Nu var klockan 12:00 och Thilda hade kommit. Och om en dag så ska vi gå och shoppa tillsammans.
Thilda hon pratar om allt vi ska köpa och vilka butiker är ett måste att gå till tex the body shop, h&m, akademibokhandeln och kicks.Just då ringer min mobil. Kollar displayen snabbt och det står Emma.
Jag svarar och Emma undrar när jag får komma hem imorgon. Jag svarar " klockan 12:00" sen undrar hon om jag kommer hem på direkt eller senare. Jag säger"senare" sen säger vi hej då och samtalet är avslutat.Thilda och jag gör en lista på vad vi vill ha i olika butiker. Jag skriver akademibokhandeln att jag måste köpa den som vann år 2016 Augustpriset med boken "tio över ett"
Sen läser jag sammanfattningen till boken.
"Maja kan inte sova. Hon vill, men hon kan inte. Varje natt ställer hon klockan på tio över ett. Vem ska annars väcka mamma, pappa och lillasyster när huset rasar ner i gruvhålet?
Kiruna ska flytta. Det ända Maja vill är att bo kvar i sitt gamla hus. Och att allt ska vara som det har varit att bästa vännen Julia ska bo diagonalt från henne. Och att hockey proffset Albin vill bli ihop med henne. Även om dom går i parallellklass. Men alla tvingas till förändring. Det som skrämmer Maja mest är gruvan.
En roman om kärlek oro och en ny stads flytt."
Så stod det på internet.(Denna boken finns på riktigt. Och heter "tio över ett" ta och läs den vet jag. Själv har jag boken hemma och har läst den typ 24/7😂( hela tiden ) så ja ta och läs den) -Vilma
Nu har jag och Thilda skrivit vad vi vill köpa. Det känns som att det är som en önskelista man brukar ge tomten när man var sju år om vad man önskar till julen.
När Thilda har åkt så kommer Benjamin in och ger mig ett silver hjärta som går och dela på. När delarna sätts ihop så blir det till ett helt hjärta. Han säger att ena är till dig och den andra är till mig. Så vi kommer ihåg varandra. "Så kan du lova och bära det med sig hela tiden?" Frågar han. Jag svarar "ja"
Jag känner när det kalla silver bandet lägger sig på min hals. Sen känner jag att hjärtat är på plats som det är. Mitt i halsgropen där sitter den och följer med mig över allt.Hej hej. Nu kommer den efterlängtade fortsättningen på min bok. Ska snart sluta med min bok så ja.-Vilma
( uppdaterar nog efter ny år för att har mycket planerat innan året ska ut. Ska spela nyårs bingo så hoppas jag kommer vinna. 😂👏 tydligen vann jag 30 kr på triss 😂😂 Aja nog om det.
Sen så ska jag träffa min barndoms vän.)
hoppas ni står ut och vänta på nästa del.
-Vilma
YOU ARE READING
Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?
RomanceAlicia var 14 år när en olycka händer. Hennes hjärta gick i tusen bitar, men nu är frågan. Kan hon hitta vem hon är. Eller inte? Och vem är den skumma killen som kommer in hos henne? Hur gick olyckan blev hon skadad för livet? They say "follow your...