papa

17.8K 137 5
                                    


beberapa hari kemudian adriana suda sihat spenuh ..walaupun dia tdk pegi klinik..tp alhamdulilahh ..dia boleh sembuh..

ting tong..

adriana segera ke muka pintu utk membuka pintu ..

alangkah dia terkejut bila melihat insan d dpn matanya itu..

"papa .."

yaa ..papa adriana dah jumpa dia..

"wahh ..masih hidup ank papa nhe..hmm kerja apa skrg Adriana Adella..pelacur..?perempuan simpanan...?perut pun dah boyot mcm tu.."

dia berkata sinis ..dasar org tua kurg ajar..

"apa lg papa nak..kenapa dtg cri Adriana lg.."

dia mula thn tangis..

"aku nak kau ikut aku sekrang..!"

dia tarik tgn adriana..

"lepas laa ..Adriana tk nak ..!!lepaas ..!! beyy tolong syg bey ..bey tlg syg ..!"

dia teriak memohon pertolongan ..

"woii ..kau lepas tgn bini aku .."

danish yg bru muncul dari dapur terus teriak ..

"ENCIK DANISH ..!"

ujar Encik Malik kerana terkejut..

"kenapa ..kau tekejut ka org tu..,?utk pengetahuan kau ..ADRIANA ADELLA NHE ISTERI AKU ..!"

"wah kalau mcm tu tk perlu laa saya bawa dia kepada kamu ..dia dah jd isteri kamu ..so mcm lulus tk projek tu..?"

adriana bingung ..

"apa nhe papa..projek apa .."

"utk pengetahuan kau ..papa kau nhee sanggup jual kau dgn aku utk dapt kelulusan projek besar adriana.."

adriana terkilan ..dia tk sngka papa nya begitu kejam..

"papa..kenapa buat adriana mcm nhe papa..apa sala adriana papa..?kenapa papa sanggup jual adriana utk dpt projek je papa..?kenapa.. ?

sayu suara nua tdk sesayu hati nyaa ketika itu..

"aku tk kesah lah budak..utk pengetahuan kau..KAU BUKAN ANAK KANDUNG AKU ..KAU NHEE ANAK YATIM ..MAK BAPAK KAU DAH MATI MASA KAU MASI KECIL ..DAH AJAL DORANG AWAL N KAU NHEE BINI AKU YG DAH MATI TU JUGA YG KUTIP DARI RUMAH ANAK YATIM MASA KAU UMUR 3 BULAN..DIA BAGI KAU SUSU DIA SBB DI INJIK HORMON UTK SUSU(saya reka reka saja )SBB TU DIA SYG KAU SGT..JADI KAU JGN NAK BELAGAK SBB KAU TU TIADA MAK BAPAK BUDAK SIAL ..!"

Adriana jatuh terduduk d atas lantai ..sungguh dia terkejut dgn apa yg terjadi..dia hanya ank angkt..

"papa .."

"aku bukan papa kau lah bodoh ..! entah kau nhe ank siapa ..!jgn jgn anak pelacur..atau bapak kau bapak ayam tu yg cepat sgt mati .."

Encik Malik mula berteriak ..

"terima kasih pernah jaga saya selama nhee encik..tp encik kena ingt ..apa yg encik buat akn ada balasannya..encik tk perlu hina mak ayah sapa..sbb saya yakin dorang org yg baik .."

adriana menangis teresak esak ..

danish hanya melihat drama itu..sungguh dia tidak menyangka begitu perit kehidupan isterinya itu..

"encik danish ..saya tk nak berurusan dgn anda..sbb budak nhee cuma bawa sial dlm hidup saya..saya tk nak dia ada dkt dgn saya.."

"aku pun tk hadap nak bagi kau projek tu la org tu bodoh..,"

danish naik berang bila org tua tu ckp bini dia mcm tu..

encik malik terus pulang ..dia malas melihat wajah adriana lama lama..

danish segera masuk ke dlm rumah dan duduk d sofa ruang tamu ..

adriana dtg menghampiri danish ..dia duduk dkt lutut danish ..

"bey ..terima kasih sbb dah tunjukkan siapa syg yg sebenarnya.. bey syg minta maaf ..syg byk susahkan bey ..sbb syg bey dah hilang seorang clien krja bey..bey ..izinkan syg pergi dari sini..

biar laa syg bawa anak nhee pergi bersama syg..syg tk nak nanti sbb syg bey terikut kena nasib malang mcm papa..

betul apa yg papa kata kan ..?syg nhee bawa sial..syg cuma susahkan org sekeliling syg..

izinkan syg keluar dari sini bey ..biarlah syg tanggung sakit berpisah dgn bey daripada syg mesti tengok bey menderita suatu hari nanti sbb syg..

biarlah syg besarkan anak dlm perut nhee sendiri ..sbb syg tau..bey tk kn nak akui dia ank bey..

syg tk nak paksa bey utk terima ank nhe..sbb syg tau ..syg sebenarnya tdk layak utk bey..syg anak yatim bey..syg tiada siapa siapa..

bey ..selama nhee syg berdoa ..hubungan kita akan jernih semula..tp nampk nya tidak bey..bey syg cuma nak bey tahu ..syg sgt sgt sygkan bey.."

dia menangiss sambil meluahkan isi hati nyaa..dia menarik tgn Danish dan d letakkan atas perut nyaa..

"bey ..setiap malam syg selalu terbayang yg tgn nhee akn usap perut syg..akn bawa ank dlm nhee berbual ..tp syg tau smua tu tdk mungkin ..sbb bey dah bencikan syg sgt..sekali lagi bey..izin kan syg keluar dari sni..tmpt syg bukan d sini .."

dia tunduk ..air mata nya menitik d tgn suaminya..

danish kaku ..dia rasa sebak..dia tk tahu nak buat apa ..

"sampai bila bila pun aku tk kan izinkan kau keluar dari rumah nhe ADRIANA ADELLA .."

Danish terus naik ke bilik nyaa..dia menghamburkan air mata nyaa..

adriana hanya tunduk menangiss..dia juga tdk mampu berbuat apa apa ..

dia megambil keptusan utk msuk ke bilik nyaa dan solat..

yaa dia dah lama dah mula solat..lebih kurang 4 bulan lalu mcm tu..masa tu kandugan dia dah cecah 5 bulan dah ..














hmmm apa lah nak jadi dgn rumah tangga dorang nhee..serius..saya yg tgh taip pula menangis..haahahah terlalu lembut baahh hati saya nhee..sbb tu bole nangis buat cerita nhee..pdahal bukan nya sedih betul pun..jgn kecam ya..saya baru belajr..

Setitis KasihWhere stories live. Discover now