beberapa bulan kemudian ..
"alhamdulilah syg..syg dah sedar.."
ucap Kamal sambil mencium dahi isterinya ..
Kamelia hanya senyum..yaa dia sudah melahirkan anak sulung nyaa..dia dpt ank lelaki ..
"abg ..ank kita mana..?"
"kjp abg ambil .."
Kamal mengambil ank nya d dlm katil bayi dlm bilik rawatan isterinya itu..
"assalamualaikum ank mama.."
Kamelia mencium dahi anaknya..
"syg abg dah ada nma utk anak kita..Muhammad Khairul Bin Kamal ..ok tak syg..?"
"ok ..cantik juga nama tu.."
"woii bro..untung kaa dah jadi bapa dah kau .."
Razin yg dtg bersama Danish dgn isterinya Syazlin menyayapa Kamal ..
yaa Syazlin dah Kawin dgn Razin 3 bulan lalu..dan syazlin pun dah mengandun sebulan ..
"lahh kau nhee Zin..kau pun tk lama lg jd bapak juga laa.."
"abg Danish..kak Adriana mana..?dia tk dtg sekali kaa..?"
tanya Kamelia kepada Danish ..
"ehh iya laa..Adriana tk ikut kaa Dan..?"
danish garu kepala..
"hmmm yaa dia kata dia tk sihat..sbb tu aku tk bawa.."
"owhh tk pa la kalau mcm tu..nanti kirim kan salan Mel utk kak Adriana ya abg Dan"
danish hanya angguk..
"hmm kalau mcm tu aku mnta diri dulu laa..lg pun Adriana tk berapa sihat..aku balik dulu yaa..tahniah kamal dah jadi ayah .."
"thanks bro..ok jaga bini kau elok elok .."
danish meninggalkan bilik tersebut..
"ehh kamal kau prasan tak..dah hampir 7 bulan aku susah sgt nak namlak Adriaana..masa aku kahwin hari tu pun aku pelik dia pkai bju besar sgt.."
"yalaa Razin..aku pun pelik..aku rasa ada something bad happen laa dlm rumah tangga dorang.."
"hmmm yaa abg..syg pun rasa mcm tu juga..sbb setahu syg kak Adriana tu periang..tp msa abg Razin dgn Kak Syazlin kahwin dia senyap je.."
kamelia turut bersuara..
"pa..syg rasa kan Adriana pregnant laa."
syazlin berbicara dgn suaminya..
"betul ka nhee syg..?tp kalau dia pregnant kenapa kita orang tk tau pun,..?"
tanya Razin dgn isterinya..
Syazlin hanya angkat bahu tnda tdk tahu..
"abg ..abg Razin..kt kena selidik hal nhee..Mel takut ada something bad jd dgn kak Adriana dgn abg Danish.."
"yaa syg abg pun fikir mcm tu..hmm tk pa laa nanti kt selidik sma sma ya..syg jgn byak fikir sgt..syg tu bru je lepaa besalin.."
kamal menasihati isterinya..
_____________________________________________
"bey ..mcm mna keadaan Mel..dia ok ka..?dia dpt baby apa..?"
danish yg bru masuk ke ruang tamu terus d tnya oleh Adriana..
"kau jgn banyak tanya bole tak ..?serabut laa aku ..ishhh bencii..!!"
"maaf bey..syg cuma nak tahu saja.."
"kau nhee kan ..memang nak kena..!"
dia menarik kasar tgn adriana dan d tolak isterinya d atas rumput d halaman rumah nya..
owhh yaaa..dorang dah pindah rumah ..dorang tinggal dkt banglo 3 tingkat danish..
"aku nak kau bersihkan kawasan mini garden nhee ..kau bersihkan semua rumput rumput dan daun daun yg dah layu yg ada dkm mini garden nhee..kau guna tgn kau..kau jgn masuk rumah selagi tk siap kau bersihkan ..!!kau faham tak ..
itu balasan utk kau sbb banyak tanya..!! owh yaa..anak Mel lelaki ..!"
dia segera masuk ke dlm ruma dn menghampas pintu rumahh..
Adriana menagis..perut nya terasa sedikit skit kerana belakang nyaa terkena pada pasu bunya d situ..
"bey..kenapa buat syg mcm nhe..kenapa bey..kenapa bey tak bunuh syg sekali dri pda bey siksa syg mcm nhe.."
dia menangiss semau mau nyaa..dia menderitaa oleh suaminya sendiri..
dia mula mencabut daun daun yg sudah layu..dia senyum kerana dpt melihat mini garden suaminya itu..yaa sungguh cntik sbb banyak bunga warna warni d situ..
hampir 3 jam dia membersihkan kawasan itu dia terasa seprti ada air yg menitik..dan yaa..hujun turun dgn lebat..sgt lebat..
dia hanya mampu meneruskan utk membersihkan mini garden itu..
hujun lebat turun tnpa henti..hampir 3 jam dia d bwh hujan itu..
setelah siap dia bersihkan ..dia berdiri dpn pintu rumah banglo itu..
"beyy..buka pintu nhee bey..syg dah tak larat..tolong syg bey.."..
suaranya semaki. tdk kedengaran..akhirnya dia pengsan kerana tdk mampu bertahan lagi..
______________________________________________
"hmmm patut laa nyenyak sgt aku tidur..rupanya hujan ..hujann.?"
danish segera keluar dari bilik nyaa utk turun ke bawah..dia terkejut ketika dia membuka pintu dia melihat sekujur tubuh yg sdg sarat mengandung terbaring dpn pintu itu..
dia panik ..dia terus mencempun tubuh itu dan d bwa masuk ke dlm rumahh..
"adriana bgun adriana.."
setelah beberapa minit..adriana tersedar..
"bey ..syg d mna nhee..?"
dia menambahkan egonya ..
"kau nhee memang menyusahakn aku kan..kau pengsan tdi ..sbb tu aku bawa kau msuk .."
"terima ksih bey sbb tlg syg.."
danish melihat wajah pucat adriana..bdn isterinya itu juga semakin kurus..mcm mna tk kurus..suda 7 bulan usia kandungan nya..nasi ..?sgt jrg dia mkn benda tu..
"bey syg pegi dapur dlu yaa ..mau tukar bju..oh yaa..syg suda siap bersihkan mini garden bey..syg minta diri dlu yaa.."
dia segera bgun utk ke bilik nyaa..
walaupun mereka pindah rumah..adriana masih d bilik dapur..dia tdk d benarkan tidur d mana mna bilik d rumah itu..
setelah sampai d bilik nya..dia dudk nenangis..
"ya allah..sampai bila kaa penderitaan ku ini akan berakhir..?aku tdk mampu lg ya allah..papa ku telah membuang aku..dan sekarang ..suami ku sendiri suda tdk menginginkan aku..bantu lah aku ya allah.."
dia menangis mengenangkan nasib nya..dia segera membersihkan diri dan tidur..
YOU ARE READING
Setitis Kasih
Randomcover by zreenrah ADRIANA ADELLA-seorang gadis yang sering diseksa oleh ibu tirinya.Tambahan itu,ayahnya juga sering memarahinya kerana berfikir dia biadap terhadap ibu tirinya sehingga sanggup menghalau Adriana dari rumah Adriana hilang arah.Dalam...