"maaf kan papa adriana.."
encik malik masih duduk d muka pintu itu smbil menangis..
adriana duduk d depan papa nya..
"maaf kan adriana papa..adriana tinggi suara dgn papa..maafkn adriana..adriana ank derhaka ..maafkan adriana papa .."
adriana menangis teresak esak dan dia terus memeluk papa nyaa
"baby tk salah syg..papa yg salah dlm hal nhe..dahh jgn nangis..papa syg baby papa nhee.."
dia mengelap air mata anknya guna hujung jari nya..
"papa..kt lupakan apa yg dh jadi yaa ..kt buka buku baru papa..baby syg papa..baby cuba byk kali utk lupakn papa dari hdp baby tp baby tk mampu papa..baby syg papa.."
dia semakin erat peluk papa nya..
"papa pun syg baby ..cuma papa dah d kuburi oleh duti dan perempuan ..sbb tu papa mcm tu ..maafkan papa syg ."
adriana angguk ..dia membwa papa nya utk berdiri..
"papa..nhee Daniel Mikael ..cucu papa .."
adriana mengenalkan daniel kepada papa nya..
"comel nya cucu kakek ..tp muka ikut muka dady dia..sbb mamy muka tk mcm nhee."
adriana senyum ..mereka yg lain juga senyum ..
"ehh dah laa jum semua masuk dalam ..tk elok kt tercegat d sini .."
pelawa tan sri iskandar..
mereka semua masuk ke dlm rumah menunggu ustaz utk kenduri kesyukuran ..
yaa adriana rasa bahagia akhirnya dia dgn papa berbaik semula
****
beberapa bulan kemudiaankini hubungan keluar mereka semakin utuh..papa adriana tinggal d rumah banglo nya seorang..tp dia selalu dtg jenguk adrinaa d rumah ank nya itu..
khairul sekarang dah 10 bulan ..hmm khairul makin comel ..dia dah bole merangkak ..hihihi comel ..dgn bdn dia yg montel tu ..khairul nhee suka minum jus ..sbb tu dia kuat ..makanan asli laa katakan ..
daniel pula sudah 7 bulan ..daniel nhee malas sikit..budak gendutt kan..yg dia tau mkn bubur minum susu mamy n minum air sirap ..dia dak suka minum jus..tp dia suka sirap ..haylaa daniel nhee sbb tu gendut suka yg manis manis ..daniel bru lndai meniarap ..lahh biasa laa budak ondot..bdn dia berat mau gerak banyak banyak ..
hari nhee..dorang semua kumpul d rumah tan sri iskandar..tp papa adriana tk dpt ikut sbb dia outstation urusan ofis..
tan sri iskandar suruh dorang senua bkumpul..yala dia kn dah tua..dia kta rindu ank ank n cucu cucu nyaaa..sbb kalau waktu bekerja semua tinggal rumah masing masing..tinggal dia dgn bini dia n org gaji sorang..sunyii..
"cucu cucu kakek..sini dekat sni..kakek rindu laa.."
khairul dgn daniel yg mengerti itu meronta ronta dei dukungan papa mereka ..danish dan kamal memberikan ank mereka kpd papa merekaa.
"ihik ihikk.."
suara daniel dn khairul ketawa happy dekat kakek smbil tepuk tepuk tgn..
"lahh cucu cucu kakek nhee..makin besar yaa .."
mereka senyum tngok kakek..
"razin ..syazlin bila deu besalin ..?"
tanya papa kepada razin..
"lg 5 hari pa ."
jwp razin ringkas
tiba tiba .
YOU ARE READING
Setitis Kasih
Randomcover by zreenrah ADRIANA ADELLA-seorang gadis yang sering diseksa oleh ibu tirinya.Tambahan itu,ayahnya juga sering memarahinya kerana berfikir dia biadap terhadap ibu tirinya sehingga sanggup menghalau Adriana dari rumah Adriana hilang arah.Dalam...