara ta fram en hammare och slå sönder min alarm klocka. Det är måndag och på fredag bal.
Så Jag går ner äter frukost sen tar på mig ett par short och en hoodie och converse skor.
När jag kommer till skolan så pratar alla om vem som ska vinna baldrottning och kung. Jätte många säger att Alva det är som om jag visste det innan jag skulle ha kommit. Alva är skolans Queen bee. Hon kan kontrollera vem hon vill och få vilken kille som helst hon vill ha. Sen så har hon ju sina vaketer dom heter Bella och Sofia dom bara följer så två lydiga hundar sin ägare. Sen är det ju så självklart att Jacob ska vinna balkung. Alla tjejer vill att Jacob ska va ihop med dom. Så han är typ hela tiden i centrum. Man kan säga skolans king.
Lektionerna flyter som den ska sista lektionen för idag är matte som jag inte kan typ inget av.
Jag går hem och när jag kommer hem så ser jag att mamma har köpt en fin balklänning så jag testar den och den är jätte fin på mig.
Jag vet att om jag kommer vinna baldrottning så ska jag framföra ett tack tal, men tänker varför ska jag det det är endå Alva som kommer vinna.
~bal kvällen~
Benjamin och jag går på balen. Det finns ett bord när man kommer in och där kan man rösta på baldrottning och kung.Jag ser Alva komma in. Som vanligt ska hon sticka ut med världens dyraste balklänning och snyggaste. Så hon är försäkrad om hon vinner baldrottning och bredvid henne har vi ju hennes dans dejt. Ska jag bli förvånad det är ju Jacob. Nä det är ju 100% att dom ska på balen tillsammans.
Snart så hör vi ett dovt ljud skära genom öronen. Det är rektorn som vill parat. " hej alla . Hoppas ni har en fantastisk bal kväll. Nej det är inte dags för eran efterlängtade balkung och drottning tyvärr. Men ni kan rösta på baldrottning och kung i en timme till sen blir det resultaten. Ha en bra kväll tills dess"
Sen höjs musiken och alla börjar dansa.
Minuter går till en timme och musiken sänks igen. Rektorn bär en kudde med tofsar där en krona och en tiara ligger på. Alla börjar skrika speciellt vissa tjejer. ( Alva och hennes gäng) Så han börjar prata." Hej alla. I detta kuvert har jag eran blivande kung och drottning. Jag hoppas ni har röstat rätt för det finns inget att göra nu."
Nu börjar små pratet om vem som ska vinna detta året.
" kan jag få allas uppmärksamhet. Tack. Okej vi börjar med balkungen årets balkung ni har röstat fram är..... BENJAMIN. Stort grattis"
Benjamin blir chockad över det. Men har går upp på scenen och hämtar sitt pris.
Sen hör jag Alva skrika " Jacob skulle ju krönts till balkung" sen säger någon annan " kanske dom ville ha en ny kung"
"Kan ja få nu er uppmärksamhet tack. Och årets baldrottning är....... ALICIA. Stort grattis"
Jag utför mitt tack tal.
" tack till alla som har röstat på mig. Och förstår hur det var att jag komma tillbaka efter min olycka. Kan ni tänka er för ett halv år eller mer så mindes jag inget och nu är alla pussel bitar på plats. Nu står jag här som vinnare av årets baldrottning helt otroligt att man kan komma så långt. Dessutom tänkte jag igår varför ska jag öva på ett tack tal när jag inte kommer vinna tiaran i år. Men det gjorde jag. Så tack alla som röstade"" en otroligt varm applåd till årets balkung och drottning"
Vi hör applåderna.
" okej låt nu våran balkung och drottning dansa sin första dans som kung och drottning."
Efter jag och Benjamin har dansat våran vals så kommer Alva och pratar med mig
-grattis till baldrottning.
- tack förstår endå ej hur det gick jag blev ej nominerad
- det var jag som nominerade dig.
- tack säger jag chockat.~skolavslutnings dagen~
Rektorn håller sitt tråkiga tal som vanligt. Sist så säger han "glöm inte att kolla "hall of fame " för där ha vi årets balkung och drottning med namn och klass."Nu har jag och Benjamin fått våra betyg vi har kollat" hall of fame" och mamma kommer och hämtar oss vi kör via vårt hem och hon hämtar tre resväskor och Emma sen åker vi hem till Benjamin och hans mamma, pappa och lilla syster slänger in sina väskor. Sen säger jag
- vart ska vi?
- till Grekland mer rättare sagt Kreta säger Emma.
-Okej. Men varför sa ingen något till mig.Nu är vi vid flyg platsen klockan är 17:00 och i Grekland 18:00
- hörni ungdomar vårt plan åker om två timmar men vill ha er vid våran gate om en timme.
Jag och Benjamin springer till hemmakväll med Emma i hak i häll. Vi tar tre burkar fyller dom. Sen när vi har handlat klart kollar jag klockan 30 min kvar. Så vi börjar gå mot gaten för jag är ur usel att navigera i Arlanda.
~ ca 4 timmar senare~
Emma skriker "vi är framme!" Långsamt gnuggar jag mina ögon och ser ett mörkt Chania. Staden vi ska vara på i 2 veckor.
vi hör flygvärdinna säga " vi ska snart landa i Chania. Klockan är där 00:40 och det är +20 grader imorgon + 30 grader. Tack för att ni flög med oss välkommen åter. Hoppas er vistelse i Grekland blir som ni önskar"Taxin kommer och det finns tio sittplatser. Väl framme vid hotellet säger en kvinna " kaló vrády" som betyder god kväll.
Vi delar upp rummen att jag och Benjamin sover i ett rum och dom andra i ett större rum.Jag börjar och gräva i min stora resväska efter kläder och allt ( smink m.m). Vi alla vet att det är 15 minuter gå avstånd till Chanias centrum.
Jag tar en chockad ur min hemmakväll burk och äter upp den. Vi har som vanligt dörren öppen så vi kan gå emellan våra hotell rum utan att gå ut i korridoren.
~nästa morgon~
Så ska vi badda i äventyrslandet som finns på vårt hotell.Äntligen klar med kapitlet efter att jag behövde skriva om... boken avslutas INTE här som jag berättade tidigare. Tror nog att den slutar efter dom åker hem från Grekland.
- Vilma
BINABASA MO ANG
Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?
RomanceAlicia var 14 år när en olycka händer. Hennes hjärta gick i tusen bitar, men nu är frågan. Kan hon hitta vem hon är. Eller inte? Och vem är den skumma killen som kommer in hos henne? Hur gick olyckan blev hon skadad för livet? They say "follow your...