9

69 11 0
                                    

15 januari 2014
"Kära dagbok. Jag får åka hem om jag svarar rätt på tio identitets frågor. Vet ej hur jag ska klara av att höja mina merit värden, för jätte många av mina betyg har dom frusit. Många i klassen tycker att jag är lyckligt lottad över att jag missar skolan. Men sanningen är jag är jätte stressad över skolan och över att höja merit värdet har redan gett upp att få A i samhälle. Fick mina betyg i december och det fanns jätte mycket parenteser tillexempel hemkunskap (B) svenska (A).

(för er som ej vet vad parenteser betyder i betyg system det betyder att det är betyget man hade förra året och det är fryst)

Orkar ej skolan för när jag kommer tillbaka så ska alla fråga mig "hur gick olyckan" med mera. Vill ej prata om min olycka. Just nu är det nog bäst att jag får någon sömn för kommer ej orka imorgon även om det är min lilla syster som kommer och hälsa på och Thilda. Så jag skriver i dig när jag har tid"

Ny dag nya skoluppgifter.......
Samhälle. Tydligen så ska jag studera politik provet. Så jag tar upp google docs och börjar läsa . När jag är klar med det tar jag ett äpple och kollar klockan 10:30. Okej har tre och en halv timme att gå igenom mina sex olika ämnesmappar. Bestämmer mig att lägga minst en halv timme på varje ämne. Så det är bara att börja....

Kan man hitta hem, när man har förlorat allt man älskar?Where stories live. Discover now