11

71 11 0
                                    


Det är en stor 2 kg Marabou som man kan vinna på tivoli. Som Thilda har med sig jag undrar hur hon har fått tag i den. Vi sitter i min säng och äter choklad och skrattar över olika draman som hänt när vi gick i dagis som vi tycker är roligt.

Jag hör att någon kommer in. Så jag gissar på Emma. Men nej det är Benjamin. Jag ser Thilda ställa sig och hämta sin jacka.
- Det var trevligt att vara med dig. Men ska studera för ett prov.

Jag och Benjamin sätter sig i sängen sen börjar han prata.
- Läraren tyckte att jag skulle komma hit och ge dig skoluppgifterna till dig och sen ta med mig uppgifterna som du är klara med.
- Tack, du kan ta alla uppgifter för är klar med alla.
- Har sjuksystern sagt något som är goda nyheter?
- Ja att om jag svart rätt på alla tio identitets frågor om fem dagar då får jag åka hem.
- Hoppas att du svarar rätt på alla. Benjamin kollar klockan och den säger 17:00 så han säger
- Kul att vara här men jag måste hem och äta sen studera.

Någon kommer in och det är Emma.
- När får du åka hem?
- Önskar redan idag. Men ska få om fem dagar så kommer sjuksystern att fråga mig mina identitets frågor. Om allt går bra så får jag åka hem.

Jag hör min mobil ringa. Kollar displayen det står Thilda.
- Emma kan jag få ta detta samtal privat tack.
Så jag svarar.

Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?Where stories live. Discover now