Second meeting

17.1K 102 3
                                    


"i am sory Encik..saya lambat ..jln jem td.."

danish memohon maaf dgn Encik malik sbb dia lmbt..

"its okey Danish..tk pa..so how about the projek..?lulus tak..?"

"aku boleh luluskan projek tu to dgn syarat aku nak anak kau ADRIANA ADELLA.."

"Wahhh..kmu tau nama ank aku..?hmmm kau nak dia..?aku bole je bagi dia utk dpt projek tu..cuma skrg aku tk tau dia d mna..sbb dah hmpir setahun aku halau dia dari rumah .."

"tak pa aku bagi kau msa cri dia..aku nak dia..bila kau dah bagi dia bru aku luluskan projek tu .."

'sial punya org tua..sanggup dia jual anak dia semata mata nak duit ..jahanam kau..!tak pa aku buat semua nhe sbb aku nak tunjuk kat kau yg ank kau mampu berjaya tnpa bapak hanat mcm kau laa ..dasar manusia rakuss.!'

danish berkata dlm hati nyaa..

"kenapa danish nak dia ..?masi byk lagi perempuan d luar sna laa..lg bgus dari dia .."

'bapak ehh org tua sial nhee..berani dia ckp bini aku mcm tu..hmm tk pa org tua..ehh aku baking bini aku..?haihh mesti laa..sapa tak syg bini woi..cuma aku yaa aku ego ..'

"tak ..aku tk nal org lain..aku cuma nak dia..aku harap kau bole bg dia dkt aku secepat mungkin.."

"baik lah danish..saya akn cuba cari dia.."

danishh angguk ..org tua tu pula beredar dari situ..

danish seluk poket seluar..dan buat call

"hello bob..aku nak kau cari satu org lelaki nhe..aku nak kau bwa dia jumpa aku..kjp lg aku sent gmbr dia dkt kau .."

"ok ..kau ckp je kau nak bayaran berapa..aku akan bank in kan duit tu.."

'hmmm kenapa hati aku masih susah nak maaf kn bini aku ehh..?tp aku kesian tgok dia..dgn keadaan dia mcm tu lg..dah laa bdn makin kecik...perut tmbh besar..haihh..tp itu anak aku ka..?hmmm '

danish pun tk tau nak buat mcm mna..

______________________________________________

tok tok ..

"masuk .."

"maaf menggangu Danish..nhe kak fiya nak bgi tau..ada org dtg cari kamu.."

"owhh suruh dia masuk kak fiya .."

"baiklah "

beberapa saat kemudian..lelaki itu masuk ..

"maaf kan saya bos..saya tk dpt buat arahan bos..saya kena balik kampung hari ini juga..ibu saya sakt tenat bos.."

"hmmm tk pa laa kalau mcm tu bob..kau balik la kampung pegi tgok mak kau ..nhee sampul nhee ada rm10k..kau pkai laa utk mak kau .."

sampul itu d hulur kepada bob..

"ehh tk pa laa bos..saya tk buat krja lagi.."

"dah kau ambil je..aku ikhlas tlg kau .."

"terima kasih bos.."

danish angguk .dia melihat bob keluar dari bilik nya..

'hmmm kenapa time aku nak cari bukti time tu la ada masalah..?atau pun memang dia buat smua tu .?'

"hishh ..tapaya la fikir ..buat pening aku saja.."















hqihh lah danish nhee..cepat betul putus asa ..

Setitis KasihWhere stories live. Discover now