mama & papa

17.6K 129 3
                                    


danish yg baru saja sampai dgn kamal d rumah mama ngam papa terus papa iaitu Tan Sri Iskandar suruh masuk dan duduk dkt sofa ..

d dlm rumah itu ..ada mama ..papa..razin..syazlin ..ariana..kamal..kamelia ..khairul ank kamal n danish ..

"danish papa nak kami cerita dari A sampai Z..jg skip satu pun ..now..!"

tegas saja suara papa ..

ya papa dah dgr berita psal bini danish dari ank ank dia ariana kamal n razin

"hmm papa .."

"PAPA KATA NOW DANISH HAIKAL ..!"

Tan Sri Iskandar naik angin ..

danish terkejut ..

"ba ..baa ..baik papa ..hmmm mcm nhee papa ......"

danish cerita semua nyaa dgn mama ngan papa ..n semua org d situ ...

Razin n Kamal dah nganga mulut sbb tk sangka mcm tu yg jadi antara mereka ..

ariana ..syazlin ..kamelia menangis kerana mereka terbayang andai mereka d perlakukan begitu..n mereka kesian kan adriana..

khairul ..?hmm dia diam sja sbb masih baby kan ..

"hmm mcm tu laa cerita dia papa ..maaf kan danish papa .."

panggg

satu tampran singgah d wajah Danish ..semua terkejut kerana ..

yaa ..yg tmpr dia Tan Sri Iskandar papa dia ..papa dorang..

"KAMU TAU TAK APA KAMU BUAT NHEE DANISH ..KAMU DAH SEKSA BINI KAMU ..!!BINI KAMU TU ANK YATIM DANISH ..!!KAMU SEPATUTNYA LINDUNGI DIA ..!!""

danish hanya diam mendgr kata kata papa nya

"mama tk sangka Damish sanggup buat isteri danish mcm tu ..kenapa tk selidik dulu nak ..?kenapa..?kenapa terus buat keputusan mcm tu .."

Puan Sri Zalina juga turut menangis kerana mndgr hal itu ..

"maaf kan danish mama papa..maafkan danish ..danish tahu danish salah..maaf kan danish .."

dia melutut d kaki mama n papa nya..

"bukan dgn kmi kmu patut minta maaf danish..to dgn isteri kamu .."

papa bersuara tegas..danish diam ..

"abg..ariana dah lama tahu kakak tu bini abg..kenapa abg buat kakak mcm tu abg..smpai hati abg ckp dia maid abg msa adik ngan mama pegi ruma abg..abg ingt tk adik pegi dapur masa tu..?

adik dgr abg kakak nangiss ..kakak sakit sgt masa tu abg..ada tk abg fikir semua tu ..,?tk daa abg..

abg ..adik nhee perempuan juga abg..cuba abg bayangkan adik yg d buat mcm tu ..?apa perasaan abg ..apa bang..?

kakak tk da siapa siapa abg..kakak cuma ada abg as husband dia..papa dia sendiri buang dia dan dia cuma ank angkat yg d kata bawa sial ..tp look ..?apa abg dah buat dkt dia abg..?"

ariana menangis mengenang nasib kakak ipar nya itu ..

danish tdk mampu menjawap..

"ariana nangis masa ariana dgr kakak nangiss dlm bilik dia abg..abg bagi kakak tidur dkt bilik yg tk da katil ..aircond..abg sanggup kan ..abg tk fkr pasal keadaan kakak yg tgh perut boyot tu tidur ats lantai dgn tilam nipis mcm tu ..sampai hati abg kan .."

ariana cuba utk meberitahu abg nyaa ttg penderitaan kakak ipar nya itu..

"abg minta maaf adik..abg tahu abg salah ..Mal ..Zin ..maaf kan aku sbb tk pernah share ngan korang masalah aku .."

Kamal dan Razin hanya diam ..

"dah lah abg kamal ..skrg nhee kita doa banyak banyak utk kak adriana lagi bagus.."

syazlin bersuara..

"yaa betul tu abg ..mama ..papa ..dah laa..jgn lah marah abg Dan lagi..dia dah mengaku salah ..kesian dia mama papa. .."

kamelia cuba utk memujuk mama papa mertua nya itu ..yaa Tan Sri dan Puan Sri tetap syg dgn Syazlin n Kamelia tu sbg ank menantu dorang ..

"Mel ..bagi Khairul tu ngan mama.."

kamelia hulur khairul yg tgh tidur kepada mama nya itu ..

"abg jum kita naik bawa cucu kita nhee dkt bilik ..kesian dia dgr bising bising d sini.."

mama mengajak papa utk naik bersama ..

"hmmm yalah mama..jum lah kita bawa cucu kita nhe naik ..tk elok dia dgr org bertengkar..dia kecil lagi ..

kamu semua yg ada d sini ..papa nak nasihat..bila dah ada bini ..jgn nak sorok dari papa mama..bila ada msalag cuba bawa bincang bukan nya buat perkara bodoh.."

danish terkedu d sindir oleh papa nya..

mereka segera membawa cucu mereka naik ke bilik utk d tidurkan lebih selesa..

"dan sabar yaa..nanti mama ngan papa ok lah tu .."

kamal cuba memmujuk danish ..

"abg maaf kan adik kalau adik kasar ngan abg..adik cuma luah apa yg adik rasa abg..maaf kan adik yaa..adik tiada niat nak sakitkan hati abg.."

ariana peluk danish ..

"tk pa adik..abg faham .."

danish usap kepala adik dia ..

"hmm kmu semua..aku nak pegi hospital laahh..aku nak tunggu bini aku..terima kasih sbb bg aku smangt dan sentiasa sokong aku ."

danish beredar ..

kamal dgn kamelia pula naik bilik mereka..

ariana juga naik ke bilik nyaa..

"syg ..jum kita naik bilik ..syg mesti penat kan .."

syazlin mengajak Razin ..

"hmm jom lah syg ..hmm syg lagi mesti lebih penat dari Razin kn..td hubby tgok fail syg buat d ofis.."

"hmm tk pa hubby..syg dah biasa..hmm hubby..syg rasa lepas nhe syg nak berhenti krja laa..dah tk larat nak penat sgt..kesian ank kita.. "

dia lentok kepala d bahu Razin ..

"syg berhenti laa..hubby lagi suka ..syg d ruma saja jaga hubby n jaga anak anak kita yg bakal lahir nanti ..ok syg .."

dia cium dahi syazlin

"ok hubby ..terima kasih..jum lah kita naik bilik ..syg nak tidur.. penat.."

"ok syg ..hmm meh sini hubby dukung..supaya kaki syg tk kejang.. "

dia segera mencempung tbuh isterinya dan mereka pun naik bilik mereka ..

Setitis KasihWhere stories live. Discover now