jujur

13.9K 102 0
                                    

beberapa hari kemudian selepas kejadian papa adriana dtg..

uhuk uhuk..

"syg..syg ok ka..??dri smlm bey tgok syg batuk batuk sja..?ok ka..?kt pg klinik..?"

danish terus menyapa isterinya yg bru keluar dari toilet

"bey..syg minta maaf..msa syg sdr hari tu syg kasar dgn bey..maaf kan syg bey.."

adriana teresak esak smbil memeluk suaminya

"syg..ehh kenapa nhee..?jgn mcm nhee syg ..syg tk sala apa pun syg .dah jgn nangis ok..bey yg salah dlm hal nhee syg..please ."

dia mencium ubun ubun isterinya .

"bey..kalau syg dah tk daa bey janji yaa tolong jagakan Daniel Mikael utk syg ..jga dia mcm bey jga diri bey sndri ..carikan mamy yg lebih baik dri syg utk dia.."

dia menggenggam jejari suaminy

"syg ..apa ckp mcm nhe..syg please..syg tk kn pegi mana mana..syg akn stay dgn bey ..kt akn jaga ank kita sma sma syg ..kenapa ckp mcm nhee.."

adriana suda menangis teresak esak..

"beyy.."

"kenapa nhee syg..cuba ckp dgn bey.."

"beyy..syg sebenarnya.."

dia semakin menunduk..air mata deras mengalir..

"syg ..tolong jgn buat bey mcm nhee..cuba ckp syg kenapa.?"

danish memaut dagu adriana..adriana mendongak..

"sebenarnya syg menghidap barah hati tahap 2 bey..msa syg besalin bru stage 1..but lepas syg pegi klinik semalm ..doktor sahkan barah syg dah merebak dan smpai stage 2.."

danish terpana..air matanya mengalir ..

"a...apa sa..saa..sayang ckp nhee..?syg tipu kan..?semalam kn syg kt dgn bey nak pegi jumpa kwn..?but syg kt tdy pegi klinik .?"

danish cuba menenangkan hatinya..

"syg mnta maaf..memang syg kluar smlm nak jumpa kwn n kwn syg tu d klinik bey..se..sebab tu sa..sayang jumpa diaa..syg nak tahu psl penyakit syg.."

air matanya sentiasa merembas..tk henti henti..

"maaf kan syg bey..syg tk da niat nak sorok sakit syg dri bey tp syg tk nak bey risaukan syg ..maafkan syg.."

danish memeluk erak isterinya..

"shuuu..syg jgn mcm nhee syg..bey yakin syg boleh sembuh..stage 2 boleh buat pembedahan right syg..?bey nak syg buat pembedhn tu ..please syg..demi ank kita.."

"syg takut bey..kalau pembedhn tu tk berjaya..syg mungkin akn koma..atau mati..syg takut bey ..syg takut.."

"syg ..please jgn mcm nhee..syg kena kuat..bey jnji bey tmn syg ok..syg please..demi ank kita syg..Daniel Mikael perlukan mamy dia utk dia teruskan hidup syg..dan Danish Haikal juga perlukan Adriana Adella dlm hidupnya.."

dia cuba memejuk isterinya..

"kita buat pembedahan yaa syg..?please..demi ank kita.."

adriana pndang anknya yg nyenyak tidur d katil mereka..

adriana angguk..

"i love u syg.."

dia kucup dahi adriana..

"i love u to my husband.."










#maaf saya ada buat pembetulan..adriana sakit barah hari yaa..bukan barah otak ..sperti d chep yg sbelumnee..dia barah hari .soryy

aduyyy ksian nyaa laa bhaa adriana nhee..suda laa kena kyn teruk dulu oleh danish..skrg nhee betsrung dgn penyakit la pula..haiyaa..ksiann ..

Setitis KasihWhere stories live. Discover now