24

37 10 0
                                    

Det är ingen fråga om att båda vill se twilight.
Mitt favorit citat är
" så föll äntligen lejonet för lammet
Vilket dumt lam. Och Ett sjukt masochistiskt lejon"

Nu har vi cirka en timme kvar att åka bil. Filmen har slutat. Klockan är 00:30. Så jag tar upp mobilen som säger "20% kvar anslut till laddare" så jag gräver upp min power bank från min väska och ansluter min mobil och ger den andra power banken till Benjamin. Emma hon sover redan. Hon ser fortfarande ut som en friterad räka.

Jag kurrar mig längre ner i sovsäcken för att det börjar bli kallare i bilen. Mina ögon lock blir tyngre och tyngre snart så orkar jag ej ha dom uppe. Utan att jag märker så faller jag på Benjamins axel och faller in i en djup sömn.

När jag vaknar  så frågar Benjamin.
-sovit gott Törnrosa? 
- ja. Vad är ens klockan ?
-01:30
-skulle vi inte vara hemma då?
-kolla ut genom bil fönstret.

Jag ser en kö av bilar. På radion säger dom att det kan vara kö på E4 från Gävle sträckan till ungefär Tönnebro. På grund av en krock.

Mer vill jag inte höra för att jag får flashbacks när jag trodde att allt var bort tappat. Att jag aldrig kunde hitta vem jag var. Benjamin märker att jag får flashbacks så han kramar och säger" du är okej. Du minns vem du är och dina vänner"

           ~ en halvtimme senare~
Klockan är 02:00 och vi har checkat in på ett hotel i Gävles centrum för alla var så trötta. När jag är på hotellrummet scrollar jag Instagram, Snapchat.   Har fått en snap av Thilda som undrar om jag är hemma så jag svarar" nej det var kö i Gävle så vi sover på hotel och fortsätter imorgon med bilfärden. " svaret kommer snabbt"ok. Vill se dig då" sen somnar jag

Klockan är 09:00 och vi ska äta hotellfrukost sen ska vi klockan 11:00 checka ut och fortsätta resan. Som tar 2 timmar.

Så vi hoppar in i bilen och börjar åka. Först stoppet är Gävle bro för att få göra sitt på toaletten. För att Emma behövde gå på toa.

Okej. Sorry för att ej ha uppdaterat. Men ja mycket i skolan och sen går jag konfirmation( ni som är 14 år vet vad jag menar med konfirmation)
Har ej skrivit 25.
sen så vill jag bara säga OMG tack för över 100 röster och 1k läsare💝😍 ni är amazing ❤️
-Vilma

Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?Where stories live. Discover now