5 tahun kemudian..
"papa..kenapa angah ..adik ngan baby princes blum smpai ..?napa dorang lambat sgt..?"
tanya khairul yg kini berusia 5 tahun 10 bulan itu kepada papa nyaa kamal ..
owh yaa..memandangkan tahun lahir dorang sma ..dorang nhee sama jak 5 tahun cuma beza bulan ..angah ialah daniel ..adik ialah rayyan n baby princes ialah shalina kayla..rayyan n shalina kayla ialah twin ank razin..
"lahh ..kjp lg dorang smpai laa..ank papa nhee kan abg long..mana boleh muka cemberut mcm nhee.."
kamal usap kepala ank nyaa yg segak berbaju melayu yg sepsang dgn nya ..maklumlah ..hari nhee kan hari raya ..mereka sekeluarga besar tan sri iskandar termasuk papa adriana menggunakan bju yg berwarna sma..emerald green(gitu kaa eja nya..?) manakal wife dorang pula termasuk ariana adik kesayangan 3 jejaka tampan itu guna tudung warna krim ..yaa dorang move on suda..semua ikut ajarn islam..
dorang kn pernh terpesong jauh ..jd dorang nhee berubhlah ..lumrah manusia kan ..semua org buat kesilapn..tp alhamdulilah dorang jumpa jln lurus juga..itu pun berkat tan sri iskandar n wife dia yg selalu ajak dorang balik rumah besar pastu solat jemaah sesama ..nasiht kan ank ank dorang tntg ajarn agama yg sebenar ..
mama papa dorang nhee jenis yg slowtalk ..sbb tu 3 org ank lelaki dorang nhee naik kepala msa bujang..kelab sana sini..perempuan ganti ganti..tp dorang bersyukur sbn dorang dpt bini yg baik ..
walaupun razin ngan syazlin terlanjur bnyak kali masa dorang masi betunang..bukan terlanjur laa..syazlin nhee dia terlalu syg ngan razin ..masa first dia dgn razin pun dia takut ..dia takut razin tinggal kan dia..buat razin dak buat mcm tu sbb razin sudah syg dgn syazlin..
mama ngan papa pun bersyukur dpt menantu yg baik walaupun dorang tau ank lelaki dorang nhee ada sinting sikit..tp alhamdulilahh ..dpt yg baik ..
ariana pula mcm tu laa..busy ngan perniagaan dia..smpai blum lagi fikir pasal kawin..dia kata nanti dulu laa kawin ..dia mau happy happy dulu ngan kehidupn nya skrg .
papa adriana pula..dah makin maju ..alhamdulilahh..berkat dia bebaik ngan ank dia..mama tiri adriana pun dia lupakan sudah sbb tipi dia..cuma jd sesaln nyaa..arwah mama kandung adriana..ksian dak dpt perhatiannya dulu ..
kamal dgn keluarga kecil nyaa kini d rumah besar ..rumah besar means rumah tan sri sbb kn d situ papa n mama..
"kjp papa tanya ngan dady ngan baba yaa dorang d mana.."
"papa..tanya ngan aunty ariana juga..khairul nak minta duit raya.."
khairul senyum ..kamal ketawa meliht gelagat anknya itu ..
"ok kjp papa wasap dorang yaa ."
khairul angguk ..
💖rumah besar💝
"dan ..ariana..razin ..korang d mana..?knapa tk smpai lg..nhee abg long dorang nhee dah muncung tunggu adik adik dia lmbt sgt smpai .."-kamal
"kjp lg smpai mal ..5 minitt.."-danish
"aku bru nak gerak dari rumah ..ank 2 bro..lmbt siap ."-razin
"kjp lg ariana gerak abg mal..sory ..bgtau smua ank ank buah saya..nanti aunty ariana bg duit raya.."-ariana..
"ok guys..take care ok ..ariana..mama pesan ..bawa kereta elok elok..lg pun kmu tu belum kawin ..jgn nak pandu laju sgt.."-kamal
"ok abg ..i love u .."-ariana ..
yaa itu adalh nama grup dorang ..dlm tu smua ada ..kecuali papa adriana laa..
YOU ARE READING
Setitis Kasih
Randomcover by zreenrah ADRIANA ADELLA-seorang gadis yang sering diseksa oleh ibu tirinya.Tambahan itu,ayahnya juga sering memarahinya kerana berfikir dia biadap terhadap ibu tirinya sehingga sanggup menghalau Adriana dari rumah Adriana hilang arah.Dalam...